Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Criterii de selectie pentru contribuabili mijlocii. Diferenta fata de criteriile de clasificare prevazute de Legea 346/2004

valabil la 10 Mar 2013
Constanta Popa Raspuns oferit de
Constanta Popa

Economist

Intrebare: Firma la care lucrez este incadrata in categoria intreprinderilor mici. Incepand cu acest an 2013 mi s-a comunicat ca trebuie sa depun declaratia 010 pentru a trece in categoria intreprinderilor mijlocii (mentionez ca avem 20 angajati, CA 2012=5.855.347 LEI CA2011 = 4.276.024 LEI).Puteti sa-mi spuneti care sunt criteriile pe care trebuie sa le indeplinesc ca firma pentru a trece in categoria intreprinderilor mijlocii?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4511

Raspuns: Din punct de vedere al administrarii fiscale, in conformitate cu prevederile art. 33 din Codul de procedura fiscala contribuabilii se impart in contribuabili supusi administrarii obisnuite, de catre organele fiscale in a caror raza teritoriala isi au sediul ori domiciliul contribuabilii, contribuabili mijlocii administrati de directiile generale teritoriale ale finantelor publice prin administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii si contribuabili mari administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul A.N.A.F.

Potrivit art. 1 alin. 3 din OPANAF 2731/2010, cu modificarile ulterioare criteriile de selectie pentru selectarea contribuabililor mijlocii sunt urmatoarele:
- criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 4 indicatori calculati pe ultimii 2 ani consecutivi celui in care se face actualizarea, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii, care arata importanta fiecarui indicator, astfel:
- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 40%;
- volumul veniturilor din activitatea de exploatare - 30%;
- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%;
- volumul activelor imobilizate corporale si necorporale (total) - 15%;
- criteriul insolventei: sunt contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, aflati in procedura insolventei, care au creante fiscale mai mari de 3 milioane lei.

Aplicarea criteriului de baza a fost suspendata prin art. II din OPANAF 1822/2012.
Trecerea din categoria contribuabililor administrati obisnuit in categoria contribuabililor mijlocii, administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii se face pe baza ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se actualizeaza anual, astfel ca societatile nu trebuie sa depuna declaratia de mentiuni 010.

Prin urmare, nu exista o incadrare a contribuabililor (firmelor) in mici si mijlocii pentru care sa fie necesara depunerea declaratiei 010.
O astfel de incadrare, in functie de numarul de salariati si de cifra de afaceri, este realizata prin Legea 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, dar care nu are legatura cu administrarea fiscala.

Conform art. 4 din aceasta lege, intreprinderile mici si mijlocii se clasifica, in functie de numarul mediu anual de salariati si de cifra de afaceri anuala neta sau de activele totale pe care le detin, in urmatoarele categorii:
- microintreprinderi - au pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 2 milioane euro, echivalent in lei;
- intreprinderi mici - au intre 10 si 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detin active totale de pana la 10 milioane euro, echivalent in lei;
- intreprinderi mijlocii - au intre 50 si 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro.

Dupa cum se observa, criteriile de selectie (clasificare) utilizate din punct de vedere fiscal sunt diferite de cele prevazute de Legea 346/2004.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria ONG

11Feb2023

Contracte de donatie

de Gabi Popescu valabil la 11 Feb 2023
Intrebare: Sunt o asociatie si sponsorizari de la diverse societati. O parte din bani sunt cheltuiti pe alimente. Organizam tabere de ski pentru copii, diverse echipamente si o parte din bani sunt dati cash la diverse persoane fizice nevoiase. Pentru donatia banilor am intocmit un contract de sponsorizare care probabil trebuia sa poarte numele de contract donatie in care scrie sponsorul, beneficiarul, ...
14Feb2023

Obtinere NIF

de Gabi Popescu valabil la 14 Feb 2023
Intrebare: O ONG (asociatie) organizeaza cursuri online de limba romana, iar profesorul este cetatean chinez - persoana fizica, aflata in China. Organizarea cursurilor se regaseste in statutul ONG. Este o activitate economica. Pentru a putea fi platit profesorul si pentru a evita dubla impunere internationala, profesorul va solicita din China eliberarea unui certificat de rezidenta fiscala.1. In ...
25Ian2023

ONG. Beneficiar al unor servicii externe. Aspecte fiscale si procedurale. TVA si impozit pe nerezidenti

de Otilia-Mihaela Roman valabil la 25 Ian 2023
Intrebare: O ONG are activitate in ceea ce priveste ajutorarea copiilor cazuri sociale cu probleme medicale. Are cod special de TVA pe care il foloseste in colaborarea cu facebook. 1. Vine un terapeut din UE la centrul din Romania unde isi desfasoara activitatea ONG si face consultatii copiilor, costuri suportate integral din sponsorizari, activitate patrimoniala. ONG da codul special de TVA pentru ...
26Oct2022

Certificat de rezidenta

de Gabi Popescu valabil la 26 Oct 2022
Intrebare: Avem un partener din Ungaria cu care trebuie sa semnam contract de prestari servicii. Am solicitat certificat de rezidenta fiscala. Certificatul este eliberat pe codul fiscal al societatii din Ungaria, nu pe codul VIES, diferenta dintre cele doua este ca in componenta codului VIES, pe langa cifre, apare litera HU. Dansii sustin ca nu se elibereaza certificat de rezidenta pe codul fiscal EU ...
02Iul2022

Achizitii produse prin SEAP. RO e-Factura

de Vera Constantin valabil la 02 Iul 2022
Intrebare: O ONG privat de utilitate publica, ce are contracte de finantare pe bani publici pentru realizarea unor actiuni sportive, care achizitioneaza produse/servicii prin SEAP - achizitii publice, este obligat sa foloseasca E-factura?
05Iun2022

Convocarea AGA. Asociatii de proprietari

de Vera Constantin valabil la 05 Iun 2022
Intrebare: Pentru convocarea Adunarii Generale, eu, administratorul, am afisat la avizier convocatorul pentru sedinta Adunarii Generale. Am intocmit tabelul convocator si am asigurat semnarea acestuia de catre proprietari, iar pentru cei pe care nu i-am gasit la adresa am trimis scrisori recomandate prin posta. Pentru ca nu a fost intrunit cvorumul necesar, adunarea a fost reconvocata dupa 8 zile. ...
x