Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Casa de marcat. Sume de serviciu. Registrul de casa

valabil la 19 Apr 2015
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: In ceea ce priveste sertarul casei de marcat si registrul de casa al unei societati care isi desfasoara activitatea in aceiasi locatieadresa( atat sediul social cat si punctual de lucru ), ce documente sunt corecte a se intocmi, circuitul lor, inregistrarea olografa in registrul de casa cat si inregistrarile contabile? Eu consider ca nu este necesar a se intocmi doua registre de casa unui pentru sediu si altul punctul de lucru( casa de marcat) deoarece AU aceiasi adresa, atat punctul de lucru ( casa de marcat) cat si sediul firmei au aceiasi adresa.Si nu stiu cat de corect ar fi sa schimb aceasta metoda, folosita inca din anul 2013 de la infiintarea societatii, adica folosirea unui singur registru de casa in detrimentul a ceea ce s-a intamplat cu controalele de la antifrauda in ultima perioada, in sensul ca pana in prezent nu m-am comportat corect.

Pentru exemplificare propun urmatorul exemplu:

1.08.04.2015 seara se emite raportul Z care practic goleste sertarul casei de marcat, acesta fiind zero.

2.09.04.2015 ( raportul Z prezinta incasari de 7.658,30 lei )

a)La inceputul zilei: s-a intocmit DI cu scopul marunt cu 65,20 lei ( cu toate ca eu l-am sugerat sa intocmeasca DP cu scop sume de serviciu).

Aceasta DI NU o inregistrez olograf in registrul de casa si nu fac nicio inregistrare contabila, deoarece in registrul de casa am un sold mai mare de 65,20 lei.La casa de marcat s-a batut un bon nefiscal cu aceasta intrare si s-a atasat la DI.

b)In cursul zilei: asociatul ridica din sertarul casei de marcat sume cum ar fi: 35,2 lei;9,5 lei; 4.960,80 lei. La casa de marcat s-a batut un bon nefiscal cu aceaste iesiri si s-a atasat la DP ( DP cu scop avans spre decontare).

Ce document este corect sa intocmesc pentru fiecare suma ridicata de asociat din sertarul casei de marcat, deoarece daca intocmesc DP, pe cele trei sume care totalizeaza 5.005,50 lei, cu scopul avans spre decontare cu inregistrare olografa in registrul de casa si inregistrare contabila se depaseste plafonul de 5.000 lei acordata catre asociat in data de 09.04.2015.

Mai mult decat atat:

c)La sfarsitul zilei:

- diferenta dintre raportul Z si ridicarea numerarului de catre asociat din sertarul casei( 7.658,30-5.005,50, deoarece sertarul casei de marcat se goleste prin emiterea raportului Z ) intocmesc DP pe numele asociatului cu scopul avans spre decontare in valoare de 2.652,80 lei, din care ar rezulta pe total zi DP cu scop avans spre decontare pe numele asociatului in valoare de 7.658,30 lei ( 35,2+9,5+4.960,8+2.652,8 ).Aceasta DP inregistrandu-se olograf in registrul de casa si inregistrare contabila;

-platile efectuate din sertarul casei de marcat catre asociat cu DP si casieria unitatii cu platile catre furnizori depasesc sau pot depasii cei 10.000 lei plafon de platizi.

Eu, la exemplul dat, m-am gandit la urmatoarea metoda de lucru si organizare:

1.08.04.2015 seara se emite raportul Z care practic goleste sertarul casei de marcat, fiind zero.

2.09.04.2015 ( raportul Z prezinta incasari de 7.658,30 lei )

a)La inceputul zilei :intocmesc DP cu suma de 65,20 lei cu scop sume de serviciu.DP NU o inregistrez olograf in registrul de casa si nu fac nicio inregistrare contabila, deoarece in registrul de casa am un sold mai mare de 65,20 lei. La casa de marcat se emite un bon nefiscal cu aceasta intrare si s-a atasat la DP.

b)In cursul zilei: asociatul ridica din sertarul casei de marcat sume cum ar fi: 35,2 lei;9,5 lei; 4.960,80 lei.

