Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Cedare cu titlu gratuit modernizare bun imobil. Ajustare TVA deductibila, dedusa

valabil la 01 Mai 2015
Georgeta Serban Matei Raspuns oferit de
Georgeta Serban Matei

Consultant fiscal si expert contabil

Intrebare: In anul 2012 societatea a inchiriat un spatiu pentru p perioada de 5 ani. In acest spatiu s-au realizat modernizari. In luna iunie 2014 s-a incheiat procesul verbal de terminare a lucrarilor, iar in luna iulie 2014 s-a inceput amortizarea investitiei pe perioada contractului de inchiriere. Valoarea investitiei este de 149807,04 lei si a fost comunicata proprietarului pentru a mari valoarea cladirii si a plati impozit la primarie. In luna aprilie 2015 spatiu respectiv s-a vandut unei alte persoane juridice, iar SC IGO SA a renuntat la continuarea contractului de inchiriere fara c valoarea investitiei sa fie valorificata prin vanzare.Valoarea ramasa neamortizata la 31.03.2015 = 110152,23 lei. In calculul impozitului pe profit aceasta suma se considera nedeductibila. Ce se intampla cu TVA-UL? Am citit in Codul fiscal si am inteles ca perioada de ajustare este 20 ani. Deci, 149807,04 *24% = 35953,68 lei

35953,6820 = 1797,68 lei

1797,68 * 19 = 34156 lei - TVA DE AJUSTATA

Insa, fiind vorba de o cedare gratuita a modernizarilor, se poate considera o livrare de bunuri si ca atare sa se colecteze TVa la nivelul valorii ramase neamortizate la 31.03.2015? 110152 * 24 % = 26436 lei

Care este varianta corecta, intrucat pana pe 25 mai trebuie sa depun decontul TVA?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3811

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 01 mai 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121427 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria ONG

14Mar2024

Infiintare filiale. Sucursale ONG

de Vera Constantin valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: O asociatie infiintata potrivit Ordonantei nr. 26/2000 are sediul social in orasul A. Asociatia desfasoara activitatea in orasul B intr-o locatie a unei persoane fizice pe baza de contract de comodat incheiat intre persoana fizica si asociatie. In contractul de comodat se prevede ca asociatia va suporta utilitatile, reparatiile curente si va efectua lucrari de reparatii si renovare a spatiului ...
20Feb2024

Taxe de inscriere concurs

de Gabi Popescu valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: O asociatie culturala organizeaza un concurs de voci lirice conform regulamentului agreat cu membrii fondatori. Concursul va avea ca finalitate castigarea locurilor I, II, III, mentiuni si inmanarea de premii banesti. Bugetul necesar organizarii concursului reclama sume substantiale (jurizare, orchestra, sala de concurs etc.), motiv pentru care s-au depus eforturi in vederea procurarii resurselor ...
12Ian2024

Gradinita. Incasare sume pentru educatia timpurie

de Vera Constantin valabil la 12 Ian 2024
Intrebare: O gradinita privata este acreditata de catre Ministerul Educatiei. Va rugam, sa ne lamuriti in privinta acelei sume de 1.500 lei care se acorda parintilor angajati la societati comerciale pentru fiecare copil. Care este procedura practic? De unde ne putem incasa noi (gradinita) sumele respective: de la persoanele fizice (parintii) cu care avem contracte sau de la angajatorii acestora? Ce tipuri ...
14Oct2023

Incasare in numele altei persoane

de Mihaela Corneanu valabil la 14 Oct 2023
Intrebare: O asociatie culturala are ca scop organizarea unui concurs la nivel national/international de voci lirice planifica concerte de strangere de fonduri pentru acest concurs. In acest scop apeleaza la o societate X (SRL, platitoare de impozit pe profit) pentru organizarea spectacolelor, promovarea lor si inclusiv vanzarea de bilete. Daca societatea X SRL se ocupa de emiterea biletelor in nume ...
06Oct2023

Donatie aparatura medicala asociatie

de Anca Bilas valabil la 06 Oct 2023
Intrebare: O asociatie camin de batrani primeste din partea unei SRL A aparatura medicala in baza unui contract de sponsorizare in bunuri. Aceste aparate medicale intra in evidenta contabila a asociatiei in baza contractului de sponsorizare si avizului de insotire. Ulterior se constata ca nu poate pune in functiune aparatura medicala si se doreste donarea acesteia catre un spital public. Legal poate ...
02Iun2023

Venituri din drepturi de autor

de Elena Garofil valabil la 02 Iun 2023
Intrebare: O asociatie culturala care are ca scop organizarea evenimentelor culturale, participa la un spectacol. Venitul obtinut este venit economic, asociatia pentru a participa la evenimentul respectiv trebuie sa compuna orchestra cu care o sa participe.Poate sa incheie contract de drepturi de autor pentru fiecare membru al orchestrei? Referitor la impozitarea contactului, daca fiecare participant ...
x