Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Esalonare la plata obligatiilor bugetare. Depunerea notificarii in baza OUG 44/2015. Nivelul dobanzilor si penalitatilor

valabil la 13 Feb 2016
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Referitor la intrebarea:

O societate beneficiaza de esalonarea la plata a obligatiilor fiscale conform OUG 29/2011 pe perioada 1.11.2013-31.10.2015 si in Decizia de esalonare are urmatoarele:

- obligatie principala 500.000 lei,

- majorari de intarziere: dobanzi: 100.000 lei, penalitati de intarziere: 175.000 lei.

In graficul de plata, pe langa aceste sume, ANAF a calculat majorari de 84.000 lei presupunem ca sunt majorari calculate in avans pentru perioada esalonarii (2 ani) pe care firma le-a platit in totalitate fiind incluse in rata lunara de esalonare.

Cum recuperam aceste majorari? Momentan am depus o cerere de recuperare a sumei de 84.000 lei platita cu titlu de majorari. Ce demersuri sa mai facem si in cat timp ar trebui sa se constituie acest credit fiscal? Pentru vechea ordonanta mai putem beneficia de vreo reducere din dobanzile sau penalitatile platite?

Putem beneficia, conform noii ordonante 44/2015, de anularea in parte sau proportional cu perioada ramasa dupa data de 30.09.2016 (o luna) de restituirea unui procent de 54.2% din dobanda?

Completare:

In OUG 29/2011 la art. 17* alin. (3) este mentionat "In situatia in care esalonarea la plata se finalizeaza in conditiile art. 10 alin. (4) penalitatile de intarziere, precum si majorarile de intarziere amanate la plata se anuleaza prin decizie care se comunica contribuabilului odata cu decizia de finalizare a esalonarii la plata".

Ce facilitati fiscale avem daca am respectat in totalitate esalonarile la plata? Care sunt demersurile pentru a beneficia de anularea "penalitatilor de intarziere, precum si majorarile de intarziere amanate" si care este modalitatea de calcul a acestora, pentru perioada 01.11.2013-31.10.2015? Care este procentul acestora?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5911

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 13 feb 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122846 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Proceduri fiscale

07Apr2024

Procedura si obligatiile legale pentru obtinerea codului UIT

de Liviu Sapunaru valabil la 07 Apr 2024
Intrebare: Societatea efectueaza achizitii intracomunitare, importuri si exporturi (lunar achizitii intracomunitare); pana acum nu am solicitat codul UIT prin aplicatia e-Transport, nu ne-a fost solicitat de catre nimeni. Marfa de multe ori vine la poarta sediului cu tirul iar cel care se ocupa de transport este furnizorul din UE. Avem un singur transport de care ne ocupam noi; in aceasta situatie luam ...
29Mar2024

Declarare transport international.

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Avem doua situatii pe tema RO e-Transport (transport international de marfuri ce nu sunt incadrate ca bunuri cu risc fiscal):1. Factura emisa de o societate din Romania (transport rutier)Marfa se livreaza din Belgia si vine insotita de aviz emis de societatea belgiana catre firma noastra.Se comporta ca o livrarea directa. Societatea din Belgia factureaza catre societatea din Romania, iar ...
22Mar2024

Declaratia informativa D406 neplatitori de TVA

de Stan Cosmina valabil la 22 Mar 2024
Intrebare: O policlinica cu 99 salariati si o ctifra de afaceri de 5 mil euro. Are obligatia sa raporteze SAF-T.1. Avem obligatia sa declaram si prin declaratia lunara sau doar platitorii de TVA au aceasta obligatie? 2. Declaratia trimestriala are mai multe module, noi raportam la primul modul contabilitate societati comerciale. Este corect? Daca da, care este termenul de raportare? 3. Declaratia ...
26Feb2024

Obtinerea codului UIT. Aspecte de procedura

de Ionut Jinga valabil la 26 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra realizeaza importuri intracomunitare, livrari intracomunitare, achizitii si livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei. 1. Obligativitatea declararii in RO e-Transport este a societatii noastre sau a societatilor de transport cu care colaboram?2. Ro e-Transport este obligatoriu si pentru achizitiile si livrarile de pe teritoriul Romaniei? 3. Marfurile de peste 500 kg sau ...
22Dec2023

Procedura de redirectionare a impozitului pe profit

de Liviu Sapunaru valabil la 22 Dec 2023
Intrebare: Ce suma putem redirectiona prin formularul 177, avand urmatoarul sumar al declaratiei 101 din 2022:Randurile din declaratia 101:41 Total impozit pe profit (rd. 41.1 + rd. 41.2), din care: 805.23241.1 Impozit aferent profitului ce se impune cu cota de 16% 805.23242 Total credit fiscal (rd. 42.1 + rd. 42.2 + rd. 42.3) 3.08042.2 Impozit pe profit scutit, din care: 3.08042.2.1 Impozit ...
11Nov2023

Facturare montaj termopan. Incasare in transe

de Vera Constantin valabil la 11 Nov 2023
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit cu obiect de activitate vanzare si montare termopan, incheie cu clienti persoane fizice contracte privind vanzarea si montarea termopanelor dupa comanda primita.Intrucat durata de la comanda la fabrica pana la montarea efectiva a lucrarii poate dura 2-3 luni de zile, clientii doresc sa achite valoarea contractului in mai multe transe de bani. ...
x