De ce este atat de binevenita rescrierea, la propriu, a Codului Fiscal si a Codului de Procedura Fiscala
08 Iul 2014
Rescrierea Codului Fiscal si a Codului de Procedura Fiscala este o actiune mult asteptata de mediul de afaceri, fiind anuntata anul trecut ca intrand in vigoare in 2014. Din pacate insa, acest lucru nu s-a intamplat, in principiu din cauza necesitatii realizarii unei rescrieri efective si nu a unei reactualizari, ceea ce a durat mai mult.
Consultarile dintre Ministerul de Finante si reprezentantii mediului de afaceri, ai structurilor asociative, partenerilor sociali, precum si a altor factori interesati au condus la aparitia anumitor aspecte care presupun o analiza mult mai ampla, in special in privinta atributiilor fiecarei institutii dar si a unei aplicari unitare. Din 2003 si pana in prezent, au fost numeroase modificari si republicari ale celor doua Coduri, dar pana la acest moment nu a avut loc practic nicio rescriere.
Apreciez ca aceasta masura este binevenita; cu siguranta nu este completa si in permanenta exista loc de mai bine, dar traim intr-o perioada in care evolutia economico-sociala cauzata de criza din Europa a condus la o suita de masuri care nu s-au corelat intotdeauna cu litera si spiritul celor doua Coduri. In plus, existau anumite reglementari importante regasite in afara Codului Fiscal, ceea ce conducea la anumite situatii de confuzie.
Restructurarea normelor fiscale si de procedura fiscala, precum si transparenta in definirea anumitor termeni vor permite o mai buna intelegere si aplicare a prevederilor legale, atat de catre contribuabil, cat si de catre organele de control.
Desi si pana la acest moment aveam reglementari privind controlul fiscal, in urma rescrierii, avem un capitol dedicat, unde avem o structura bine definita in functie de obiectivele fiecaruia. Codul de procedura fiscala nu sufera transformari majore ca reorganizare de capitole (cum este cazul Codului Fiscal), dar asigura eliminarea anumitor disfunctionalitati sau interpretari neunitare. In plus contribuabili vor putea comunica cu Fiscul prin email, fara a mai fi necesara utilizarea serviciilor de tip fax sau posta. Si Fiscul, de asemenea, elimina transmiterea actelor administrative pe suport de hartie, care atrageau costuri nejustificate, si va putea folosi posta electronica.
In final, noi consultantii putem spune ca " greul a trecut" pentru Ministerul de Finante, desi cele doua proiecte sunt inca in dezbatere publica. Avem speranta ca nu ne vom petrece iarasi Anul Nou studiind formele finale cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2015, adica speram intr-o rescriere si a principiilor de publicare, nu doar a reglementarilor legislative.
sursa: www.business24.ro
Consultarile dintre Ministerul de Finante si reprezentantii mediului de afaceri, ai structurilor asociative, partenerilor sociali, precum si a altor factori interesati au condus la aparitia anumitor aspecte care presupun o analiza mult mai ampla, in special in privinta atributiilor fiecarei institutii dar si a unei aplicari unitare. Din 2003 si pana in prezent, au fost numeroase modificari si republicari ale celor doua Coduri, dar pana la acest moment nu a avut loc practic nicio rescriere.
Apreciez ca aceasta masura este binevenita; cu siguranta nu este completa si in permanenta exista loc de mai bine, dar traim intr-o perioada in care evolutia economico-sociala cauzata de criza din Europa a condus la o suita de masuri care nu s-au corelat intotdeauna cu litera si spiritul celor doua Coduri. In plus, existau anumite reglementari importante regasite in afara Codului Fiscal, ceea ce conducea la anumite situatii de confuzie.
Restructurarea normelor fiscale si de procedura fiscala, precum si transparenta in definirea anumitor termeni vor permite o mai buna intelegere si aplicare a prevederilor legale, atat de catre contribuabil, cat si de catre organele de control.
Desi si pana la acest moment aveam reglementari privind controlul fiscal, in urma rescrierii, avem un capitol dedicat, unde avem o structura bine definita in functie de obiectivele fiecaruia. Codul de procedura fiscala nu sufera transformari majore ca reorganizare de capitole (cum este cazul Codului Fiscal), dar asigura eliminarea anumitor disfunctionalitati sau interpretari neunitare. In plus contribuabili vor putea comunica cu Fiscul prin email, fara a mai fi necesara utilizarea serviciilor de tip fax sau posta. Si Fiscul, de asemenea, elimina transmiterea actelor administrative pe suport de hartie, care atrageau costuri nejustificate, si va putea folosi posta electronica.
In final, noi consultantii putem spune ca " greul a trecut" pentru Ministerul de Finante, desi cele doua proiecte sunt inca in dezbatere publica. Avem speranta ca nu ne vom petrece iarasi Anul Nou studiind formele finale cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2015, adica speram intr-o rescriere si a principiilor de publicare, nu doar a reglementarilor legislative.
sursa: www.business24.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
04Ian2024
Codurile CAEN Afectate de Impozitul Suplimentar in Industria Petrolului si Gazelor
de
Ionut Jinga
04 Ian 2024
28Dec2022
NOU: Bacsisul apare pe bon si este impozitat de la 1 ianuarie 2023
de
Ionut Jinga
28 Dec 2022
26Aug2022
Jocuri de noroc: taxa pe reclama (5%) a fost introdusa in nomenclatorul obligatiilor fiscale
de
Ionut Jinga
26 Aug 2022
26Iun2019
Modificarea facilitatile fiscale in domeniul constructiilor
de
PortalContabilitate.ro
26 Iun 2019