X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Octombrie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Declararea achizitiilor intracomunitare. Modificarea perioadei fiscale

Bogdan Costea Raspuns oferit de
Bogdan Costea
Consultant fiscal
Intrebare: Referitor la intrebarea:
O societate din Romania, inregistrata in scop de TVA, achizitioneaza marfa de la un furnizor din Dubai. Documentele care stau la baza achizitiei sunt:
- invoice de la furnizorul din Dubai;
- documente de transport care dovedesc transportul marfii din Franta in Romania (Paris-Bucuresti).
1. Care este incadrarea legala a acestei operatiuni din punct de vedere al TVA?
2. Documentele primite, respectiv factura furnizorului din Dubai si documentele de transport sunt suficiente pentru justificarea si inregistrarea operatiunii in contabilitate? Daca nu, ce alte documente mai trebuie solicitate?

Revenire:

Avem un invoice emis de furnizorul din Dubai si o factura de transport marfa emisa de un prestator din Romania pentru servicii transport marfa pe ruta Paris-Bucuresti insotita de CMR si lista produse. Valoarea invoice este de 7.800 USD. Este prima achizitie intracomunitara a cumparatorului din Romania (societatea care achizitioneaza este inregistrata in scop de TVA si are perioada fiscala pentru TVA trimestrul calendariestic).
1. Daca operatiunea este o achizitie intracomunitara cum se declara aceasta in declaratia 390 avand in vedere ca furnizorul nu are un cod de TVA in Franta?
2. Se face taxare inversa pentru valoarea de achizitie respectiv 7.800 USD?
3. Se depune declaratie 092 pentru modificarea perioadei fiscale pentru TVA de la trimestru la luna?
4. Avand in vedere ca societatea este inregistrata in scop de TVA si nu a mai efectuat o achizitie intracomunitara anterior se aplica prevederile referitoare la plafonul de 10.000 euro pana la care operatiunea ar fi neimpozabila in Romania? Pentru aceasta prima operatiune nu ar mai exista obligativitatea taxarii inverse si declararii in D390 respectiv D092?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 67186 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Declararea achizitiilor intracomunitare. Modificarea perioadei fiscale

SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x