Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Certificatul de inregistrare fiscala ar putea suferi modificari din 2016

13 Oct 2015
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

contabil


Incepand de anul viitor, noi modificari ar putea fi aduse in structura certificatului de inregistrare fiscala. Prin noile modificari propuse de un proiect recent s-ar renunta la unele servicii care in acest moment inca se aplica si s-ar trece la efectuarea unor proceduri diferite si mult mai eficiente.

In concret, o initiativa legislativa semnata de liberalul Teodor Atanasiu isi propune sa elimine costurile pe care le implica atat tiparirea, cat si livrarea la destinatie a documentelor oficiale si a actelor administrative.

De asemenea, s-ar elimina astfel orice intarzieri cauzate de lipsa dovezii ca documentele au fost transmise de factorul postal sau de catre agentul procedural.

Noul proiect propune astfel si crearea unei adrese de e-mail care sa devina sediul eectronic al operatorului economic. Proiectul de lege depus la Senat propune astfel ca adresa de e-mail sa fie primita de catre operatorul economic la inregistrarea fiscala, odata cu codul unic de identificare sau codul de identificare fiscala, asa cum se mentioneaza in proiect:

"Art. 3 a) Odata cu inregistrarea fiscala, orice operator economic va primi alaturi de codul unic de identificare sau codul de identificare fiscala si o adresa de email identica cu acesta. Aceasta adresa, va constitui sediul electronic al operatorului economic, pana la lichidarea, desfiintarea sau incetarea prin orice modalitate prevazuta de lege a persoanei juridice".

Proiectul urmeaza sa intre pe ordinea de zi a Senatului in perioada urmatoare. Se mentioneaza ca toate documentele oficiale transmise catre sediul electronic vor avea aceleasi efecte ca notificarile transmise prin agent procedural sau servicii postale/de curierat.

"In termen de sase luni de la data publicarii prezentului act normativ, toti operatorii economici sunt datori sa-si preschimbe certificatul de inregistrare fiscala, in vederea indeplinirii cerintei prevazute la art. 3 lit.a din prezenta lege", aminteste proiectul.


De asemenea, acelasi document contine si argumentarea unei astfel de modificari:

"In epoca internetului de mare viteza noi inca suntem dependenti de hartoage. Ne plangem de birocratie, de timp pierdut, dar suntem obligati sa asteptam pana gaseste factorul postal pe cineva la sediu ca sa-i inmaneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obisnuinta in viata de zi cu zi si cu toate acestea institutii ale statului precum ANAF sau instantele judecatoresti continua sa transmita documente oficiale prin intermediul postei sau curierului, fapt care da nastere la amanari, vicii de procedura si costuri generate de tiparirea inutila. Sper ca aceasta initiativa legislativa sa fie aprobata in planul Parlamentului si sa ne ajute sa economisim timp si bani".

Proiectul informeaza ca, odata cu noile modificari, Oficiul Registrului Comertului (ONRC) va asigura gratuit serviciul de gazduire a adreselor de casuta postala electronica, precum si serviciul de arhivare electronica.

De asemenea, adresa electronica va trebui sa asigure siguranta, confidentialitatea si integritatea datelor, dovada comunicarii sau a receptionarii corespondentei. Proiectul mentioneaza ca, in caz de contestare, Registrul Comertului va putea emite certificate, contra cost, la cererea operatorului economic sau a instantelor judecatoresti.

Astfel, acestea fac deplina dovada a comunicarii, prin care sa ateste, dupa caz: data primirii unui mesaj de la o anumita adresa; continutul acestuia; continutul oricarui atasament; transmiterea unui mesaj si continutul acestuia; adresa destinatarului.

Ca procedura, se mentioneaza ca utilizatorii vor primi parola de accesare a adresei de casuta postala electronica, in orice modalitate care asigura confidentialitatea acesteia, odata cu certificatul de inregistrare fiscala.

Ulterior primirii acestei parole, obligatia de pastrare a confidentialitatii parolei se stinge in termen de 7 zile calendaristice, termen in care fiecare destinatar sau operator economic este obligat sa-si schimbe codul initial de acces cu o parola proprie si sa mentioneze persoana care va fi raspunzatoare si calitatea in care angajeaza operatorul eocnomic.

De asemenea, documentul atrage atentia asupra faptului ca orice schimbare ulterioara de parola se va face contra-cost de catre ONRC, la cererea operatorului economic, cu exceptia cazului in care este schimbata persoana responsabila printr-o mentiune la ONRC.


Retinem ca exista si exceptii de la modificarile propuse de proiect, dupa cum se precizeaza chiar in document:

"Cu titlu de exceptie , in masura in care operatorul economic depune o declaratie pe proprie raspundere privitoare la imposibilitatea accesarii prin mijloace tehnice obisnuite de tip calculator personal, telefon cu servicii de posta electronica etc., aceasta adresa va fi inactiva , generand un raspuns oricui incearca sa transmita o comunicare, prin care expeditorul va fi informat de imposibilitatea folosirii acestui mijloc de comunicare".

sursa: www.contabilul.manager.ro

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x