Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Ajustarea TVA pentru casarea unui bun de capital

valabil la 30 Aug 2015
Georgeta Serban Matei Raspuns oferit de
Georgeta Serban Matei

Consultant fiscal si expert contabil

Intrebare: In luna noiembrie 2010 a fost pusa in functiune o instalatie de alarmare la incendiu cu o valoare fiscala de 14.400 lei si durata de amortizare fiscala de 12 ani (grupa din catalog 3.3.4. - Sisteme de protectie la incendiu (elemente de detectie si de actionare, centrale de semnalizare si actionare etc.)).

In 2012 se inregistreaza distinct o instalatie de stingere automata a incendiilor, instalatie comandata de centrala descrisa anterior.

In luna octombrie 2014 are loc un incendiu minor. Cu ocazia acestuia am constat existenta unor probleme tehnice in functionarea instalatiei (nu au fost actionate toate dispozitivele de stingere automata din zona afectata, iar detectia s-a realizat ceva mai tarziu decat era prevazut in scenariul de alarma la foc).

Au fost cerute evaluari din partea unei firme de specialitate si a rezultat ca o parte din echipamentul folosit in instalatia din 2010 nu era perfect compatibil cu instalatia din 2012.

Dupa analiza mai multor variante s-au luat urmatoarele decizii:

- instalatia de alarmare din 2010 se caseaza. Parte din componentele sale (centrala propriu-zisa) se propun spre vanzare insa pretul unor astfel de echipamente second-hand este mai mic decat partea neamortizata, iar o parte se pierd (cablajul elementelor de actionare este prins in plafonul tehnic, iar costul desfacerii ar fi mai mare decat costul valorificarii la deseuri; pentru senzori nu au fost identificate oferte pe piata second-hand)

- se realizeaza o instalatie de alarmare noua, bazata pe aceleasi tehnologii cu cele utilizate de instalatia de stingere din 2012.

Lucrarile incep in luna martie 2015 si se finalizeaza in luna iulie 2015. La data la care s-a dat in folosinta instalatia de alarmare noua se caseaza instalatie de alarmare din 2010. Pana la acea data instalatia veche a functionat in parametrii sai normali.

Avand in vedere cele expuse si prevederile Codului fiscal este corect sa consideram urmatoarele aspecte fiscale:

A. Societatea nu trebuie sa ajusteze taxa dedusa. Conform art. 149, 3(a), termenul de 5 ani stabilit la art. 149, 2(a), curge de la 01.01.2010 si se implineste la 31.12.2014. In situatia in care bunul isi inceteaza existenta in iulie 2015, el se afla in afara perioadei de ajustare.

B. Cheltuielile generate de casarea instalatiei din 2010 sunt cheltuieli deductibile conform partii 71^6 din normele de aplicare ale art. 24 pct. 15 chiar daca operatiunea de casare a determinat aparitia unei pierderi (valoarea fiscala 14.400 lei - amortizare fiscala 55 * 100 - 3.000 lei valoare receptie componente rezultate + 500 lei valoare operatiuni dezmembrare = 6.400 lei pierdere)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 1081

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 30 aug 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121467 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Deducerea si rambursarea TVA

21Mar2024

Ajustare TVA in cazul bunurilor de capital

de Mihaela Corneanu valabil la 21 Mar 2024
Intrebare: O societate infiintata in 2021, la inregistrare si pana in prezent a fost neplatitoare de TVA. A castigat un proiect pe fonduri europene pentru achizitie de utilaje pentru desfasurarea activitatii. In perioada de achizitie (ianuarie - februarie 2024) a utilajelor fiind neplatitoare de TVA, a introdus TVA in pretul de achizitie al utilajului. Din 01.04.2024 doreste sa ceara inregistrarea ca si ...
07Mar2024

Deducere TVA pentru ajutor refugiati

de Bajan Camelia valabil la 07 Mar 2024
Intrebare: Ca societate se incheie un protocol cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta de cazare si masa pentru refugiatii ucrainieni. Decontarea sumelor se face pe baza prezentarii unui decont de cheltuieli de cazare si masa inaintat catre ISU.1. Sumele incasate prin decont de la ISU sunt purtatoare de TVA?2. Are societatea obligatia colectarii TVA pentru sumele incasate conform decont pentru ...
22Feb2024

Regularizare TVA avans facturat in 2023

de Mihaela Corneanu valabil la 22 Feb 2024
Intrebare: Persoana juridica platitoare de TVA, dezvoltator imobiliar, a semnat un antecontract pentru vanzarea unui apartament. La semnarea antecontractului (in 2023) clientul nu era platitor de TVA si a platit primul avans cu TVA de 19%. Intre timp a devenit platitoare de TVA si trebuie sa ii emitem factura finala. Acum semnarea finala a contractului are loc in luna februarie 2024Ce se intampla cu TVA ...
19Feb2024

Raport de inspectie fiscala. TVA nedeductibila

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 19 Feb 2024
Intrebare: In urma unui control fiscal, TVA aferenta unor facturi de achizitie, respectiv servicii de montaj sistem de alimentare cu energie electrica a unei hale de productie si birouri, respectiv montaj sistem fotovoltaic, din cauza lipsei situatiilor/devizelor de lucrari - anexe la facturi a fost considerat nedeductibila, astfel ca s-a stabilit ca firma datoreaza TVA in suma de 61000 ron. Intre timp am ...
17Feb2024

Exercitare drept de deducere la momentul efectuarii achizitiei. Obligatia ajustarii negative

de Amelia Dumitras valabil la 17 Feb 2024
Intrebare: O societate achizitioneaza in mai 2023 cu taxare inversa (a dedus TVA) de la un dezvoltator 3 apartamente cu scopul de a le inchiria in regim de taxare. Pana in momentul de fata societatea a avut diverse negocieri dar nu a incheiat inca niciun contract de inchiriere si nici nu a depus notificarea catre ANAF privind taxarea operatiunilor. Firma are si alte imobile pe care le inchiriaza in ...
17Feb2024

Efectuare lucrari de amenajare spatiu inchiriat

de Mihaela Corneanu valabil la 17 Feb 2024
Intrebare: Societate are o cladire cu 50 de apartamente care provin din divizare. Apartamentele sunt inchiriate catre persoane fizice. Facturile catre persoanele fizice sunt emise fara TVA. Vrem sa facem investitie pentru izolarea termica a cladirii.Ce propuneti? Avem cum sa facem investitia ca sa nu pierdem TVA - contravaloarea cheltuielilor efectuate (materiale si lucrari) pentru investitia sus ...
x