Incasarea de avansuri. Emiterea bonului fiscal
1.Activitatea societatii noastre este de prestare servicii hoteliere.Mentionam ca hotel este deschis doar 6 luni pe an.
A.Pana la deschiderea hotelului in general 01 iunie , se emit facturi de avans in baza unor facturi proforme de la sediul societatii.
Ulterior dupa deschiderea hotelului se storneaza aceste facturi de avans si se refactureaza serviciile hoteliere la data prestarii serviciilor.
La art. 1 alin. (1) din OUG 281999 - modificat prin OUG 912014 - se prevede:
"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de creditdebit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."
Asadar, daca incasam contravaloarea serviciilor de la persoanele fizicepersoane juridice prin banca suntem obligati sa emitem bonul fiscal, pe care va aparea tipul mijlocului de plata utilizat: banca (virament –OP sau CEC) etc, conform setarilor casei de marcat.
A.
a) Pentru facturile de avans inainte de deschiderea hotelului suntem obligati sa emitem bon fiscal - cu mentiunea "Avans " si cu ce data ?
b) Avansul incasat dupa deschiderea hotelului tot in baza unor facturi proforme ( in conditiile in care emiterea facturilor se face pina cel tirziu la data de 15 a lunii urmatoare celei in care s-a incasat avansul) cu ce data vom emite bonul fiscal - pana in data de 15 ale lunii urmatoare ?
c) Colectarea TVA-ului va fii la data incasarii avansului sau la data emiterii facturii de avans?
Mentionam ca toate avansurile sunt incasate prin banca , clientul primeste facturile proforme pe email.
Este obligatoriu sa emitem bon fiscal in aceasta situatie?
B.Dupa prestarea serviciilor (prin stornarea avansurilor incasate ) avem situatia in care:
a).restul de plata este 0 - pe bonul fiscal emis trebuie sa fie detailat serviciile prestate hoteliere respectiv si avansul incasat stornat ?
b).restul de plata - sa presupunem 50 lei urmeaza sa se incaseze peste 10 zile ....emitem bon fiscal cu aceasta mentiune OP la data emiterii facturii sau la momentul incasarii efective in extrasul de cont?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 mai 2015.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121441 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!