Intocmesc DP pe numele asociatului cu sumele ridicare, respectiv 35,2 lei;9,5 lei; 4.960,80 lei cu scopul PREDARE NUMERAR care NU le inregistrez in registrul de casa si nu fac nicio inregistrare contabila.Aceste documente fiind valabile numai pentru un eventual control pe casa de marcat conform raport X si asigurarea operatorului casei de marcat ca a predat intregul numerar catre casierie.Este corect asa?Daca nu, ce documente trebuiesc intocmite pentru a realiza cele precizate la acest aliniat?

c)La sfarsitul zilei: diferenta dintre raportul Z si ridicarea numerarului de catre asociat din sertarul casei( 7.658,30-5.005,50, deoarece sertarul casei de marcat se goleste prin emiterea raportului Z ) intocmesc DP pe numele asociatului cu scopul PREDARE NUMERAR in valoare de 2.652,80 lei.DP care NU o inregistrez in registrul de casa si nu fac nicio inregistrare contabila.Acest document fiind valabil numai pentru un eventual control pe casa de marcat si asigurarea operatorului casei de marcat ca a predat intregul numerar catre casierie.Este corect asa?Daca nu, ce documente trebuiesc intocmite pentru a realiza cele precizate la acest aliniat?

Astfel, documentele precizare la aliniatele a),b) si c) de la punctul 2. le atasez in spatele registrului de casa fara a le inregistra olograf in registrul de casa si fara a le inregistra contabil (nc).

Nota:

-printre altele se mai fac plati catre furnizori, plati care nu au legatura cu sertarul casei de marcat, ci prin registrul de casacasieria unitatii;

-sunt multe variante de lucru si organizare, insa trebuie sa aleg una cat mai simpla pentru operatorul casei de marcat deoarece el cantareste, vinde, emite bon fiscal, si care oricum greseste la inregistrarea intrarilor si iesirilor din sertarul carei de marcat( ex.in loc sa bata o iesire bate o intrare).

-va rog sa-mi precizati si alte elemente considerate necesare( daca este cazul sa folosesc proces verbal de predare-primire numerar, va solicit un model ).

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5610

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 apr 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122846 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Documente

09Apr2024

Documente inregistrare punct de lucru la ONRC.

de Elena Garofil valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: O SRL are sediul social in jud. Cluj, platitoare de impozit profit, fara salariati si neplatitoare de TVA. Toate declaratiile si plata contributiilor se depun la ANAF Cluj. Urmeaza sa faca demersurile la ONRC in vederea deschiderii unui punct de lucru in jud. Sibiu; nu intentioneaza sa faca aganjari. Ce demersuri sunt de facut la ONRC? Actele pentru deschiderea punctului de lucru in jud. ...
08Apr2024

Incasare prin Pay Pal

de Gina Popescu valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: Pentru incasarea cu numerar de la persoane fizice pentru plata facturilor de utilitati, prin platforma Paypal, este in regula sa intocmesc dispozitie de incasare? Nu stiu daca este corecta emiterea bonului fiscat prin casa de marcat, aceasta fiind o incasare in numele unui furnizor, si nu un venit.
05Apr2024

Vanzari catre persoane juridice. Casa de marcat

de Ionut Jinga valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra lucreaza doar cu persoane juridice si incaseaza integral contravaloarea serviciilor prin banca, nu are casa de marcat. Daca in mod exceptional un client care are conturile blocate solicita sa achite factura cash, putem incasa factura respectiva pe baza de chitanta sau am fi obligati sa-i dam bon fiscal respectiv sa avem casa de marcat?
03Apr2024

Documente de transport BRFR

de Gina Popescu valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Va rog sa specificati in cazul unei achizitii intracomunitare de marfuri cu risc fiscal ridicat (imbracaminte-incaltaminte) din UE, ce documente trebuie sa insoteasca marfa transportata.In ce conditii este necesara raportarea in e-Transport?
02Apr2024

Cartele de telefonie primite gratuit si oferite gratuit clentilor

de Gina Popescu valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: O societatea comerciala livreaza cartele cu titlu gratuit unui client. Castigul societatii este comisionul de activare. Mentionez ca aceste cartele au fost primite de la furnizor cu valoarea 0. Va rog sa imi mentionati ce document sta la baza livrarii acestor cartele cu titlu gratuit si ce informatii trebuie sa apara obligatoriu in acesta?
30Mar2024

Decontare transport la si de la locul de munca, documente.

de Elena Garofil valabil la 30 Mar 2024
Intrebare: In cadrul unei ONG s-a hotarat decontarea transportului la si de la locul de munca pentru cei 12 salariati in cuantum de 80 de lei/ luna.Ce documente justificative trebuie sa aduca fiecare angajat pentru ca aceasta cheltuiala sa fie deductibila? Bonul fiscal STB/Metrorex cu codul fiscal al ONG este suficient sau trebuie solicitata factura fiscala in baza bonurilor fiscale?
x