E benefica noua Lege a Insolventei pentru mediul de afaceri?
02 Iul 2014
Mai multe modificari intrate in vigoare odata cu noua Lege a Insolventei vin sa arunce o lumina noua asupra unui domeniu in care se cereau schimbari majore.
Vasile Godinca-Herlea, asociat coordonator al CITR, citat de HotNews, considera ca cele mai multe astfel de schimbari vor fluidiza procesul judiciar si vor avea efecte pozitive asupra mediului de afaceri:
"Suntem in plin proces de reformare a dreptului insolventei; ceea ce a inceput cu Ordonanta de urgenta 91/2013, care a provocat la momentul respectiv valuri de nemultumire si contestatii, se finalizeaza in cele din urma intr-o forma mai compacta prin noua lege a insolventei. Din punctul nostru de vedere, aceasta forma a legii este de bun augur si va aduce imbunatatiri in desfasurarea procedurilor de insolventa"
Va reamintim ca au fost modificate aspecte privind inventarierea averii debitorului in termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, fiind stabilit si un termen redus pentru perioada observatiei.
In ce priveste actiunile creditorului bugetar in procedura, HotNews.ro noteaza ca un astfel de concept este testul creditorului privat, extrem de util, in special aplicat problematicii ajutorului de stat raportat la reducerea creantelor bugetare. Testul analizeaza daca Statul, in calitatea sa de creditor privat, urmareste maximizarea sanselor de a recupera intreaga datorie.
Mai exact, daca un creditor privat, pus in aceleasi conditii cu creditorul bugetar, ar accepta o reducere a creantei sale prin plan, o eventuala acceptare de catre creditorul bugetar a unui plan care propune reducerea creantei sale nu constituie ajutor de stat.
Importanta este si posibilitatea acordata creditorilor si administratorului judiciar de a formula obiectiuni impotriva rapoartelor de evaluare. Aceste obiectiuni, noteaza sursa, sunt ulterior solutionate de catre judecatorul sindic, iar in cazul admiterii contestatiei, evaluatorul este obligat sa raspunda obiectiunilor. In situatia in care raspunsul nu e satisfacator, judecatorul poate dispune efectuarea unei noi expertize.
"Posibilitatea de a chestiona aceste rapoarte de evaluare, insotita de controlul judiciar al judecatorului sindic, va asigura corectitudinea lor si un cadru mai securizant pentru participantii la procedura", precizeaza sursa.
Vasile Godinca-Herlea, asociat coordonator al CITR, citat de HotNews, considera ca cele mai multe astfel de schimbari vor fluidiza procesul judiciar si vor avea efecte pozitive asupra mediului de afaceri:
"Suntem in plin proces de reformare a dreptului insolventei; ceea ce a inceput cu Ordonanta de urgenta 91/2013, care a provocat la momentul respectiv valuri de nemultumire si contestatii, se finalizeaza in cele din urma intr-o forma mai compacta prin noua lege a insolventei. Din punctul nostru de vedere, aceasta forma a legii este de bun augur si va aduce imbunatatiri in desfasurarea procedurilor de insolventa"
Va reamintim ca au fost modificate aspecte privind inventarierea averii debitorului in termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, fiind stabilit si un termen redus pentru perioada observatiei.
In ce priveste actiunile creditorului bugetar in procedura, HotNews.ro noteaza ca un astfel de concept este testul creditorului privat, extrem de util, in special aplicat problematicii ajutorului de stat raportat la reducerea creantelor bugetare. Testul analizeaza daca Statul, in calitatea sa de creditor privat, urmareste maximizarea sanselor de a recupera intreaga datorie.
Mai exact, daca un creditor privat, pus in aceleasi conditii cu creditorul bugetar, ar accepta o reducere a creantei sale prin plan, o eventuala acceptare de catre creditorul bugetar a unui plan care propune reducerea creantei sale nu constituie ajutor de stat.
Importanta este si posibilitatea acordata creditorilor si administratorului judiciar de a formula obiectiuni impotriva rapoartelor de evaluare. Aceste obiectiuni, noteaza sursa, sunt ulterior solutionate de catre judecatorul sindic, iar in cazul admiterii contestatiei, evaluatorul este obligat sa raspunda obiectiunilor. In situatia in care raspunsul nu e satisfacator, judecatorul poate dispune efectuarea unei noi expertize.
"Posibilitatea de a chestiona aceste rapoarte de evaluare, insotita de controlul judiciar al judecatorului sindic, va asigura corectitudinea lor si un cadru mai securizant pentru participantii la procedura", precizeaza sursa.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
14Feb2024
eTAX 2.0. pentru Mediu: De la Declaratii la Toate Documentele
de
Ionut Jinga
14 Feb 2024
22Dec2023
Model Nou de Declaratie pentru Fondul pentru Mediu - Ordinul 3173/2023
de
Ionut Jinga
22 Dec 2023
27Apr2023
Statul restituie TAXA de poluare auto cu dobanda. Ce cuprinde cererea de recuperare?
de
Ionut Jinga
27 Apr 2023
23Sep2022
OG 125/2022. Produsele exceptate de plata ecotaxei. Sanctiuni dure pentru nerespectarea legislatiei de mediu
de
Ionut Jinga
23 Sep 2022
05Iul2022
Ordinul nr. 1.642/2022. Pasii pentru depunerea DECLARATIILOR pentru Fondul de Mediu (AFM)
de
Ionut Jinga
05 Iul 2022
03Iul2019
Atentie! Au fost modificate contributiile datorate de operatorii economici la Fondul pentru mediu
de
PortalContabilitate.ro
03 Iul 2019