X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Septembrie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Anularea deciziilor de plati anticipate pentru anul 2018 privind impozitul pe venit

PortalContabilitate.ro Raspuns oferit de
PortalContabilitate.ro
contabil
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis Ordinul nr. 1855/2018 pentru aprobarea Procedurii de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate, ,publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 721/21.08.2018. 
 
Procedura de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate
 
1. Aceasta procedura se aplica persoanelor fizice care, pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal- bugetare, cu modificarile ulterioare, datoreaza impozit pe venit stabilit pentru anul 2018 in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
2. Pentru anularea obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate, compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori, denumit in continuare compartiment de specialitate, verifica in evidenta fiscala sumele individualizate in deciziile de plati anticipate comunicate contribuabililor, care fac obiectul anularii.
 
2.1. In situatia in care obligatiile fiscale prevazute la pct. 2 au fost stinse, compartimentul de specialitate va reanaliza evidenta fiscala si va reface stingerile astfel incat obiectul anularii sa il reprezinte obligatiile fiscale individualizate in deciziile de plati anticipate pentru impozitul pe venit stabilit pentru anul 2018. Compartimentul de specialitate procedeaza la intocmirea unui referat de aprobare a anularii obligatiilor fiscale si emiterea Deciziei de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate.
 
2.2. In situatia in care obligatiile fiscale prevazute la pct. 2 nu au fost stinse, compartimentul de specialitate intocmeste un referat de aprobare a anularii obligatiilor fiscale si emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate.
 
3. Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate se intocmeste de catre compartimentul de specialitate in doua exemplare, se avizeaza de seful compartimentului si se aproba de conducatorul unitatii fiscale.
 
4. Decizia prevazuta la pct. 3 se comunica de catre organul fiscal central competent contribuabilului, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
 
5. In cazul in care, anterior intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, au fost emise, dar nu au fost comunicate decizii de impunere prin care s-au stabilit plati anticipate de impozit pe venit, compartimentul de specialitate procedeaza la intocmirea unui referat motivat si a Borderoului de adaugare/scadere a obligatiilor fiscale, care stau la baza scaderii din evidenta a obligatiilor fiscale reprezentand impozitul pe venitul stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate. 
 
6. Pentru obligatiile fiscale scazute din evidenta fiscala conform pct. 5, compartimentul de specialitate nu emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plati anticipate.
 
Foarte important!!! Sumele anulate, dar deja achitate, pot fi restituite. Cum se procedeaza 
 
7. In cazul in care obligatiile fiscale prevazute la pct. 2, care au fost anulate potrivit prezentei proceduri, au fost stinse, contribuabilii pot solicita restituirea acestora, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central competent, prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind aplicabile in mod corespunzator. Modelul cererii de restituire este prevazut in Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, precum si pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Modelul cererii de restituire
 
Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . . 
Catre . . . . . . . . . . (organul fiscal competent) 
 
CERERE
de restituire a creantelor fiscale/bugetare
 
Subsemnatul/Subscrisa . . . . . . . . . . , cu domiciliul/sediul in localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., sc. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., judetul/sectorul . . . . . . . . . . ., avand C.I.F. . . . . . . . . . . , solicit restituirea creantelor fiscale/bugetare, dupa cum urmeaza: 
  • restituirea sumelor de la buget, reprezentand . . . . . . . . . . , in suma de . . . . . . . . . . lei, in temeiul art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
  • acordarea dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget, in temeiul art. 182 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. 
Mentionez ca am luat cunostinta ca din sumele de restituit vor fi compensate de catre organul fiscal central eventualele obligatii fiscale/bugetare restante existente in evidenta fiscala la data restituirii. 
   
Solicit/Solicitam ca restituirea efectiva a sumelor cuvenite in continuare sa se efectueze: 
 
( ) in contul bancar nr. . . . . . . . . . ., deschis la . . . . . . . . . . ; 
( ) in numerar, la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului. 
 
Contribuabilul/Reprezentantul legal al contribuabilului,
. . . . . . . . . . .
(numele si prenumele)
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
 
8. Cererea de restituire prevazuta la pct. 7 se depune la organul fiscal central competent, in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire, si se solutioneaza de compartimentul cu atributii de compensare/restituire in termenul prevazut la art. 77 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
9. Dupa primirea cererii de restituire, compartimentul cu atributii de compensare/restituire procedeaza la verificarea existentei deciziei de plati anticipate prin care a fost stabilit impozitul care face obiectul restituirii, precum si cuantumul sumelor incasate de unitatea Trezoreriei Statului care deserveste organul fiscal central competent in administrarea creantelor fiscale ale contribuabilului.
 
10. In vederea restituirii sumei cuvenite contribuabilului, compartimentul prevazut la pct. 9 procedeaza la verificarea datelor din evidenta analitica pe platitori sub aspectul existentei unor eventuale obligatii de plata neachitate, inregistrate de catre contribuabil, si aplica in mod corespunzator dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal.
 
11. Dupa verificarea prevazuta la pct. 10, compartimentul cu atributii de compensare/restituire constata si opereaza eventualele compensari cu obligatiile fiscale restante ale contribuabilului si intocmeste in doua exemplare urmatoarele documente ale caror modele sunt prevazute in Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 63/2017, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale;
b) Nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
c) Decizia de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget.

12. Decizia privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se avizeaza de catre seful compartimentului prevazut la pct. 9 si de seful compartimentului cu atributii de compensare/restituire si se aproba de conducatorul organului fiscal.

13. Dupa aprobarea actelor administrativ-fiscale prevazute la pct. 11, acestea se transmit informatic unitatii Trezoreriei Statului in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii, dupa caz.

14. Suma aprobata prin Decizia de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget se compenseaza/restituie din contul de venit bugetar in care a fost achitata.

15. Dupa efectuarea compensarii si/sau restituirii, compartimentul cu atributii de compensare/restituire il instiinteaza pe contribuabil despre modul de solutionare a cererii, prin comunicarea, potrivit dispozitiilor art. 47 din Codul de procedura fiscala, a unui exemplar al Deciziei de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget, Deciziei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, dupa caz. Cel de al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x