PortalContabilitate.ro
Consultanta specializata
pentru CONTABILI
Cauta articol   Tip articol
 Domeniu Camp

...sau foloseste motorul de cautare avansata
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Legislatia UE: Prin autentificare, sunt de acord cu faptul ca site-ul PortalContabilitate.ro poate seta module cookie in browserul meu.
Username:
Parola:
Tine-ma minte
 

Mareste font Micsoreaza font Font default


Ce documente trebuie sa prezentati obligatoriu in 2017 in cazul unui control inopinat?

PortalContabilitate.ro, 07-Dec-2016

Tags: control operativ, documente justificative

Pentru anul curent, cat si pentru 2017, va prezentam care sunt principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat.
 
1. Documentele care atesta "fiscalizarea" aparatului de marcat electronic si cele in legatura cu obligatiile care revin utilizatorilor de astfel de aparate, cum sunt:
 
- declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- cartea de interventii
- registrul special
 
2. Documente de justificare a incasarilor si de inregistrare operativa a incasarilor si platilor:
- raportul intermediar X din care rezulta totalul vanzarilor pana la momentul controlului;
- alte documente justificative privind incasarile si platile efectuate cum ar fi chitante pentru incasarile mentionate in registrul special in situatiiile in care aparatul de marcat electronic este defect, chitante pentru platile efectuate de la unitatea respectiva si/sau dispozitii de plata/incasare catre casierie pentru alte sume introduse sau extrase din unitate cu diferite justificari, dupa caz, precum si registrul de casa in care aceste documente se inregistreaza;
- documente din care rezulta incasarile prin POS
 
3. Documente care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, aflate in unitatea de vanzare a bunurilor si de evidenta gestionara, care pot fi, dupa caz:
 
- facturi/facturi externe (invoice)
- avize de insotire a marfurilor
 
- documente vamale
- borderouri de achizitie
- file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
- note de receptie si constatare diferente
- alte documente de evidenta a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilitatii, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu raport de gestiune, balanta analitica a stocurilor, fise de magazie etc.)
 
Inspectorii antifrauda au derulat in data de 6.12.2016 o actiune de informare la nivel national, in cadrul careia vor distribui materiale informative care detaliaza principalele aspecte urmarite in timpul controalelor operative si inopinate. De asemenea, sunt mentionate atat obligatiile contribuabililor, cat si sanctiunile prevazute de lege in cazul incalcarii prevederilor legale.
 
Contribuabili specializati in comert cu amanuntul, comert cu ridicata, restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie (ex.: baruri, cafenele), hoteluri si alte facilitati de cazare, servicii de infrumusetare vor primi materiale informative.
 
DGAF acorda o atentie deosebita procesului de informare a contribuabililor in legatura cu activitatea desfasurata, cu drepturile si obligatiile acestora, toate actiunile desfasurate pana in prezent fiind prezentate cu maxima transparenta catre publicul larg, in contextul respectarii prevederilor legale.
 
Pentru a beneficia de raspunsul la aceasta intrebare in scris, va rugam sa mentionati in campul de mai jos adresa dvs. de e-mail:





Newsletter PortalContabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "OUG 3/2017. Modificari aduse Codului fiscal. Exemple si interpretari"!
 

  Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Articole similare


     » Principalele obligatii legale a caror respectare este verificata in contextul controlului operativ si inopinat 
     de PortalContabilitate.ro, 07-Dec-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute 
     de PortalContabilitate.ro, 27-Iul-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » Taxe eliminate si mai putine documente cerute de institutii. Cazierul judiciar se va obtine diferit. Noul proiect de OUG 
     de PortalContabilitate.ro, 22-Iun-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri  
     de PortalContabilitate.ro, 06-Iun-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » Reguli de arhivare a documentelor contabile si actelor firmei in 2016 - OMFP 2634/2015 
     de PortalContabilitate.ro, 26-Ian-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite