X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 18 Octombrie 2017
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Limita sponsorizare efectuata de o microintreprindere

Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu
Economist
Intrebare: O societate platitoare de 3% in ce limita poate sa faca sponsorizari? Care este cadrul legal in acesta situatie? Daca sponsorizeaza un student, care sunt documentele justificative in acest sens si in ce suma?

Raspuns: Conform art. 1 din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

In conformitate cu prevederile art. 4, poate fi beneficiar al sponsorizarii:
a) orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara in Romania sau urmeaza sa desfasoare o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific - cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;
b) institutiile si autoritatile publice, inclusiv organele de specialitate ale administratiei publice, pentru activitatile prevazute la lit. a);
c) de asemenea, pot fi sponsorizate, in conditiile prezentei legi, emisiuni ori programe ale organismelor de televiziune sau radiodifuziune, precum si carti ori publicatii din domeniile definite la lit. a);
d) orice persoana fizica cu domiciliul in Romania a carei activitate in unul dintre domeniile prevazute la lit. a) este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de catre o institutie publica ce activeaza in domeniul pentru care se solicita sponsorizarea.

Cu privire la beneficiarii sponsorizarii la capitolul II din Instructiunile pentru aplicarea Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, publicate in Monitorul Oficial, Partea I nr. 210 din 11/08/1994 se fac urmatoarele precizari:

1. Pot beneficia de sponsorizare, potrivit dispozitiilor art. 4 si 5 din lege orice persoana juridica de utilitate publica si orice persoana juridica nonprofit, care au sediul in Romania si desfasoara sau vor fi autorizate sa desfasoare una dintre activitatile mentionate expres in art. 4. In acest sens, pot beneficia de sponsorizare: scoli, spitale, camine de batrani, orfelinate, asociatii, fundatii, etc., daca au personalitate juridica.
2. De asemenea, poate beneficia de sponsorizare orice persoana fizica cu domiciliul in Romania sau care apartine spiritualitatii romanesti, care desfasoara o activitate constanta intr-unul din domeniile prevazute la art. 4 din lege, a carei activitate este recunoscuta de catre orice persoana juridica nonprofit, constituita legal in tara sau in strainatate, cu activitate sustinuta in domeniul pentru care recomanda persoana fizica beneficiara de sponsorizare.

Exemplu:
Fundatia "A", persoana juridica nonprofit, cu activitate sustinuta in domeniul protectiei si ocrotirii copiilor orfani, poate recomanda, in baza unei certificari scrise, spre a fi sponsorizata, o persoana fizica care desfasoara o activitate constanta pentru ocrotirea acestor copii.

Pot beneficia de sponsorizare, potrivit dispozitiilor art. 4 si 5 din lege, orice persoana juridica de utilitate publica si orice persoana juridica nonprofit, care au sediul in Romania si desfasoara sau vor fi autorizate sa desfasoare una dintre activitatile mentionate expres in art. 4. In acest sens, pot beneficia de sponsorizare: scoli, spitale, camine de batrani, orfelinate, asociatii, fundatii etc., daca au personalitate juridica.

Astfel, societatea poate efectua sponsorizari in conditiile prevazute de Legea 32/1994 si doar catre persoanele prevazute de aceasta lege, mai sus enumerate.
Legea nu prevede o suma maxima ce poate face obiectul sponsorizarii.

In cazul societatilor comerciale platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, la stabilirea bazei impozabile asupra careia se aplica cota de 3% nu se iau in considerare cheltuielile efectuate. In cazul acestora nu se aplica regulile de deductibilitate prevazute in Titlul II din Codul fiscal Impozitul pe profit.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa. Pentru sumele achitate in numerar se va intocmi Dispozitie de plata catre casierie.
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Split TVA. Explicatii. Intrebari. Raspunsuri

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Split TVA. Explicatii. Intrebari. Raspunsuri"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

x