Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inregistrari contabile vanzare geamuri termopan. Descarcarea gestiunii

valabil la 08 Mar 2011
Adrian Benta Raspuns oferit de
Adrian Benta

Consultant fiscal si doctor in economie

Intrebare: Societate noastra se ocupa exclusiv cu comercializarea marfurilor de tip tamplarie pvc cu geam termopan. Activitatea noastra se desfasoara astfel: ne deplasam la sediile potentialilor clienti pentru efectuarea masuratorilor, apoi la sediul nostru, folosind programe specifice de proiectare ferestre, puse la dispozitie de furnizori, intocmim oferta de pret pentru clientul nostru ce contine desene cu toate detaliile tehnice ale montajului. Daca clientul accepta oferta de pret se lanseaza comanda la fabrica de tamplarie termopan care pentru noi este un furnizor. Cand comanda este finalizata furnizorul ne factureaza, urmand ca noi, dupa aplicarea adaosului comercial sa facturam clientilor nostri. Atunci cand se realizeaza comanda catre furnizorul nostru sunt incluse numeroase detalii privind tamplaria termopan precum: culoare, dimensiuni, tipuri de manere, modalitati de inchidere-deschidere, etc. toate aceste detalii fiind preluate de furnizorul nostru si atribuindulise un numar de comanda. La momentul facturarii furnizorul nostru nu include in factura toate aceste detalii ci scrie simplu: Tamplarie pvc cu geam termopan conform comenzii nr. , la cantitate trece 1, apoi urmeaza pretul fara TVA, valoarea, TVA si bineinteles totalul facturii. Datorita complexitatii diferite a comenzilor rezulta diferente de pret majore intre aceste intrari intitulate generic: Tamplarie pvc cu geam termopan. Receptia si inregistrarea facturilor in contabilitatea noastra au loc la pretul de achizitie, evidenta facandu-se cantitativ-valoric, folosind aceeasi denumire ca si cea inscrisa in factura cu exceptia numarului de comanda. Toate aceste facturi le inregistram dupa formula contabila:

% (371; 4426) = 401

La momentul facturarii catre clientul nostru utilizam formula contabila:

4111 = % (707; 4427) - unde 707 este valoarea fara tva la care facturam ce contine adaosul comercial.

Precum si realizarea descarcarii gestiunii prin formula:

607=371 - cu valoarea la pret de achizitie a marfurilor respective, diferenta intre 707 si 607 constituind de fapt profitul nostru din comercializarea marfurilor, valoare evidentiata in contul 121.

Problema este generata de faptul ca noi putem avea uneori in cursul lunii (intre momentul primirii facturilor de la furnizor si momentul facturarii catre clientii nostrii) mai multe pozitii Tamplarie pvc cu geam termopan singura diferenta intre aceste pozitii fiind pretul de achizitie. Daca descarcarea de gestiune s-ar face dupa metoda FIFO ar putea genera anomalii grave in soldul contului 371 intrucat uneori marfurile stau pe stoc o vreme pana sa fie facturate clientilor. Astfel unui client cu o comanda uriasa, iar putea reveni o descarcare de gestiune de tamplarie pvc cu geam termopan de foarte mica valoare sau invers. Pentru ca una este situatia cand ai un client care pune geamuri termopan la un bloc si alta cand o persoana fizica isi pune un geam termopan la o camera. Din acest motiv si din dorinta de a avea un sold pe contul 371 care sa corespunda realitatii utilizam ca metoda de descarcare a gestiunii potrivit unei identificari specifice. Aceasta metoda consta in identificarea propriu zisa a unei intrari de Tamplarie folosind ca reper pretul de achizitie si descarcarea ei chiar daca acea intrare nu este cea care ar fi la rand in vederea descarcarii conform metotdei FIFO. Asta pentru in opinia noastra desi aparent avem doar aceeasi tamplarie in gestiune noi stim ca unele sunt diferite de altele, si pur si simplu nu le putem amesteca desi in privinta achizitiei cam facem asta si tare ma tem ca ne complicam existenta singuri. Mai mult administratorul nu face aceasta identificare specifica dupa fiecare factura de livrare, ci o singura data pe luna, ofera la contabilitate un tabel exel, semnat si stampilat care se vrea a fi un fel de bon de consum, in care figureaza toate acele pozitii de tamplarie care trebuie scazute din gestiune. Astfel se face un bon de consum global ce cuprinde iesirile de marfuri din gestiune corespunzatoare tuturor facturilor catre clientii nostrii. Metoda ne permite sa avem in permanenta, la inchiderea lunii, un sold corect al contului 371, administratorul fiind persoana cea mai in masura sa cunoasca detalii precum la clientul x facturam cu valoarea y pentru ca pe noi ne-a costat marfa valoarea z. Eu, ca si contabil nu as avea cum sa cunosc aceste detalii, iar daca as descarca simplu dupa metoda FIFO s-ar putea ajunge ca la inchiderea unui trimestru se face un profit artificial cauzat de o descarcare de mica valoare aferente unei lucrari de mare valoare, ori asta ar contraveni grav realitatii. De asemenea am avea probleme si cu ocazia inventarierii anuale care ar scoate in evidenta diferente majore intre ce spune programul de contabilitate ca avem in stoc si ce am gasi efectiv in depozit desi ca numar de bucati cu ghilimelele de rigoare ar corespunde. Totusi intre raspunsurile citite pe portal am inteles ca aceasta metoda utilizata de noi se numeste identificare specifica si nu figureaza printre metodele reglementate legal si anume FIFO, LIFO, etc.

Intrebari:

1) Exista vreo eroare la monografia contabila aferenta achizitiei, respectiv livrarii de bunuri?

