Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie terenuri cu vegetatie forestiera. Monografie contabila

valabil la 28 Feb 2017
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Societatea A achizitioneaza prin contracte incheiate in forma autentica de la persoane fizice si/sau juridice teren cu vegetatie forestiera la pretul de 100 UM/ha (fara TVA). Ulterior achizitiei, se desfasoara o serie de lucrari forestiere de intretinere a vegetatiei. Dupa o perioada, are loc inventarierea fir cu fir a masei vegetative lemnoase intocmindu-se (in conformitate cu legea si impreuna cu Ocolul Silvic) documentul de provenienta numit generic APV (actul de punere in valoare). Din APV rezulta o cantitate de masa lemnoasa de 2.500 mc.

In baza documentelor de provenienta (APV) se incheie contracte de vanzare de masa lemnoasa pe picior. Vanzarea se face catre firma B cu obiect de activitate "exploatare forestiera". Aceasta, in calitate de client, exploateaza o anumita suprafata de teren de unde se extrage (potrivit metodei de exploatare) un anumit volum de masa lemnoasa (in conformitate cu datele inscrise in APV si in contract), cantitati care vor fi inscrise in SUMAL (tinut de client) si ulterior facturate de firma A.

Conditiile contractului sunt urmatoarele:

- volumul de masa lemnoasa 2.000 mc (mai mic decat cel inscris in APV)

- pretul unitar al materiei prime 25 UMmc (fara TVA)

- valoarea totala a contractului 50.000 UM (fara TVA)

- valoarea garantiei la semnarea contractului (10%) 5.000 UM (constituita intr-un cont de garantii al societatii A

- plata pretului 40% (20.000 UM) la inceperea lucrarilor si diferenta la finalizarea acestora.

- termenul de exploatare 30 de zile.

Care sunt inregistrarile contabile la achizitia terenului cu vegetatie forestiera (padure)? Care sunt inregistrarile contabile care se intocmesc cu prilejul efectuarii lucrarilor silvice? Care sunt inregistrarile contabile ce se intocmesc cu prilejul efectuarii inventarierii si emiterii APV-ului? Care sunt inregistrarile care se intocmesc aferent derularii contractului de achizitie de masa lemnoasa pe picior?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6810

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 28 feb 2017.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121434 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea de gestiune

27Mar2024

Marfa lipsa la inventar. Implicatii fiscale

de Mariana Prejbeanu valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: In urma inventarierii la 31.12.2023 a reiesit un minus in gesiune de 8.620.000 lei fara tva, neimputabili. Marfa este asigurata.Care sunt inregistarile contabile si care sunt implicatiile fiscale, TVA in conditiile in care marfa este asigurata?
22Mar2024

Transfer intre gestiuni

de Gina Popescu valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: Firma are pe stoc produse finite, marfa (sunt masini/utilaje) care vor fi date spre inchiriere. Dorim sa trecem produsele respective pe mijloace fixe in vederea calcularii amortizarii. Imi puteti spune ce documente trebuie sa emitem (in afara bonului de transfer intre gestiuni) pentru mutarea acestora pe mijloace fixe si care sunt inregistrarile contabile care trebuiesc facute?
15Mar2024

Organizare contabilitate de gestiune cabinet stomatologic

de Anca Bilas valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: Cum se organizeaza contabilitatea de gestiune a unui cabinet stomatologic avand in vedere ca materialele consumabile folosite nu pot fi cantarite la fiecare operatiune? In functie de tipul de serviciu stomatologic oferit se folosesc diferite materiale consumabile care difera de la un pacient la altul: numar de fire, cantitate de adeziv, material de plomba, material de amprente dentare etc. Nu se ...
20Feb2024

Ghid contabil si de gestiune pentru comerciantii HORECA in gestionarea ambalajelor sgr

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: Cum se tine evidenta contabila si cum se organizeaza evidenta de gestiune pentru ambalajele cu garantie in alimentatia publica (restaurante, baruri, terase etc.)?
21Feb2024

Inregistrare contabila garantie SGR PET

de Diana Ioana Tabara valabil la 21 Feb 2024
Intrebare: Pe o factura de achizitie de la furnizor am pozitia "Garantie SGR PET" 360 buc = 180 lei. Cum contabilizez si e deductibila la calculul impozitului pe profit?
15Feb2024

Evaluarea si repartizarea diferentelor de cost in gestiunea produselor finite. Metode si practici contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Feb 2024
Intrebare: La final de luna sunt transferate in gestiune produsele finite pentru care se realizeaza ca nu au fost inregistrate toate costurile aferente procesului de productie. Care este monografia contabila pentru evidentierea acestor estimari de costuri de productie ce urmeaza sa fie inregistrate?
x