Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Import de bauturi alcoolice. Tratament fiscal-contabil

valabil la 21 Ian 2011

Intrebare: In luna decembrie 2010 societatea noastra a realizat un import de bauturi alcoolice din Republica Moldova. La 1 ianuarie 2011 societatea s-a inregistrat in scopuri de TVA prin optiune. In legatura cu acest import exista o lista de elemente de natura sa contribuie la formarea pretului de achizitie si anumite implicatii in legatura cu care dorim anumite clarificari sau confirmari de corectitudine. Lista cuprinde urmatoarele elemente:

a) cursul de schimb euro. Marfa s-a factura in Euro de catre furnizorul din Republica Moldova. Ce curs valutar vom lua in cosiderare la intocmirea receptiei? Cursul valutar inscris de documentul vamal, cursul din ziua facturarii, cursul BNR din ziua platii sau cursul valutar utilizat de Banca unde am depus OP-ul in vederea efectuarii platii?

b) cheltuieli de 300 de euro pentru obtinerea certificatului VI-1 necesar in vederea introducerii vinurilor pe piata U.E. Aceasta suma de bani am achitat-o cu ordin de plata in contul furnizorului insa avem dubii in legatura cu documentul primit (daca sa il consideram sau nu o factura). Ceea ce detinem este un document pe care scrie invoice, apare denumirea partenerului nostru, denumirea societatii noastre, data calendaristica si sunt mentionate cele 2 pozitii (1.factura de vinuri si 2.cei 300 euro pentru certificatul VI-1). In opinia noastra acesta este mai degraba un centralizator decat o factura, prezenta expresiei Invoice pe document ne pune in incurcatura (totusi documentul este semnat si stampilat de catre emitent). Daca pentru vinuri (separat de acest document) avem de asemenea un document pe care scrie invoice care poseda data si numar, nu are fi necesar sa detinem si pentru cei 300 euro un invoice separat cu data si numar? Din certificatele VI-1 pe care le-am primit odata cu marfurile am determinat ca emitentul acestor certificate este Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare din Rep. Moldova. Credem ca furnizorul vinurilor a achitat suma de 300 euro pentru obtinerea acestor certificate la autoritatea din Ministerul Agriculturii si aparent factureaza aceste sume catre noi pentru recuperarea celor 300 euro de la noi. Dorim sa stim daca e legitim sa mai solicitam un invoice cu data si numar sau sa consideram ca invoice acel "centralizator" (in opinia noastra).

c) cheltuieli cu comisioanele bancare. In contractul, acceptat de parti, dintre societatea noastra si furnizorul din Rep. Moldova se stipuleaza: toate achitarile trebuie sa fie efectuate de catre Cumparator deplin, fara retinerea unor taxe si comisioane bancare. Pe documentul denumit mai sus "centralizator" apare scris: toate platile trebuie efectuate integral de catre cumparator, neincluzand nicio taxa sau comision bancar. Partenerul nostru din Rep. Moldova are pretentia sa suportam noi inclusiv comisioanele bancare pe care banca dansilor le percepe in vederea incasarii platilor efectuate de noi. Astfel daca factura are suma de 1200 Euro noi am platit 1212 Euro pentru ca partenerul nostru are 12 euro comision de incasare.

Cum vom trata din punct de vedere contabil si fiscal suma de 12 euro (care depasesc valoarea de 1200 euro) care am platit-o in contul furnizorului desi datoria exprimata in euro era cu 12 euro mai mica (1200 euro). Cheltuiala deductibila, nedeductibila, poate sau nu participa la formarea pretului de achizitie? In vederea inregistrarii avem nevoie de vreun document din care sa reiasa aceasta speza bancara? Daca nu il putem obtine cum tratam aceasta diferenta?

d) cheltuieli cu vama. Cheltuielile vamale pot fi centralizate si distribuite proportional pe produsele achizitionate inglobandu-se astfel in costul de achizitie astfel incat receptia va contine nu doar pretul din factura ci si cresterile de valoare din cadrul cheltuielilor vamale?

e) cheltuieli cu TVA. TVA achitata poate fi centralizata si distribuita proportional pe produsele achizitionate inglobandu-se astfel in costul de achizitie astfel incat receptia va contine nu doar pretul din factura ci si cresterile de valoare din cadrul sume platite ca TVA? Mentionez ca la data receptiei (decembrie 2010) societate nu era inca inregistrata in scopuri de TVA. In luna ianuarie 2011 (odata cu inregistrarea in scopuri de TVA) intentionam sa diminuam valoarea de achizitie a acestor marfuri cu cota TVA, iar TVA sa-o inregistram in primul decont de TVA ca regularizare TVA dedusa.

