Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inventariere la sfarsitul anului: restaurant

valabil la 15 Feb 2015
Elena Garofil Raspuns oferit de
Elena Garofil

Consultant fiscal

Intrebare: Un II cu obiect de activitate restaurant si pizza este obligat sa-si faca inventarierea la sfarsitul anului? Desigur ca care stoc la materie prima si marfa! Avand in vedere raspunsul dat mai jos, de ce trebuie facuta inventarierea daca nu se tine cont de ea respectiv stocurile finale sa fie scazute din total plati?

Intrebare: Care este regimul fiscal la calculul impozitului pe venit al stocului de marfa la o intreprindere individuala care vinde cu amanuntul , si pentru care marfurile achizitionate si platite ramase in stoc la sfarsitul anului se regasesc in veniturile anului viitor?

Raspuns: Valoarea stocului de marfa nu are nicio incidenta asupra impozitului pe venit.

La momentul achizitionarii sale ati inregistrat plati (cheltuieli) deductibile iar la momentul vanzarii veti inregistra venituri impozabile.

Este adevarat ca veniturile vor fi inregistrate in alt an fiscal decat cheltuielile, dar aveti dreptul la calculul venitului impozabil se deduceti pierderea fiscala din anul anterior.

Concret, in Codul fiscal la art. 48, alin. (4) se prevad Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse:

a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;

b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;

De asemenea, la art. 80 - Stabilirea venitului net anual impozabil, se prevede ca :

(1) Venitul net anual impozabil se stabileste pe fiecare sursa din categoriile de venituri mentionate la art. 41 lit. a), c) si f) prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale reportate.

In practica , uneori, organele fiscale in mod eronat anuleaza de la deducere valoarea stocului de marfa.

Acest lucru nu este prevazut nicaieri in Codul fiscal sau OMFP 10402004 “ambele acte normative insistand pe deducerea cheltuielilor in anul in care au fost platite.

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: restaurant

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 feb 2015.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121502 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria ONG

12Ian2024

Gradinita. Incasare sume pentru educatia timpurie

de Vera Constantin valabil la 12 Ian 2024
Intrebare: O gradinita privata este acreditata de catre Ministerul Educatiei. Va rugam, sa ne lamuriti in privinta acelei sume de 1.500 lei care se acorda parintilor angajati la societati comerciale pentru fiecare copil. Care este procedura practic? De unde ne putem incasa noi (gradinita) sumele respective: de la persoanele fizice (parintii) cu care avem contracte sau de la angajatorii acestora? Ce tipuri ...
28Dec2023

ONG. Inventariere creante. Informare consiliu director

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 28 Dec 2023
Intrebare: In anii 2018-2022 o asociatie a emis facturi membrilor sai cu cotizatia datorata. In anul 2023 se constata ca aceste facturi nu au fost incasate si se i-a legatura cu acestia pentru confirmarea soldurilor.Avem trei situatii:1. o parte dintre acestia (membrii asociatiei) raspund ca nu au primit aceaste facturi pe care noi le solicitam la plata;2. o alta parte nu mai exista ca societati, ...
27Nov2021

Vanzarea unei unitati turistice de catre o ONG. Donatie sume catre alt ONG

de Vera Constantin valabil la 27 Nov 2021
Intrebare: ONG strain, proprietarul unei unitati turistice de cazare vinde respectiva unitate catre o persoana fizica romana, cu virarea sumelor aferente contractului de vanzare cumparare (in transe) catre ONG romanesc, sub forma de donatie. Ce tip de contracte sau documente se intocmesc pentru aceasta tranzactie? Aceste documente trebuie incheiate la notar?
17Iun2021

Unitate de cult. Sume achitate pentru lucrari de pictura. Obligatii fiscale

de Irina Dumitrescu valabil la 17 Iun 2021
Intrebare: Unitatea de cult are incheiat cu o persoana fizica autorizata un contract de lucrari pictura. PFA, in baza procesului verbal de receptie partiala, elibereaza factura.Daca se elibereaza factura, unitatea de cult mai trebuie sa retina la sursa impozit 10% si CASS, sa plateasca si sa declare in D112? Care sunt obligatiile fiscale ale unitatii de cult?
20Feb2021

Donatie sume bani

de Gabi Popescu valabil la 20 Feb 2021
Intrebare: ONG 1 a strans fonduri pentru terapia unui copil cu autism cu care are incheiat si un contract la 31.12.2020. Datorita neintelegerii dintre membrii ONG-ului s-a mai creat un ONG 2, iar sumele incasate de ONG 1 vrem sa le distribuim catre ONG 2 pentru ca acolo va fi facuta terapia copilului. Cum am putea sa procedam sa transferam aceste sume din punct de vedere contabil? Sponsorizare nu putem ...
12Mar2018

Fundatie. Tratament fiscal pentru obiecte de inventar

de Gabi Popescu valabil la 12 Mar 2018
Intrebare: Referitor la intrebarea:O fundatie are drept obiect de activitate, arta si cultura. Aceasta incheie un contract de parteneriat cu Muzeul National de Arta al Romaniei pentru organizarea unui eveniment unde sa se expuna tablouri si un contract de parteneriat cu Muzeul de Arta la Portugaliei, pentru un eveniment similar. Fondatorul fundatiei sponsorizeaza fundatia cu sumele necesare pentru a ...
x