Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Incadrare servicii de consultanta

valabil la 24 Ian 2017
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist

Intrebare: Asociatul unic al unui entitati presteaza servicii lunare catre o firma de constructii (care are in constructie un bloc de locuinte), prestatorul fiind denumit in contract "Manager de proiect". Serviciile din acest contract se incadreaza pentru plata impozitului pe microintreprinderi si care este codul CAEN al activitatii desfasurate? Societatea nu obtine cifra de afaceri decat din aceste servicii.

Serviciile prestate sunt urmatoarele:

1) Servicii de Project Management:

a) Preconstructie

o Revizuieste informatia pregatita de catre client si proiectant si raporteaza Clientului.

o Organizeaza Dosarul clientului in colaborare cu Reprezentantul clientului.

o Stabileste un program de intalniri inainte de semnarea contractului si il agreeaza cu toate partile implicate

o Organizeaza si prezideaza intalnirile cu echipele de proiectare, fixeaza agenda intalnirilor, intocmeste si emite minutele

o Monitorizeaza periodic evolutia conform Programului-Cadru, inclusiv activitatea Arhitectilor si Inginerilor si evolutia planificarii si a autorizatiilor de constructie de la autoritatile respective,

o Asista Clientul si proiectantii in obtinerea tuturor aprobarilor necesare pentru constructie din partea autoritatiilor locale conform legislatiei romane.

o Formuleaza recomandari si aproba continutul oricaror autorizatii certificate necesare in vederea obtinerii Autorizatiei de Constructie

o Asigura legatura cu proiectantii conceptului si Proiectantul general pentru a asigura implementarea adecvata a Specificatiilor Clientului in cadrul documentatiei proiectului.

o Actioneaza ca o interfata intre Proiectantii conceptului si Proiectanul General selectat pentru a asigura implementarea adecvata a proiectului aprobat de Client in cadrul documentatiei proiectului.

o Raporteaza Clientului toate activitatile conform unui sistem de raportare stabilit. Participa la intalniri saptamanal, va intocmi si emite procesul-verbal si lista activitatilor.

o Prezinta un raport lunar scris Clientului, descriind evolutia lucrarilor conform Programului-Cadru, o evaluare a zonelor de risc si recomandarile pentru respectarea costurilor si termenelor de executie stabilite.

o Finalizeaza strategia proiectului de achizitie impreuna cu Clientul pentru a ajunge la Contractorul General Contractorul de specialitati Estimarea Contului Final al Contractorului pentru includerea in cadrul raportului de licitatie, conform Specificatiilor Clientului, si pentru a determina relatia contractual dintre toate partile implicate.

o Pregateste si ofera suport in ceea ce priveste solicitarile din partea Bancii (daca este cazul).

o Pregateste o evaluare independenta preliminara de cost pentru toate constructiile inclusiv fixare accesorii si echipamente

o Discuta cu Clientul cerintele acestuia de achizitie in ceea ce priveste contractul, orice pachete pentru lucrari de specialitate, conditii de organizare a santierului si altele asemenea

o Revizuieste toate ofertele de pret si standardele, si hotaraste impreuna cu Clientul un buget fix pentru proiect.

o Intocmeste un PLAN de COSTURI detaliat independent pentru lucrari in concordanta cu bugetul hotarat pentru a pune bazele sistemelor de management al costurilor.

o Verifica costurile si actualizeaza planul de costuri pe masura ce se intocmesc schitele.

o Colaboreaza cu Proiectantii si Inginerii si propune proceduri de reducere a costurilor pentru respectarea bugetului; efectueaza lucrarile de inginerie a valorilor (Value Engineering) cu privire la proiect, insemnand ca va compara diferite metode de proiectare si produse alternative impreuna cu proiectantii care vor mari avantajele proiectului prin moduri de construire cat si prin avantaje financial si operationale. Aceasta se va face in patru etape specifice:

1. Dosarul Clientului

2. Planurile si rapoartele pentru autorizatia de constructie

3. Faza de Proiect Tehnic (PT)

4. Faza de proiect detaliile de executie (DDE)

Faza de licitatie

o Pregateste chestionarul pentru antreprenori si documentatia de licitatie pentru antreprenorii de specialitate, dupa cum este necesar si dupa cum s-a hotarat impreuna cu Clientul si conform strategiei generale de procurare.