f) cheltuieli cu accizele. Accizele achitate vor putea fi luate si ele in considerare la intocmirea receptiei in vedere stabilirii pretului de achizitie?

g) cheltuieli de transport. Vinurile au fost transportate cu autoutilitara Logan utilizata de societatea noastra in baza unui contract de comodat. Vom include si cheltuielile de transport (carburanti) in costul de achizitie al vinurilor. Daca vom intocmi astfel un decont pentru mentiunea acestor cheltuieli si vom distribui proportional cu valorile de intrare din factura nu vom inregistra separat: cheltuieli vamale, cheltuieli cu carburantii, etc. deoarece ar conduce la o dublare in privinta inregistrarii cheltuielilor.

h) cum vom trata o anumita pozitie din factura care contine un sortiment de vin ce a fost confiscat la Vama pe motiv ca nu sunt indeplinite conditiile de vamuire (s-a mentionat ca nu sticlele nu poseda timbre de marcaj accize). Pe procesul verbal se mentioneaza ca s-a dispus retrimiterea sticlelor la furnizor. Nu reiese insa din document care e situatia oficiala: s-au retrimis de catre ei sau doar nu au permis intrarea in tara urmand ca noi sa le transportam la furnizor. Dansii au spus ca trebuie sa faca acest proces verbal, dar ca nu vor retine marfa respectiva. Practic s-a permis intrarea in tara cu aceste sticle doar ca nu vom putea sa le receptionam intrucat apar pe acest proces verbal ca retrimise la furnizor. Este asadar o situatia foarte ciudata, administratorul a folosit in scop personal marfa respectiva insa cumva trebuie solutionata aceasta chestiune. Sa distribuim costul facturii si celelalte cheltuieli doar pe produsele receptionate si pur si simplu despre acestea sa nu mai mentionam nimic? Sau le receptionam si apoi le tratam ca niste marfuri confiscat de catre autoritati scazandu-le astfel din gestiune?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4711

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 ian 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122787 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea de gestiune

21Feb2024

Inregistrare contabila garantie SGR PET

de Diana Ioana Tabara valabil la 21 Feb 2024
Intrebare: Pe o factura de achizitie de la furnizor am pozitia "Garantie SGR PET" 360 buc = 180 lei. Cum contabilizez si e deductibila la calculul impozitului pe profit?
15Feb2024

Evaluarea si repartizarea diferentelor de cost in gestiunea produselor finite. Metode si practici contabile

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Feb 2024
Intrebare: La final de luna sunt transferate in gestiune produsele finite pentru care se realizeaza ca nu au fost inregistrate toate costurile aferente procesului de productie. Care este monografia contabila pentru evidentierea acestor estimari de costuri de productie ce urmeaza sa fie inregistrate?
05Feb2024

Achizitie non-UE livrare online

de Raluca Liliana Anghelache valabil la 05 Feb 2024
Intrebare: O societate comerciala din Romania cu domeniu de activitate comert online (CAEN 4791) a comandat din China marfa reprezentand accesorii de gard in valoare de aproximativ 3.000 usd. Furnizorul din China va factura produsele folosind ca unitate de masura tone sau kg. Societatea din Romania doreste sa le vanda la bucata.Cum trebuie procedat sau care ar fi documentele justificative pentru a putea ...
21Ian2024

Determinare cost de productie al energiei electrice

de Mihaela Corneanu valabil la 21 Ian 2024
Intrebare: Suntem o societate platitoare de impozit pe profit, avand activitate principala productia de apa minerala. Ca sa ne reducem cheltuiala cu energia electrica am achizitionat si montat panouri fotovoltaice pentru consumul propriu, iar ce ramane neutilizat se va transfera in retea. Pentru a putea beneficia de scutire de la plata accizelor am depus si am obtinut notificarea de la Autoritatea Vamala. ...
02Ian2024

Productie paine, patiserie. Cost de productie. Monografie contabila

de Dana Hristu valabil la 02 Ian 2024
Intrebare: Societatea are ca obiect de activitate procesul tehnologic de fabricare a painii, a cornurilor, a prajiturilor. Pretul de cost al produsului finit este compus din costul materiei prime si care cheltuieli sunt obligatorii sa mai intre in pretul de cost?
29Nov2023

Amortizare aplicatie software - alocare asupra costului de productie

de Anca Ardelean valabil la 29 Nov 2023
Intrebare: Societatea noastra a dezvoltat o aplicatie software in regie proprie pentru dispozitive terminale de control pe care tot societatea noastra le si produce. Aceste aparate se vand impreuna cu softul de utilizare (codul sursa ramane la noi). Aplicatia a fost recunoascuta ca imobilizare necorporala in luna iulie si se amortizeaza pe o perioada de 3 ani. Dispozitivele au intrat in productie in luna ...
x