X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Ianuarie 2019
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Achizitie intracomunitara si import bunuri. Tratament fiscal TVA

Amelia Dumitras Raspuns oferit de
Amelia Dumitras
Consultant fiscal
valabil la 08 Ian 2019Conform legislatiei in vigoare!
Intrebare: Societatea A din Romania efectueaza o achizitie intracomunitara a unei linii de fabricatie de la societatea B din Italia. Ambele societati sunt inregistrate in scop de TVA, cea din Italia cu cod valid in VIES. Pentru plata acestei linii societatea A primeste in perioada 27.06.2017/ 05.07.2018 - 5 facturi de avans pe care le contabilizeaza aplicand taxarea inversa si le declara in D300 si D390. In luna iulie 2018, un subansamblu al liniei se importa de catre societatea B din Italia de la un furnizor din Ucraina. Acest subansamblu este livrat la sediul societatii A din Romania, intelegerea dintre A si B fiind ca A sa plateasca TVA in vama pentru acest import in contul societatii B, urmand ca valoarea acestuia sa fie scazuta din factura finala pe care B o va emite catre A. Din lipsa de disponibilitati la A,TVA in vama este achitat de societatea C din Romania platitoare de TVA. Societatea C este in relatii de furnizor si client pentru A. In luna octombrie 2018 societatea B emite factura finala a liniei din care rezulta valoarea intregului mijloc fix, fiind evidentiate cu semnul minus cele 5 facturi de avansuri achitate valoarea TVA platita in vama in suma de 4.291 euro respectiv 380.000 -114.000-38.000-40.000-40.000-76.000-4.291=67.709 euro. Aceasta factura a fost contabilizata aplicand taxarea inversa si declarata in D300 si D 390 la valoarea in lei a sumei de 67.709 eur la cursul de la data facturii.In luna octombrie 2018 are loc receptia si punerea in functiune a mijlocului fix.In luna noiembrie 2018 societatea C, care a platit in contul lui B TVA in vama in luna iulie 2018, emite o factura cu acest cost catre B la care aplica TVA de 19%. 1. Este corect cum a declarat societatea A aceasta achizitie intracomunitara in D 300 si D390?2. Este corecta refacturarea/factura de decontare emisa de catre C catre A cu TVA 19%?3. Este corect ca in D 300 a societatii A nu a fost evidentiata TVA platita in vama, respectiv nu a fost dedusa? 4. Daca TVA platit in vama trebuie dedusa si declarata cand trebuia facuta aceasta operatiune in contextul informatiilor de mai sus? La solicitarea societatii A, cu intarziere s-a intrat in posesia documentelor de import. In declaratia electronica de import la expeditor apare furnizorul din Ucraina, la destinatar societatea B din Italia cu conditia de livrare DAP localitatea de resedinta a societatii A - tara de destinatie Romania. In CMR la expeditor apare furnizorul din Ucraina iar la destinatar apare denumirea eronata si incompleta a societatii A.

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 68678 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Achizitie intracomunitara si import bunuri. Tratament fiscal TVA

SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x