o Recomanda forme alternative ale principalelor contracte si clienti cunoscuti in procurarea de achizitii speciale

o Recomanda Clientului, organizeaza, pregateste, elaboreasa primeste si analizeaza documentatia ofertantilor, documentatia de preturi sau de programul de rate, dupa caz, inclusiv acorduri de intretinere pe termen lung de la contractori;

o Ofera asistenta la selectionarea ofertantilor pentru orice contracte de angajare directa; organizeaza si desfasoara interviuri (cu Clientul), examineaza experienta si adecvarea ofertantului; raporteaza si pregateste liste de pre-selecti

o Monitorizeaza procedura de licitatie

o Primeste ofertele si controleaza deschiderea licitatiei, examineaza ofertele, analizeaza si raporteaza conform bugetului

o Intervieveaza ofertantii, rezolva neclaritatile si verifica calificarile

o Formuleaza recomandari asupra nivelului preturilor si a costurilor generale propuse de catre antreprenorii comerciali si sub-antreprenorii specializati. Negociaza cu si in numele Clientului pentru a incheia contractele de constructie, maxim 3 pachete generale si specializate in total

o Negociaza cu Contractorul (i) General agreat si sau Contractorii de specialitati; contractori auxiliari lucrari infrastructura, daca este cazul, si furnizori de echipamente specializati pentru a ajunge la estimarea de cont a contractorului final si luand in consideratie articolele corect incluse, discounturile si orice alti materiale utilaje finisaje servicii necesare.

o Finalizeaza modificarile de proiectare constructie dupa caz, in colaborare cu Arhitectii si Inginerii, pentru reducerea sisau re-alocarea costurilor in cazul oricaror depasiri de buget.

o Analizeaza si raporteaza asupra documentatiei de specialitate pentru intocmirea contractului, inclusiv asigurari (cu agentul de asigurari), obligatiuni si garantii (cu bancile specialisti financiari), prevederi contractuale speciale (cu avocatii).

o Comenteaza si finalizeaza contracte impreuna cu consilierul juridic al clientului, raporteaza si organizeaza semnarea acestora cand sunt aprobate.

o Defineste procedura de incheiere a contractului.

o Revizuieste Programul-Cadru si rulajele Proiectului, daca este necesar, pentru a se conforma programului acceptat al Antreprenorului.

b) Faza de Constructie

o Stabileste un program de intalniri pentru etapa de constructie agreata impreuna cu toate partile. Asigura supravegherea zilnica si coordonarea lucrarilor impreuna cu supraveghetorii de santier ai antreprenorilor de specialitate.

o Face recomandari Clientului asupra anumitor impacturi ale schimbarilor necesare din cadrul proiectului, discuta si organizeaza lucrarile cu Consultantii si Antreprenorul.

o Ofera asistenta Clientului la instructiuni si ordine catre Consultanti si catre Antreprenor, inclusiv pentru coordonarea lucrarilor zilnice.

o Monitorizeaza periodic evolutia lucrarilor fata de programul de constructie contractat pentru a monitoriza daca evolutia se conformeaza programului.

o Monitorizeaza periodic evolutia activitatii Proiectantilor conform Programului-Cadru,

o Organizeaza inspectiile referitoare la defectiuni si verifica rapoartele ce trebuie intocmite de catre Arhitecti.

o Raporteaza Clientului toate activitatile conform unui sistem de raportare stabilit. Participa la intalniri saptamanal, va intocmi si emite procesul-verbal si lista activitatilor

o Prezinta un raport lunar scris Clientului, descriind evolutia lucrarilor conform Programului-cadru, o evaluare a zonelor de risc si recomandarile pentru respectarea costurilor si termenelor de executie stabilite

o Primeste, rezolva si raspunde la toata corespondenta financiara din partea Antreprenorului sisau a Specialistilor si recomanda solutii pentru Client, dupa cum este imputernicit de catre Client.

o Daca este invitat de catre client, asista in sedintele de revizuire financiara a proiectului.

o Prezideaza si intocmeste procesul-verbal al revizuirilor periodice contractuale sisau de specialitate referitoare la costuri si sedintele finale asupra progresului activitatii

o Aplica Sistemul de Management al Costurilor pentru monitorizarea cheltuielilor conform bugetului aprobat si raporteaza Clientului despre abateri.

o Primeste, verifica, modifica dupa caz si aproba platile pentru fiecare etapa sisau platile pentru evolutia lucrarilor executate catre Antreprenor sisau Specialisti

o Pregateste si hotaraste costul oricaror ordine de schimbare modificare cu antreprenorul si altele impreuna cu Clientul si emite instructiuni pentru a mentine conformitatea cu termenii contractuali.

o Verifica cu Antreprenorul sisau Specialistii costul tuturor lucrarilor suplimentare, omise sau modificate

o Negociaza si hotaraste cu aprobarea clientului, conturile finale ale contractorului

o Analizeaza orice pretentii, le negociaza si rezolva daca este posibil, sisau raporteaza asupra aspectelor litigioase.

o Finalizeaza si intocmeste contabilizarea finala (generala) a proiectului.

o Controleaza si hotaraste eliberarea tuturor platilor retinute.

