Diferente constatate ulterior inventarierii
In urma inventarierii patrimoniului apar diferente in plus si in minus (de ex. codul X = scriptic 10 buc, fizic se numara 11 buc, rezulta un plus de 1 buc, iar codul Y = scriptic 9 buc, fizic se numara 8 buc, rezulta un minus de 1 buc).
Aceste diferente se inregistreaza in sistemul gestional cu plus sau minus(in functie de caz)
La 15.02.2014 societatea urmeaza sa foloseasca aceste doua din articolele(X si Y).
Magazia face bon de consum pentru a da materiale (X si Y), in linia de productie, conform stocului din sistem, respectiv Codul X=11 buc, Codul Y = 8 buc.
Cutiile cu cele 2 coduri ajung in linia de productie, unde responsabilul constata ca are de fapt are fizic din codul X = 10 buc, , iar din codul Y = 9 buc.
Se verifica daca in perioada 01.01.2014-15.02.2014 s-a efectuat tranzactii pe acest cod ( achizitii sau consumuri) raspunsul este nu s-au efectuat tranzactii.
Se constat ca de fapt la inventar a fost facuta o numaratoare eronata, deci s-a produs o eroare umana.
Mentionand ca la data de 15.02.2014, cand s-a constat aceasat eroare, listele de inventar, procesul verbal cu rezultatele inventarierii, balanta la luna decembrie si bilantul pentru anul 2014 nu au fost intocmite, semnate, finalizate, declarate etc, avem o intrebare:
1. Avand in vedere ca minusul de inventar neimputabil imi genereaza o cheltuiala nedeductibila si tva aferent, iar plusul de inventar imi genereaza venit impozabil si implicit majorarea impozitului pe profit: Cu ce data fac in sistem corectia erorii inregistrate in urma prelucrarii initiale a inventarului? Cu data 31.12.2014 sau cu data 15.02.2014? exista vreun act normativ care sa reglementeze acest lucru?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 mar 2015.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122849 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!