Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 29 Martie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Locuinta de serviciu. Implicatii fiscale

valabil la 21 Mar 2016
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Firma detine un apartament care este folosit drept punct de lucru. Firma doreste sa schimbe destinatia acestui punct de lucru in locuinta de serviciu. Locuinta de serviciu va fi folosit de catre administratorul firmei care este si asociatul unic al firmei. Asociatul firmei este cetatean suedez si doreste sa vina in Romania sa se implice mai mult in activitatea firmei. Momentan nu este salariatul firmei si nu doreste sa fie salariat.

1) Imobil - cheltuieli

- Putem schimba destinatia din punct de lucru in locuinta de serviciu? O putem mentine drept punct de lucru secundar?

- Daca da, trebuie declarat ca locuinta de serviciu si implicit pastrarea Registrului unic de control?

- Apartamentul are aproximativ de 70 mp. Se aplica limita cheltuielilor conform legii locuintelor pentru o persoana 58 mp + 10%? Vom avea dreptul de a deduce cheltuielile numai pentru o suprafata de 64 mp (91%) iar restul de 6 mp sunt cheltuielil nedeductibile?

- Putem deduce in proportie de 91% orice cheltuiala aferenta apartamentului si inclusiv amortizarea, taxele locale, asigurarile? Restul de 6% sunt cheltuieli nedeductibile?

2) TVA

- Se va deduce TVA numai in proportie de 91% din valoarea facturiilor asa cum am mentionat la punctul 1?

3) Administrator este asociat unic.

- Are dreptul sa locuiasca in acest apartament de cate ori vine in Romania pentru prestarea activitatii in cadrul firmei?

- Este considerat un avantaj in natura?

- Avand in vedere ca nu este salariat trebuie sa datoreze 16% sau 5% sub forma de impozit pe dividende?

- Daca trebuie sa datoreze un impozit de 16% sau 5% pe dividende la care baza de calculul se aplica?

- Care ar fi solutia cea mai avantajoasa pentru a putea fi legal cheltuielile pentru asociatul firmei? Sa fie angajat la firma noastra?

In Codul fiscal sunt cheltuieli nedeductibile facute in favoarea unui asociat si ca atare este considerat un avantaj in natura in favoarea asociatului.


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4614

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 mar 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 121519 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Cheltuieli

29Mar2024

Stocuri degradate calitativ. Tratament fiscal. Documente justificative

de Constanta Popa valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Firma are in depozit mochete si covoare inca din anul 2015 in valoare de ca. 274.000 lei. Acesta nu se pot vinde pentru ca sunt deja distruse, roase.Ce documente trebuiesc intocmite astfel incat cheltuiala sa fie deductibila? Este nevoie de o comisie de inventariere? Ajunge doar distrugerea lor? In vederea distrugerii lor trebuie sa fie predate unor catre unitati specializate? Se impune ...
26Mar2024

Reguli si cerinte pentru deductibilitatea cheltuielilor: bon fiscal fara cui

de Liviu Sapunaru valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Doua persoane, administratorul societatii si un angajat isi folosesc partial in baza unui contract incheiat cu societatea masina personala pentru interesele firmei. Se pot deduce 50% din cheltuielile: carburant, casco, rca, reparatii diverse, alte consumabile. Pe bonul de benzina avand in vedere ca masina este personala si deducerea de 50% si nu implica existenta unei foi de parcurs mai trebuie ...
26Mar2024

Deduceri fiscale pentru cheltuielile aferente sediului social

de Liviu Sapunaru valabil la 26 Mar 2024
Intrebare: Asociatul unic al unei SRL fara anagajati are sediul social intr-un apartament pe care plateste chirie si utilitati din firma, apartament in care locuieste si cu familia. Totodata activitatea desfasurata acum (detailing auto) prevazuta in CAEN-uri secundare o desfasoara la alta adresa diferita de sediul social. Ce acte/demersuri trebuie sa faca pentru a putea deduce integral cheltuielile cu ...
25Mar2024

TVA. Bonuri fiscale

de Adela Oncescu valabil la 25 Mar 2024
Intrebare: Un bon fiscal fara CUI-ul beneficarului se declara in decontul de tva? La randul 30? La neimpozabile?
24Mar2024

Vanzare autoturism cu TVA dedus 50% si amortizare fiscala 1.500 leiluna

de Mariana Prejbeanu valabil la 24 Mar 2024
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit cumpara prin leasing in august 2023 (masina intra in gestiune in noiembrie 2023 in baza PV) un auto de 103.000 euro plus TVA. In februarie 2024 se plateste integral leasingul, se face transferul de proprietate si se factureaza de pe societate pe numele asociatului acest auto la 96.000 euro inclusiv TVA. Exista la dosar o evaluare de la doua ...
24Mar2024

Acordare masa calda in delegatie. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 24 Mar 2024
Intrebare: Angajatii au lucrat o luna intreaga in alta localitate. Firma a platit cazarea si 3 mese pentru 4 angajati, iar facturile au fost facute pentru cazare si 3 mese. Cum tratez aceasta situatie din punctul de vedere al intocmirii statului de plata al angajatului, respectiv contravaloarea mesei trebuie sa o introduc pe statul de plata sau numai ca diferenta fata de contravaloarea unui tichet de ...
x