General

o Formuleaza recomandari generale pentru Client asupra fezabilitatii proiectului, asupra Constructiei, costurilor de constructie, programului si problemelor de achizitie. Pregateste si furnizeaza rapoarte si material pentru a facilita si sustine deciziile clientului la fiecare implicare majora a acestuia (selectarea contractorului, ordine de schimbare, etc)

o Ofera in general asistenta in privinta achizitiei, programului si aspectelor legate de constructie; pregateste si distribuie corespondenta (daca este necesar) cu privire la astfel de probleme catre Proiectanti, Antreprenor sisau Specialisti.

o Formuleaza recomandari generale pentru Client in probleme de constructie, procedurile de achizitie, tipurile si formele de contracte, sistemele alternative de licitare si altele.

o Acorda asistenta generala in ceea ce priveste chestiunile financiare, contractuale si de achizitie, pregateste toata corespondenta (daca este nevoie) catre Contractori sau Specialisti, pentru astfel de chestiuni.

o Clientul trebuie sa revizuiasa, aprobe si semneze documentele, planurile, specificatiile si evaluarile solicitate de Managerul de Proiect in 7 zile de la primirea acestora, exceptand cazul cand s-a convenit in alt mod.

Gestionarea cladirii, darea in functiune si intretinerea

o Impreuna cu Consultantii si Antreprenorii, asista la predarea dupa testele operationale si darea completa in functiune a serviciilor.

o Se asigura ca Antreprenorii si Consultantii furnizeaza Clientului manuale de intretinere, certificate de testare, garantii, instructiuni de operare si proiectele finale pentru a fi incluse in cartea constructiei.

o Acorda asistenta Clientului la obtinerea Permisului de Functionare furnizand informatii extrase din informatiile pentru proiect.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 ian 2017.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe venit

13Apr2024

Conditii microintreprindere

de Gina Popescu valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: O societate infiintata in cursul anului 2023, de 4 asociati, care au fiecare o participare de 25% si care a aplicat in cursul anului 2023 regimul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor, poate aplica acelasi regim de impozitare si in cursul anului 2024? Considerati ca este respectata conditia mentionata la art. 47 lit. h din Codul Fiscal? Mentionez faptul ca, niciunul din cei 4 asociati ...
13Apr2024

Societate cu CAEN HORECA. Microintreprindere 2024

de Vera Constantin valabil la 13 Apr 2024
Intrebare: Societate din domeniul horeca, fara activitate si fara salariati, platitoare de impozit micro cu 01.01.2024 trebuie sa treaca la impozii pe profit sau poate ramane la micro?
14Apr2024

Mentinerea statutului fiscal in 2024 pentru doua societati cu acelasi asociat. Impozit pe profit si impozit microintreprindere

de Liviu Sapunaru valabil la 14 Apr 2024
Intrebare: In vederea aplicarii corecte a OUG 31/2024 va prezentam urmatoarea situatie juridica/fiscala pentru 2 societati detinute integral de acelasi asociat, avand acelasi cod CAEN de activitate: la 31.12.2023 una era platitoare de impozit pe profit iar, cealalta platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii. Avand in vedere ca si in 2024, aceasta din urma indeplineste conditiile de ...
18Apr2024

Impozit pe venit microintreprinderi. Intreprinderi legate

de Mugur Durgheu valabil la 18 Apr 2024
Intrebare: Societatea A: platitoare de impozit pe profit, platitoare de TVA, cifra de afaceri la 31.12.2023 aproximativ 1.400.000 euro, codul CAEN 4222 detinuta de 3 asociati cu cate 33,33% din actiuni fiecare. Societatea B: platitoare de impozit micro, platitoare de TVA, cifra de afaceri la 31.12.2023 aprox 250.000 euro, codul CAEN 7112 detinuta de aceiasi 3 asociati cu cate 33,33% din actiuni ...
18Apr2024

Asociat in doua microintreprinderi. Aplicare impozit pe profit incepand cu 01.01.2024

de Elena Garofil valabil la 18 Apr 2024
Intrebare: Societatea A: microintreprindere cu 2 salariati, codul CAEN 5610, unic asociat X, cifra afaceri aproximativ 60.000 euro la 31.12.2023Societatea B: microintreprindere cu 3 salariati, codul CAEN 3310, asociat X detine si aici 50% din actiuni, cifra de afaceri la 31.12.2023 aproximativ 40.000 euro)Societatea B mai poate functiona ca microintreprindere in anul 2024 avand in vedere ca societatea ...
18Apr2024

Asociat in 3 microintreprinderi

de Vera Constantin valabil la 18 Apr 2024
Intrebare: In anul 2023 un asociat detine:- in firma A 50%;- in firma B 40%;- in firma C 100%.Toate firmele au acelasi obiect de activitate; asociatul este administrator in toate cele 3 firme si veniturile cumulate nu depasesc 500.000 euro. Celelalte conditii pentru micro sunt indeplinite. Incepanad cu 2024 trebuie sa ramana o singura microintreprindere si celelalte 2 sa fie trecute la profit?
x