Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie produse apicole. Documente

valabil la 01 Oct 2015
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: O societate comerciala (SRL) achizitioneaza produse apicole (miere de albine) de la apicultori, producatori agricoli, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent.

In conformitate cu prevederile Legii 145/2015 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit careia achizitia acestor produse se face in baza filei din carnetul de comercializare emisa de catre fiecare apicultor.

Tinand cont de modificarile introduse prin Ordinul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice nr. 156568/2015 la art. 31 alin. (3) din Legea 145/2015: „Actul de comert are loc atunci cand se efectueaza plata de catre cumparator, pentru totalul cantitatilor predate. Numai in acest moment intervine obligatia completarii filelor autocopiative din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, respectiv rubricile vanzator, cumparator, produs, UM, cantitate vanduta, pret pe unitate, suma totala platita”

1. Cum poate societatea sa achite contravaloarea produselor apicole astfel achizitionate?

2. Produsele apicole (mierea de albine) sunt produse din zootehnie. Pentru achizitia si comercializarea acestora sunt necesare analize de laborator de durata pentru certificarea calitatii, respectiv identificarea unor anomalii (falsuri, aditivi, antibiotice, insecticide, alte chimicale, etc.). Care sunt conditiile in care societatea (in calitate de achizitor) poate depozita aceste produse pana la sosirea rezultatelor analizelor (respectiv receptia acestor bunuri)? Ce documente justificative se intocmesc in acest sens (proces-verbal de custodie, sau alt document)?

3. Avand in vedere precizarile anterioare, in caz de neconformitate a analizelor cu normele calitative privind igiena si/sau siguranta alimentara, care sunt documentele justificative ce trebuie intocmite pentru a returna mierea de albine achizitionata pe baza filei din carnetul de comercializare de la apicultori (producatori agricoli) persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent? Se emite fila din carnetul de comercializare cu minus (storno)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: comert

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 01 oct 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Livrari de bunuri

25Apr2024

Export marfuri. Factura catre societate din UE

de Vera Constantin valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: 1. Societatea noastra livreaza marfa catre societatea D din SUA. Acum inca nu s-a decis cine organizeaza transportul, noi sau clientul, dar aceste costuri vor fi acoperita prin pretul marfii livrate.2. Factura de la societatea noastra va fi emisa catre firma B din grup din UE;3. Firma B va emite o factura catre firma C din grup din SUA;4. Firma C va emite factura finala catre firma D, tot ...
25Apr2024

Declarare livrare locala

de Mihaela Corneanu valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: O societate A din Romania, platitoare de TVA, avand codul CAEN 2370, executa o comanda (produse fara risc fiscal) pentru o firma B din Franta. Se factureaza pe firma B din Franta in euro cu TVA dar livrarea se face local, pe teritoriul Romaniei. 1. Este necesar intocmirea RO e-Transport avand in vedere ca bunurile nu parasesc teritoriul Romaniei, dar firma B catre care se factureaza este din ...
15Apr2024

Livrare de bunuri

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: avem un client din Romania pentru care vom aduce marfa din Polonia. Locul de livrare este Ucraina, deci, livrarea va fi livrata din Romania in Ucraina, prin clientul nostru, persoana juridica romana. Marfa este reprezentata din tabla cutata pentru constructii industriale, gen hale industriale. Ce documente trebuie sa intocmim noi, ca furnizori, si ce proceduri mai ...
11Apr2024

Livrari intracomunitare de produse din tabla. Codul UIT

de Vera Constantin valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Pentru o societate care face livrari intracomunitare de produse din tabla, fara risc fiscal, exista vreo obligatie privind RO-e-Transport? Precizam ca transportul este efectuat de o societate de profil si nu de producatorul bunurilor.
30Mar2024

Regimul OSS 2024. Vanzari Bulgaria

de Vera Constantin valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: O societate din Romania platitoare de TVA vinde produse pe 3 platforme:1. Platforma Amazon din Germania, stocul de produse ajunge in depozitul din Germania si de acolo se vinde atat catre clienti persoane fizice din Germania, cat si catre clienti din alte tari UE si non-UE. Pentru aceasta operatiune societatea este inregistata in scop de TVA in Germania unde plateste TVA aferenta vanzarilor ...
20Feb2024

Scutirea de TVA in livrarile intracomunitare. Cerinte si documente obligatorii

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: O SRL platitoare de TVA din Romania livreaza marfuri catre o firma din Ungaria, platitoare de TVA. Care sunt conditiile ce ar trebui indeplinite si lista completa de documente care ar trebui intocmite (sa fie in posesia SRL) pentru ca livrarea sa poata fi considerata o livrare intracomunitara de bunuri cu taxare inversa (pret marfa > peste 10.000 ron/bucata)? Firma beneficiara se ocupa de ...
x