Incadrare servicii de consultanta
Serviciile prestate sunt urmatoarele:
1) Servicii de Project Management:
a) Preconstructie
o Revizuieste informatia pregatita de catre client si proiectant si raporteaza Clientului.
o Organizeaza Dosarul clientului in colaborare cu Reprezentantul clientului.
o Stabileste un program de intalniri inainte de semnarea contractului si il agreeaza cu toate partile implicate
o Organizeaza si prezideaza intalnirile cu echipele de proiectare, fixeaza agenda intalnirilor, intocmeste si emite minutele
o Monitorizeaza periodic evolutia conform Programului-Cadru, inclusiv activitatea Arhitectilor si Inginerilor si evolutia planificarii si a autorizatiilor de constructie de la autoritatile respective,
o Asista Clientul si proiectantii in obtinerea tuturor aprobarilor necesare pentru constructie din partea autoritatiilor locale conform legislatiei romane.
o Formuleaza recomandari si aproba continutul oricaror autorizatii certificate necesare in vederea obtinerii Autorizatiei de Constructie
o Asigura legatura cu proiectantii conceptului si Proiectantul general pentru a asigura implementarea adecvata a Specificatiilor Clientului in cadrul documentatiei proiectului.
o Actioneaza ca o interfata intre Proiectantii conceptului si Proiectanul General selectat pentru a asigura implementarea adecvata a proiectului aprobat de Client in cadrul documentatiei proiectului.
o Raporteaza Clientului toate activitatile conform unui sistem de raportare stabilit. Participa la intalniri saptamanal, va intocmi si emite procesul-verbal si lista activitatilor.
o Prezinta un raport lunar scris Clientului, descriind evolutia lucrarilor conform Programului-Cadru, o evaluare a zonelor de risc si recomandarile pentru respectarea costurilor si termenelor de executie stabilite.
o Finalizeaza strategia proiectului de achizitie impreuna cu Clientul pentru a ajunge la Contractorul General Contractorul de specialitati Estimarea Contului Final al Contractorului pentru includerea in cadrul raportului de licitatie, conform Specificatiilor Clientului, si pentru a determina relatia contractual dintre toate partile implicate.
o Pregateste si ofera suport in ceea ce priveste solicitarile din partea Bancii (daca este cazul).
o Pregateste o evaluare independenta preliminara de cost pentru toate constructiile inclusiv fixare accesorii si echipamente
o Discuta cu Clientul cerintele acestuia de achizitie in ceea ce priveste contractul, orice pachete pentru lucrari de specialitate, conditii de organizare a santierului si altele asemenea
o Revizuieste toate ofertele de pret si standardele, si hotaraste impreuna cu Clientul un buget fix pentru proiect.
o Intocmeste un PLAN de COSTURI detaliat independent pentru lucrari in concordanta cu bugetul hotarat pentru a pune bazele sistemelor de management al costurilor.
o Verifica costurile si actualizeaza planul de costuri pe masura ce se intocmesc schitele.
o Colaboreaza cu Proiectantii si Inginerii si propune proceduri de reducere a costurilor pentru respectarea bugetului; efectueaza lucrarile de inginerie a valorilor (Value Engineering) cu privire la proiect, insemnand ca va compara diferite metode de proiectare si produse alternative impreuna cu proiectantii care vor mari avantajele proiectului prin moduri de construire cat si prin avantaje financial si operationale. Aceasta se va face in patru etape specifice:
1. Dosarul Clientului
2. Planurile si rapoartele pentru autorizatia de constructie
3. Faza de Proiect Tehnic (PT)
4. Faza de proiect detaliile de executie (DDE)
Faza de licitatie
o Pregateste chestionarul pentru antreprenori si documentatia de licitatie pentru antreprenorii de specialitate, dupa cum este necesar si dupa cum s-a hotarat impreuna cu Clientul si conform strategiei generale de procurare.
o Recomanda forme alternative ale principalelor contracte si clienti cunoscuti in procurarea de achizitii speciale
o Recomanda Clientului, organizeaza, pregateste, elaboreasa primeste si analizeaza documentatia ofertantilor, documentatia de preturi sau de programul de rate, dupa caz, inclusiv acorduri de intretinere pe termen lung de la contractori;
o Ofera asistenta la selectionarea ofertantilor pentru orice contracte de angajare directa; organizeaza si desfasoara interviuri (cu Clientul), examineaza experienta si adecvarea ofertantului; raporteaza si pregateste liste de pre-selecti
o Monitorizeaza procedura de licitatie
o Primeste ofertele si controleaza deschiderea licitatiei, examineaza ofertele, analizeaza si raporteaza conform bugetului
o Intervieveaza ofertantii, rezolva neclaritatile si verifica calificarile
o Formuleaza recomandari asupra nivelului preturilor si a costurilor generale propuse de catre antreprenorii comerciali si sub-antreprenorii specializati. Negociaza cu si in numele Clientului pentru a incheia contractele de constructie, maxim 3 pachete generale si specializate in total
o Negociaza cu Contractorul (i) General agreat si sau Contractorii de specialitati; contractori auxiliari lucrari infrastructura, daca este cazul, si furnizori de echipamente specializati pentru a ajunge la estimarea de cont a contractorului final si luand in consideratie articolele corect incluse, discounturile si orice alti materiale utilaje finisaje servicii necesare.