2) Este legala metoda utilizata pentru descarcarea din gestiune a marfurilor? Daca nu ce solutii alernative exista pentru intrarea in legalitate? Trebuie retinut ca administratorul are deja o reticenta in a complica lucrurile mai mult decat sunt acum asa incat orice propunere din partea mea care ar implicaun efort mai mare decat cel curent ar trebui sa fie bine ancorata in legislatia in materie.

3) Este acceptata, in cazul unui control, metoda de descarcare a gestiunii la nivel de luna si nu pentru fiecare factura de iesire in parte cate un bon de consum care sa cuprinda iesirile de marfuri pentru livrarea respectiva?

4) Avand in vedere ca programul ar permite crearea unor articole contabile de tip marfuri la pret de achizitie care sa contina in denumirea lor numarul de comanda ar fi acceptabil din punct de vedere legal la momentul achizitiei sa inregistrez tamplaria conform comenzii x, iar la vanzare acelasi element fiind vandut cu un pret mai mare programul ar face automat atat inregistrarea venitului cat si descarcarea din gestiune aferenta lui? In aceasta situatie nu s-ar mai putea spune ca eu ca si contabil sau administratorul alegem intre mai multe pozitii de tamplarie, care sunt identice ca denumire (deci aparent aceeasi marfa), acea pozitie care are pretul corespunzator ci pur si simplu vom mentiona in factura de vanzare tamplarie pvc cu geam termopan comanda nr X, adica exact asa cum ne apare in factura de intrare. Astfel pentru o anumita comanda la furnizor diferentiata prin numar de alte comenzi voi avea o anumita factura catre client identificata prin acelasi numar care ar figura la denumirea bunurilor, iar diferitele comenzi din soldul 371 vor fi evidentiate ca si niste marfuri total diferite nu doar ca pret de achizitie ci si ca denumire. Astfel nu s-ar mai putea pune problema ca noi facem o identificare specifica ci pur si simplu descarcam din gestiune singura pozitie care exista in stoc pentru numarul de comanda mentionat in factura de vanzare. Desigur daca ar exista mai multe am aplica metotda FIFO, dar cum nu va exista niciodata o sa avem mereu o factura de intrare pentru marfa cu numarul x care intra si factura de vanzare in care se factureaza marfa cu numarul x, astfel niciodata nu vom avea 2 bucati din marfa cu numarul x pentru a se pune problema ca mai facem identificare specifica intre ele.

5) Avand in vedere activitatea noastra concreta, detaliata in randurile de mai sus, suntem in legalitate avand in vedere ca obiectul principal de activitate este: Comert cu rid.mat.lemnos si mat.de constructii si echipam.sanitare cod 4673? Ar fi in regula daca nu e tocmai CAEN-ul potriva insa am avea intre obiectele secundare unui mai potrivit si care ar fi acesta pentru a-l verifica?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4673

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 08 mar 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122959 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea de gestiune

08Apr2024

TVA la incasare. Factura incasata partial

de Elena Garofil valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: Am un client care a platit primele facturi in data de 28.02.2024 (facturi emise la inceputul lunii februarie) integral. In data de 30.03 2024 urmatoarele facturi le-a platit mai putin cu 10% din valoarea lor (facturi emise tot in luna februarie). Nu stiu in ce baza a facut acest lucru trebuie sa iau legatura cu el. Daca exista o asemenea maniera (procedura) legala de a achita facturile, nu stiu ...
27Mar2024

Marfa lipsa la inventar. Implicatii fiscale

de Mariana Prejbeanu valabil la 27 Mar 2024
Intrebare: In urma inventarierii la 31.12.2023 a reiesit un minus in gesiune de 8.620.000 lei fara tva, neimputabili. Marfa este asigurata.Care sunt inregistarile contabile si care sunt implicatiile fiscale, TVA in conditiile in care marfa este asigurata?
14Mar2024

Diferenta pret dintre factura si NIR

de Anca Bilas valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: Cum inregistrez diferentele de pret intre factura si NIR? Exemplu: am o factura de carburanti cu cantitatea de 4.921,21 litru cu un pret de 6.08, dar cand ii fac NIR valoarea totala a cantitatii este de 29.920,96 lei fata de 29.911,02, care este valoarea pe factura. Cum este corect sa inregistrez diferentele de pret?
14Mar2024

Monografie contabila comert si sortare. Depozitare cereale

de Vera Constantin valabil la 14 Mar 2024
Intrebare: O SRL platitoare de TVA si impozit pe profit desfasoara activitate de comert cu cereale si depozitare. Cerealele sunt aduse la firma unde se selecteaza (eliminare corp straini), se usuca si apoi sunt depozitate in silozuri de unde ulterior se vand. Avem in derulare un proiect pe fonduri structurale unde trebuie sa demonstram activitatea de depozitare. Firma de consultanta a recomandat sa ...
06Mar2024

Necorelare operatiuni in jurnalul de vanzari. Declaratii TVA

de Costin Istrate valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: O societate comercializeaza proteze si produse ortopedice care sunt scutite cu drept de deducere conform art. 294 alin. 5 lit. c si d din Codul fiscal. Am scos lunar o lista din programul de gestiune care este separat de cel de contabilitate, iar valorile le-am trecut manual in decontul de tva la pozitia 14.2, numai ca in programul de contabilitate (jurnalul de vanzari) nu s-au evidentiat separat ...
21Feb2024

Inregistrare contabila garantie SGR PET

de Diana Ioana Tabara valabil la 21 Feb 2024
Intrebare: Pe o factura de achizitie de la furnizor am pozitia "Garantie SGR PET" 360 buc = 180 lei. Cum contabilizez si e deductibila la calculul impozitului pe profit?
x