Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Impozit constructii speciale. Datorii

valabil la 22 Nov 2014
Irina Coma Raspuns oferit de
Irina Coma

Consultant fiscal, expert contabil si auditor

Intrebare: Referitor la impozitul pe constructii

O societate isi desfasora activitatea intr-un spatiu inchiriat. In anul 2005 societatea a efectuat amenajari reprezentand „lucrari infrastructura retea electrica-extindere retea calculatoare, amenajare camera serverelor , reamenajare spatiu birouri.

Aceste lucrari au fost inregistrate in cont 212, respectiv cod catalog 1.5.14. si 1.7.3., astfel la sfarsitul anului 2013 societatea inregistreaza un sold debitor aferent acestor amenajari care se situeaza sub pragul de 25% din valoarea cladirii inchiriate.

Valoarea acestor amenajari nu a fost transmisa proprietarului.

In practica, in cele mai multe cazuri, inclusiv in cazul prezentat, lucrarile efectuate la spatiile inchiriate sunt in fapt amenajari efectuate pentru a adapta spatiul inchiriat la necesitatile impuse de desfasurarea in bune conditii a activitatii locatarului. Acestea amenajari sunt capitalizate prin inregistrarea in cont 212 pentru ca nu pot fi tratate ca reparatii. Intrebararea este daca aceste amenajari pot fi considerate ca reprezentand lucrari de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere a cladirilor inchiriate, cu atat mai mult cu cat, in cele mai multe cazuri si conform prevederilor contractuale, proprietarul solicita ca la finalizarea contractului spatiul sa ii fie restituit in starea in care a fost primit, deci aceste amenajari nu pot fi transmise proprietarului chiar daca initial acesta si-a dat acordul pentru realizare si daca societatea avea obligatia de a le transmite proprietarului.

Pentru astfel de lucrari (amenajari) la spatiile inchiriate societatea avea obligatia de a le transmite proprietarului si daca societatea datoreaza impozit pe constructii pentru amenajarile prezentate mai sus?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6920

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 nov 2014.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123115 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria ONG

08Apr2024

Contract de comision ONG

de Gina Popescu valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: O ONG vrea sa incheie un contract cu alta ONG. Prin acel contract, ONG A devine intermediar pentru documentele emise de ONG B. Banii incasati pentru emiterea acelor documente vor fi transferati catre ONG B, dar nu in totalitate, ci cota parte, sume ce vor stabilite in contract. Contractul incheiat, respectiv eliberearea doc. au legatura cu activitatea declarata de cele 2 ONG-uri.Ce contract ...
14Mar2024

Infiintare filiale. Sucursale ONG

de Vera Constantin valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: O asociatie infiintata potrivit Ordonantei nr. 26/2000 are sediul social in orasul A. Asociatia desfasoara activitatea in orasul B intr-o locatie a unei persoane fizice pe baza de contract de comodat incheiat intre persoana fizica si asociatie. In contractul de comodat se prevede ca asociatia va suporta utilitatile, reparatiile curente si va efectua lucrari de reparatii si renovare a spatiului ...
20Feb2024

Taxe de inscriere concurs

de Gabi Popescu valabil la 20 Feb 2024
Intrebare: O asociatie culturala organizeaza un concurs de voci lirice conform regulamentului agreat cu membrii fondatori. Concursul va avea ca finalitate castigarea locurilor I, II, III, mentiuni si inmanarea de premii banesti. Bugetul necesar organizarii concursului reclama sume substantiale (jurizare, orchestra, sala de concurs etc.), motiv pentru care s-au depus eforturi in vederea procurarii resurselor ...
06Dec2023

ONG. Organizare cursuri si tabere

de Gabi Popescu valabil la 06 Dec 2023
Intrebare: O ONG are codul caen 8891 - activitate zilnica cu copii care consta in organizarea de tabere si expeditii turistice, in derularea de programe de dezvoltare cum ar fi cursuri de limbi straine, achizitii materiale in vederea organizare evenimente de Halloween si altele. De stiut ca sumele/contributiile incasate provin de la parinti cu mentiune taxa luna X si optionale, incasare tabara, incasare ...
23Nov2023

ONG. Invatamant pentru adulti. Contributii incasate de la cursanti. Venituri economice

de Elena Garofil valabil la 23 Nov 2023
Intrebare: O ONG care are ca scop organizeaza invatamant pentru adulti. Nu este platitor de TVA. Are diferite proiecte pentru adulti: foto video, grafica publicitara. Asociatia a primit diferite finantari nerambursabile pentru aceste proiecte. Participantii si cursantii contribuie cu o suma fixa de 200 lei/proiect.Acesti 200 lei/cursanti sunt venituri economice sau venituri neeconomice?
27Mai2023

Incadrare instalatii de irigare in grupa corespunzatoare de mijloace fixe

de Anca Bilas valabil la 27 Mai 2023
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu o opinie privind monografia/modul de inregistrare in evidentele contabile: cum este corect la momentul finalizarii si receptionarii acesteia pe un OUAI, fie pe contul de "Amenajari la terenuri" - 2112 sau pe 2131 "Echipamente, Instalatii" a unei investitii in curs pe OUAI/organizatie. Organizatia are ca obiect de activitate administrarea, exploatarea, intretinerea si ...
x