o Finalizeaza modificarile de proiectare constructie dupa caz, in colaborare cu Arhitectii si Inginerii, pentru reducerea sisau re-alocarea costurilor in cazul oricaror depasiri de buget.
o Analizeaza si raporteaza asupra documentatiei de specialitate pentru intocmirea contractului, inclusiv asigurari (cu agentul de asigurari), obligatiuni si garantii (cu bancile specialisti financiari), prevederi contractuale speciale (cu avocatii).
o Comenteaza si finalizeaza contracte impreuna cu consilierul juridic al clientului, raporteaza si organizeaza semnarea acestora cand sunt aprobate.
o Defineste procedura de incheiere a contractului.
o Revizuieste Programul-Cadru si rulajele Proiectului, daca este necesar, pentru a se conforma programului acceptat al Antreprenorului.
b) Faza de Constructie
o Stabileste un program de intalniri pentru etapa de constructie agreata impreuna cu toate partile. Asigura supravegherea zilnica si coordonarea lucrarilor impreuna cu supraveghetorii de santier ai antreprenorilor de specialitate.
o Face recomandari Clientului asupra anumitor impacturi ale schimbarilor necesare din cadrul proiectului, discuta si organizeaza lucrarile cu Consultantii si Antreprenorul.
o Ofera asistenta Clientului la instructiuni si ordine catre Consultanti si catre Antreprenor, inclusiv pentru coordonarea lucrarilor zilnice.
o Monitorizeaza periodic evolutia lucrarilor fata de programul de constructie contractat pentru a monitoriza daca evolutia se conformeaza programului.
o Monitorizeaza periodic evolutia activitatii Proiectantilor conform Programului-Cadru,
o Organizeaza inspectiile referitoare la defectiuni si verifica rapoartele ce trebuie intocmite de catre Arhitecti.
o Raporteaza Clientului toate activitatile conform unui sistem de raportare stabilit. Participa la intalniri saptamanal, va intocmi si emite procesul-verbal si lista activitatilor
o Prezinta un raport lunar scris Clientului, descriind evolutia lucrarilor conform Programului-cadru, o evaluare a zonelor de risc si recomandarile pentru respectarea costurilor si termenelor de executie stabilite
o Primeste, rezolva si raspunde la toata corespondenta financiara din partea Antreprenorului sisau a Specialistilor si recomanda solutii pentru Client, dupa cum este imputernicit de catre Client.
o Daca este invitat de catre client, asista in sedintele de revizuire financiara a proiectului.
o Prezideaza si intocmeste procesul-verbal al revizuirilor periodice contractuale sisau de specialitate referitoare la costuri si sedintele finale asupra progresului activitatii
o Aplica Sistemul de Management al Costurilor pentru monitorizarea cheltuielilor conform bugetului aprobat si raporteaza Clientului despre abateri.
o Primeste, verifica, modifica dupa caz si aproba platile pentru fiecare etapa sisau platile pentru evolutia lucrarilor executate catre Antreprenor sisau Specialisti
o Pregateste si hotaraste costul oricaror ordine de schimbare modificare cu antreprenorul si altele impreuna cu Clientul si emite instructiuni pentru a mentine conformitatea cu termenii contractuali.
o Verifica cu Antreprenorul sisau Specialistii costul tuturor lucrarilor suplimentare, omise sau modificate
o Negociaza si hotaraste cu aprobarea clientului, conturile finale ale contractorului
o Analizeaza orice pretentii, le negociaza si rezolva daca este posibil, sisau raporteaza asupra aspectelor litigioase.
o Finalizeaza si intocmeste contabilizarea finala (generala) a proiectului.
o Controleaza si hotaraste eliberarea tuturor platilor retinute.
General
o Formuleaza recomandari generale pentru Client asupra fezabilitatii proiectului, asupra Constructiei, costurilor de constructie, programului si problemelor de achizitie. Pregateste si furnizeaza rapoarte si material pentru a facilita si sustine deciziile clientului la fiecare implicare majora a acestuia (selectarea contractorului, ordine de schimbare, etc)
o Ofera in general asistenta in privinta achizitiei, programului si aspectelor legate de constructie; pregateste si distribuie corespondenta (daca este necesar) cu privire la astfel de probleme catre Proiectanti, Antreprenor sisau Specialisti.
o Formuleaza recomandari generale pentru Client in probleme de constructie, procedurile de achizitie, tipurile si formele de contracte, sistemele alternative de licitare si altele.
o Acorda asistenta generala in ceea ce priveste chestiunile financiare, contractuale si de achizitie, pregateste toata corespondenta (daca este nevoie) catre Contractori sau Specialisti, pentru astfel de chestiuni.
o Clientul trebuie sa revizuiasa, aprobe si semneze documentele, planurile, specificatiile si evaluarile solicitate de Managerul de Proiect in 7 zile de la primirea acestora, exceptand cazul cand s-a convenit in alt mod.
Gestionarea cladirii, darea in functiune si intretinerea
o Impreuna cu Consultantii si Antreprenorii, asista la predarea dupa testele operationale si darea completa in functiune a serviciilor.
o Se asigura ca Antreprenorii si Consultantii furnizeaza Clientului manuale de intretinere, certificate de testare, garantii, instructiuni de operare si proiectele finale pentru a fi incluse in cartea constructiei.
o Acorda asistenta Clientului la obtinerea Permisului de Functionare furnizand informatii extrase din informatiile pentru proiect.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 ian 2017.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!