Aspecte fiscale PFA, diverse situatii
Intrebarile sunt urmatoarele:
1. In cazul inregistrarii in scopuri de TVA, prin depasirea plafonului de 220.000 lei, se anuleaza CIF-ul pentru prestari servicii intracomunitare(RO...) si singurul CIF existent va fi CUI-ul cu indicativ RO in fata. Noul CIF de platitor de TVA trebuie si el inregistrat in Registrul OperatoriIor Intracomunitari (declaratia 095)?
2. Trebuie tinut un Registru de incasari si plati pentru acest PFA, fie el platitor sau neplatitor de TVA?
Daca da, cum se completeaza campurile din acest registru in cele doua cazuri: prin banca sau numerar?
De exemplu:
c1. Data: Data incasarii
c2. Documentul (felul, nr.): Factura Serie Nr. ?
c3. Felul operatiei (explicatii): In caz de incasare numerar se completeaza: Chitanta Serie Nr.? Iar in caz de incasare banca se completeaza: Transfer bancar, nr. de referinta tranzactie ? Mai sunt necesare alte completari legate de serviciile facturate (spatiul fiind foarte mic)?
c4. Incasari Numerar: suma incasata (cand se inacaseaza numerar). In cazul in care contribuabilul este platitor de TVA se trece suma totala excluzand TVA-ul?
c5. Incasari Banca: suma incasata (cand se incaseaza prin banca). In cazul in care contribuabilul este platitor de TVA se trece suma totala excluzand TVA-ul?
c6. Plati Numerar si c7. Plati Banca stiu ca nu mai trebuiesc completate in cazul normei de venit.
3. In cazul in care PFA-ul devine platitor de TVA si factureaza in afara tarii dar si pe teritoriul Romaniei, declaratia 300 trebuie depusa lunar sau trimestrial? Sumele facturate in spatii UE si Non-UE se trec la punctele 3 si 3.1. Sumele facturate(pe teritoriul Romaniei) care contin si TVA la ce puncte se completeaza? In cat timp trebuie platit TVA-ul catre ANAF?
4. In cazul in care acest PFA cu norma de venit devine platitor de TVA, isi poate deduce TVA-ul cu alte cheltuieli?
5. In cazul contabilitatii acestui PFA, ce documente trebuiesc pastrate de catre contribuabil? Voi enumera mai jos evidenta tinuta pana in acest moment si va rog sa aduceti eventualele completari sau precizari.
Documente:
i. factura - copie sau un exemplar semnat si stampilat in original (al 2-lea exemplar)?
ii. contract de prestari servicii - orice factura trebuie sa se faca in baza unui contract de prestari servicii chiar si pentru prestarile ocazionale (una, maxim doua ori pe an)?
iii. raport de activitate - orice factura(lunara) trebuie sa aiba si un raport de activitate (cu numarul de ore lucrate) semnat si stampilat de catre parti? Suma facturata trebuie sa fie corespondentul numarului de ore(unitate) inmultit cu tariful per ora specificat in contract? In acest caz, contribuabilul trebuie sa pastreze si un exemplar in original al fiecarui raport lunar de activitate?
iv.a. chitanta - copie sau un exemplar semnat si stampilat in original (al 2-lea exemplar)? (pt. numerar)
iv.b. tranzactie bancara - copie extras bancar printat din online banking de catre contribuabil (document neoficial) sau este necesar extrasul de cont stampilat de catre banca?
v. VIES 390 - copia declaratiei depuse online cu semnatura electronica? (facturare in spatiul UE)
vi. Recipisa 390 (copie) - primirii fara erori a declaratiei VIES 390 de catre ANAF. (facturare in spatiul UE)
vii. TVA 300 - copia declaratiei depuse online cu semnatura electronica? (in caz PFA platitor de TVA)
viii. Recipisa 300 (copie) - primirii fara erori a declaratiei TVA 300 de catre ANAF. (in caz PFA platitor de TVA)
6. Cand devine platitor de TVA, posesorul PFA-ului este obligat sa aiba un contabil sau se poate ocupa si personal de contabilitatea acestui PFA?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 mai 2013.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122798 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!