Formularul 088 de la 1 august: ce documente anexam, ce acte se elimina si ce alte simplificari au fost facute
27 Iul 2016
Incepand cu 1 august 2016 vom avea un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari si mai putine documente care vor insoti declaratia. Ce documente mai anexam declaratiei si care sunt cerintele la care va trebui totusi sa raspundem incepand cu 1.08.2016, va vom prezenta pe larg prin cele de mai jos.
Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.841/2015 (OANAF 2048/2016) privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"
Astfel, completarea declaratiei a fost simplificata prin diminuarea numarului de intrebari cuprinse in Declaratie de la 20 la 12 si a fost eliminata obligativitatea anexarii a sapte tipuri de documente, solicitand anexarea doar a patru tipuri de documente, anunta recent si ANAF Galati.
Iata care sunt acele DOCUMENTE CARE INSOTESC DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:
- prin care trebuie sa justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social /profesional si a sediilor secundare;
- prin care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat
Atentie! Documentele care nu mai trebuiesc anexate sunt urmatoarele:
- act privind sediul social
- act privind sediul secundar
- act privind domiciliul fiscal
- contract de munca
- adeverinta de venit
- extras de cont
- diploma de studii
NOILE CERINTE DIN DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:
- precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
- precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni operatiuni intracomunitare si/sau achizitii de bunuri /servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE;
- prezentati pe scurt activitatea economica desfasurata sau pe care intentionati sa o desfasurati,indicand dupa caz, principalii clienti/furnizori;
SIMPLIFICARI MAJORE aduse de forma finala a Declaratie 088 sunt:
- incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor;
- facilitatea declararii situatiilor de insolventa;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre asociati si administratori ca detin sau au detinut in ultimii cinci ani aceste calitati la societati cu restante la bugetul consolidat al statului;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre fapte de natura contraventionala din cazierul fiscal al asociatilor si administratorilor;
- eliminarea necesitatii de a numi trei persoane care sa dea relatii despre administratorii persoanei impozabile;
- eliminarea necesitatii specificarii indicatorilor realizati de asociati si administratori;
- eliminarea solicitarii informatiei despre detinerea calitatii de asociat si /sau administrator la persoane impozabile in ultimii cinci ani.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.841/2015 (OANAF 2048/2016) privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA"
Astfel, completarea declaratiei a fost simplificata prin diminuarea numarului de intrebari cuprinse in Declaratie de la 20 la 12 si a fost eliminata obligativitatea anexarii a sapte tipuri de documente, solicitand anexarea doar a patru tipuri de documente, anunta recent si ANAF Galati.
Iata care sunt acele DOCUMENTE CARE INSOTESC DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:
- prin care trebuie sa justifice tipul activitatii desfasurate in afara sediului social /profesional si a sediilor secundare;
- prin care trebuie sa ateste tipul de viza si scopul sederii in Romania a administratorilor cetateni non-UE;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii;
- contractul de prestari servicii incheiat de persoana impozabila cu prestatorul de servicii in domeniul punerii la dispozitie de personal calificat
Atentie! Documentele care nu mai trebuiesc anexate sunt urmatoarele:
- act privind sediul social
- act privind sediul secundar
- act privind domiciliul fiscal
- contract de munca
- adeverinta de venit
- extras de cont
- diploma de studii
NOILE CERINTE DIN DECLARATIA 088 DE LA 1 AUGUST:
- precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
- precizati daca efectuati sau intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni operatiuni intracomunitare si/sau achizitii de bunuri /servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE;
- prezentati pe scurt activitatea economica desfasurata sau pe care intentionati sa o desfasurati,indicand dupa caz, principalii clienti/furnizori;
SIMPLIFICARI MAJORE aduse de forma finala a Declaratie 088 sunt:
- incadrarea veniturilor administratorilor in categorii generice fara precizarea sumelor;
- facilitatea declararii situatiilor de insolventa;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre asociati si administratori ca detin sau au detinut in ultimii cinci ani aceste calitati la societati cu restante la bugetul consolidat al statului;
- eliminarea solicitarii informatiilor despre fapte de natura contraventionala din cazierul fiscal al asociatilor si administratorilor;
- eliminarea necesitatii de a numi trei persoane care sa dea relatii despre administratorii persoanei impozabile;
- eliminarea necesitatii specificarii indicatorilor realizati de asociati si administratori;
- eliminarea solicitarii informatiei despre detinerea calitatii de asociat si /sau administrator la persoane impozabile in ultimii cinci ani.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
01Feb2022
Ordinul ANAF nr. 80/2022. Modificari privind procedura de directionare a 3,5% din impozitul anual catre ONG-uri
de
Ionut Jinga
01 Feb 2022
17Oct2017
Formularul 050. Cerere de Inregistrare sau Modificare a domiciliului fiscal. Conditii depunere
de
PortalContabilitate.ro
17 Oct 2017
26Sep2017
Ce declaratii trimitem obligatoriu electronic de la 1 ianuarie 2018?
de
PortalContabilitate.ro
26 Sep 2017
22Sep2017
De la 1 ianuarie 2018 contribuabilii vor depune un nou formular fiscal pentru modificarea vectorului fiscal
de
PortalContabilitate.ro
22 Sep 2017
28Aug2017
Codul de Procedura Fiscala se modifica. Noile prevederi anuntate de Ministerul Finantelor
de
PortalContabilitate.ro
28 Aug 2017
31Iul2017
Noile case de marcat, de implementat pana la 1 mai 2018
de
PortalContabilitate.ro
31 Iul 2017