Asociere in participatie. Aspecte contabile si fiscale
Societatea A, care va fi asociatul administrator participa in asociere cu baza de clienti, iar societatea B, produce articole de imbracaminte pe care urmeaza sa le vanda clientilor cu care societatea A are incheiate contracte, cota de participare fiind 25% pentru societatea A si 75 % pentru societatea B.
Cum se face concret transferul bunurilor produse de societatea A catre societatea B, care urmeaza sa le factureze clientilor din Uniunea Europeana, avand in vedere ca nu este o livrare de bunuri intre societatea B si societatea A, in acest caz bunurile produse de B cum vor fi scoase din gestiune si cum vor intra in gestiunea societatii A? Pe baza de aviz de insotire?
Avand in vedere ca bunurile realizate pentru asociere vor fi vandute in Uniunea Europeana, si livrarea va fi fata Tva, Tva-ul aferent facturilor de achizitii materiale si utilitati se poate deduce? Operatiunea este scutita cu drept de deducere?
In acest moment, avand in vedere ca bunurile sunt produse de societatea B, contractele cu furnizorii de materiale, chiria pentru sediul unde societatea B produce bunurile, utilitatile, sunt incheiate cu societatea B, iar furnizorii emit facturile catre societatea B, care nu este administrator.
Avand in vedere, ca drepturile si obligatiile legate de TVA, revin doar asociatului administrator, trebuie schimbate contractele cu furnizorii pe societatea A, astfel incat facturile de materiale, chirie, utilitati sa fie emise pentru societatea A? Spatiul inchiriat de firma B, este folosit atat pentru producerea bunurilor asocierii cat si pentru producerea bunurilor care nu fac obiectul asocierii. In acest caz cum se va proceda. Proprietarul spatiului va factura o parte din chirie societatii A, si cealalta parte societatii B. Aceasta cota pentru chirie este variabila in fiecare luna, in functie de productia realizata pentru asociere si in afara asocierii.
Asociatul A care este titular trebuie sa infiinteze punct de lucru la sediul unde societatea B produce bunurile?
Salariatii care produc bunurile sunt angajati pe societatea B. Cum se procedeaza cu statul de salarii? Cheltuiala cu salariile si contributiile,( statul de salarii) precum si plata acestora nu se va mai inregistra in societatea B, si se va inregistra in contabilitatea asocierii, urmand ca societetaea B sa isi inregistreze doar cota parte stabilita in contractul de asociere, care este de 75%. Salariatii produc bunuri atat pentru asociere cat si bunuri in afara asocierii, pentru celelalte contracte ale societatii B. In acest caz cum se procedeaza?
Societatea A, care este titular si conduce contabilitatea asocierii cum procedeaza cu facturile aferente asocierii emise pe numele sau? Le inregistreaza o data in contabilitatea asocierii si nu le mai inregistreaza si in contabilitatea proprie, urmand ca in contabilitatea proprie sa inregistreze doar cota parte din cheltuielile si veniturile care ii revin?
Contabilitatea asocierii presupune inregistrarea documentelor aferente asocierii ca intr-o societate distincta?
Cum se procedeaza concret cu declaratiile 394 si 300? Facturile care sunt aferente asocierii si sunt emise pe societatea A, sunt inregistrate in contabilitatea asocierii, iar celelalte facturi, care nu apartin asocierii emise pentru societatea A, sunt inregistrate in contabilitatea firmei A, urmand ca la intocmirea declaratiilor 394 si 300 sa se cumuleze facturile din contabilitatea asocierii cu facturile din contabilitatea proprie?
Facturile aferente asocierii emise pe numele societatii A, se inregistreaza doar in contabilitatea asocierii, nu se mai inregistreaza si in contabilitatea societatii A, societatea A, inregistrand doar cota parte din cheltuielile si veniturile stabilite prin decont?
Societatea B, poate primi si contabiliza in contabilitatea proprie facturi care sunt aferente asocierii, pe numele societatii B, si sa deduca tva-ul aferent acestora, urmand sa trimita prin decont cheltuielile?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 aug 2014.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121420 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!