X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 13 Decembrie 2017
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Cheltuieli cu sediu inchiriat. Implicatii fiscale si contabile

Anca Ivanov Raspuns oferit de
Anca Ivanov
Expert contabil
Intrebare: Incepand cu data de 01.10.2016 firma isi desfasoara activitatea la un nou sediu social, un apartament, unde plateste chirie. In contractul de inchiriere se mentioneaza si faptul ca societatea va plati toate utilitatile (ENEL, RDS-RCS si INTRETINEREA) fara a fi incheiate in numele firmei contracte cu furnizorii de utilitati. Aceste contracte raman tot pe numele proprietarul, persoana fizica.
Proprietarul,a platit utilitatile mentionate o perioada mai lunga de timp iar acum doreste sa-si recupereze banii de la firma si doreste ca plata acestor facturi sa ramana in sarcina firmei. Pentru a face dovada platii, proprietarul a adus toate facturile si chitantele de plata de la 01.10.2016 pana la ultimele plati acestea ramanand in contabilitate drept documente justificative pentru deducerea cheltuielilor.

Cum se va inregistra in contabilitate la 31.07.2017:
1. Restituirea sumei pentru facturile ENEL aferenta lunilor octombrie, noiembrie, decembrie 2016, ianuarie, februarie, martie, aprilie, mai si iunie 2017 in suma totala de 210,89 lei care au fost platite de proprietar pana la 31.07.2017? Cum se inregistreaza in contabilitatea firmei factura ENEL aferenta iulie 2017, data emitere 26.07.2017, valoare totala 33,54 lei. Este neplatita si are scadenta in 10.08.2017. Apare aceasta factura in Jurnal? Se va inregistra doar data platii?

2. Restituirea sumei pentru facturile RDS aferenta lunilor octombrie, noiembrie, decembrie 2016, ianuarie, februarie, martie, aprilie, mai si iunie 2017 in suma totala de 580,29 lei care au fost platite de proprietar pana la 31.07.2017? Cum se inregistreaza factura RDS-RCS aferenta lunii iulie 2017, data emitere 06.07.2017, valoare totala 64,30 lei (platita de proprietar in data de 01.08.2017) precum si restituirea sumei de 64.30 lei tot in 01.08.2017?

3. Restituirea sumei de intretinere aferenta lunilor lunilor octombrie, noiembrie, decembrie 2016, ianuarie, februarie, martie, aprilie, mai 2017 in suma totala de 1512,90 lei si inregistrarea in contab. a platii intretinerii aferenta iunie 2017 in suma de 50.70 lei in luna august 2017?

4. La restituirea sumelor din casierie se poate folosi doar dispozitia de plata?

5. Se pot plati cu cardul firmei facturile de mai sus?

6. Pe chitanta de intretinere va apare numele firmei?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 62035 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Cheltuieli cu sediu inchiriat. Implicatii fiscale si contabile

SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

x