Documente - pagina 9
05Nov2023
Societate cu mai multe sedii secundare. Plafoane de incasari si plati
de
Ionut Jinga
valabil la 05 Nov 2023
Intrebare: Suntem o societate care are mai multe puncte de lucru la diverse adrese din aceeasi localitate.1. Conform legii 296/2023, plafonul de 1.000 lei/plata catre un furnizor si plafonul de 2.000 lei/plata catre toti furnizorii se aplica pentru fiecare punct de lucru in parte?2. Conform aceleiasi legi in cursul zilei avem incasari de ex.de 60.000 zi. Banii se depun in banca a doua zi, dar pe ...
07Nov2023
Societati afiliate. Remitere imprumut
de
Anca Ardelean
valabil la 07 Nov 2023
Intrebare: Intre doua persoane juridice romane afiliate s-a incheiat un contract de imprumut. La data scadentei sau ulterior acesteia cele doua persoane juridice romane decid sa intocmeasca un act de remitere (iertare de datorie) pentru suma specificata in contractul de imprumut. Rog pentru fiecare dintre partile implicate: 1. implicatiile fiscale; 2. inregistrarile contabile.
02Nov2023
Decontare cheltuieli cazare salariat fara bon fiscal
de
Vera Constantin
valabil la 02 Nov 2023
Intrebare: Un angajat efectueaza o deplasare in interesul serviciului in cadrul careia beneficiaza de cazare pe care o achita cu cardul sau. La intoarcerea din delegatie angajatul prezinta documentele justificative aferente cazarii si anume factura fiscala de cazare la care ataseaza bonul pos, dar nu ataseaza bonul fiscal emis de casa de marcat. Acesta s-a cazat la hotel.Se poate deconta salariatului ...
04Nov2023
Plafonul de casierie 50.000 lei si de plati. Legea 296/2023
de
Diana Ioana Tabara
valabil la 04 Nov 2023
Intrebare: Cu ce data se aplica reglementarea privind soldul de casa de 50.000 lei si noile plafoanele de plati?
02Nov2023
Transfer stocuri de la I.I. la SRL ca urmare a incetarii activitatii I.I.
de
Dana Hristu
valabil la 02 Nov 2023
Intrebare: Titularul unei intreprinderi individuale neplatitoare de TVA este si asociat si administrator intr-o SRL neplatitoare de TVA (aici are si calitatea de salariat), cu acelasi domeniu de activitate. Se doreste inchiderea intreprinderii individuale si continuarea activitatii pe SRL. Cum ar fi cel mai bine de procedat cu stocul de marfa detinut pe II pentru a fi transferat pe SRL, avand in vedere ...
01Nov2023
Documente justificative. Documente originale
de
Anca Ardelean
valabil la 01 Nov 2023
Intrebare: Pentru documentele primite de la furnizori: facturi, facturi simplificate, bonuri fiscale etc. avem nevoie de documentele in original astfel incat sa se poata exercita deducerea TVA si sa consideram cheltuielile deductibile? Facturile primite pe email in format PDF, corespund din punctul acesta de vedere conditiilor in care sa deducem TVA si sa consideram cheltuiala deductibila? Unii furnizori ...
26Oct2023
Tranzactii intre parti afiliate. DPT
de
Elena Garofil
valabil la 26 Oct 2023
Intrebare: Am o SRL, X SRL ROMANIA, cu doi asociati a = 50% si b = 50% parti sociale in care a este si administrator. Exista si o firma, Y Be, Belgia, cu a = 50% si b = 50% parti sociale in care b este administrator. Deci exista 2 firme cu aceeasi asociati atat in firma din Romania, cat si cea din Belgia, ambele avand activitate de transport. Firma Y, din Belgia, uneori refactureaza diverse servicii catre ...
20Oct2023
Document justificativ inregistrare productie
de
Anca Bilas
valabil la 20 Oct 2023
Intrebare: Ce document se foloseste pentru evidentierea productiei realizate si inregistrarea ei in contabilitate si care este baza legala? Ce cod are documentul respectiv?
23Oct2023
Termen de pastrare documente financiar contabile provenind din anul 2022
de
Anca Bilas
valabil la 23 Oct 2023
Intrebare: Inteleg ca operam cu termene de pastrare a registrelor si documentelor justificative diferite: 10 ani pentru cele de pana in 2022 inclusiv si de 5 ani incepand cu 2023. Drept urmare, in anul 2029 de exemplu, o societate va trebui sa aiba inca in pastrare documentele din 2022 in timp ce documentele din 2023 si-au incheiat ciclul de pastrare si vor putea fi eliminate din arhiva. Raman cu acte ...
26Oct2023
Liste de inventar electronice
de
Irina Dumitrescu
valabil la 26 Oct 2023
Intrebare: Societatea noastra organizeaza inventarierea anuala a marfurilor. Avand in vedere societatea ca are peste 50 de puncte de lucru si mii de repere in fiecare gestiune, iar listele de inventar se intocmesc electronic, va rog sa ne spuneti daca este posibil sa nu mai procedam la listarea acestora si semnarea pe fiecare pagina in parte, ci sa se arhiveze electronic, iar semnaturile comisiei si a ...
20Oct2023
Externalizare servicii
de
Mihaela Corneanu
valabil la 20 Oct 2023
Intrebare: Societatea ABC SRL desfasoara activitate de cazare pensiune turistica si restaurant pentru deservire clienti. Sediul societatii este la pensiune pe baza de contract de comodat (pensiunea fiind proprietate unuia dintre asociati, entitatea avand 2 asociati dintre care unul este administrator). Entitatea detine toate autorizatiile tehnice, economice, sanitare etc. obtinute pe societatea ABC SRL ...
16Oct2023
CASE de MARCAT: documentele obligatorii pentru inregistrarea aparatelor
de
PortalContabilitate.ro
16 Oct 2023
Act normativ: Ordinul ANAF nr. 1612/2023In vigoare: de la 12 octombrie 2023Coodonatele publicarii: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 919 din 12 octombrie 2023In vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, organul fiscal solicita anumite documente, cum ar fi:a) copia ...
17Oct2023
Comisie receptie servicii intr-o institutie publica
de
Mihaela Corneanu
valabil la 17 Oct 2023
Intrebare: Intr-o institutie publica subordonata Consiliului Judetean primim lunar cota parte care ni se cuvine conform unui protocol incheiat, din facturile de utilitati, respectiv: apa si energie electrica. Pentru plata acestora este necesara efectuarea unei comisii de receptie in unitatea noastra, care sa semneze ca am beneficia de aceste utilitati sau sunt suficiente protocolul, factura catre noi si ...
06Oct2023
Incheiere contract de comodat intre SRL si PF
de
Mihaela Corneanu
valabil la 06 Oct 2023
Intrebare: Societatea detine un autoturism. Se doreste sa se dea in folosinta acest autoturism unei persoane fizice, dar fara a i se vinde. Ce variante ar fi? Se poate face un contract de comodat intre societate si persoana respectiva sau un contract de inchiriere? Autoturismul este complet amortizat, singurele cheltuieli asociate sunt cele cu asigurarea, dar dorim ca in cazul unui eveniment nedorit sa ...