Masuri pentru deblocarea financiara a unor unitati administrativ-teritoriale
05 Nov 2013
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 672/01.11.2013, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 99/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013, care, printre altele reglementeaza si o serie de aspecte privind activitatea unitatilor administrativ-teritoriale, pe care le prezentam sintetic in articolul de mai jos.
Potrivit prevederilor noului act normativ, sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, ramase nerepartizate se aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante, la data de 30 septembrie 2013, inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
Sumele repartizate se utilizeaza exclusiv pentru:
- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;
- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale.
In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune pna la 29 noiembrie 2013 la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice cereri scrise, insotite de urmatoarele documente:
- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari. Aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;
- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior. Prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;
- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ.
- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Sursa: finantevalcea.ro
Potrivit prevederilor noului act normativ, sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, ramase nerepartizate se aloca, pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante, la data de 30 septembrie 2013, inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
Sumele repartizate se utilizeaza exclusiv pentru:
- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari ai unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale;
- stingerea obligatiilor fiscale restante, la data de 30 septembrie 2013, catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale.
In scopul alocarii sumelor necesare, unitatile administrativ-teritoriale pot depune pna la 29 noiembrie 2013 la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice cereri scrise, insotite de urmatoarele documente:
- situatia obligatiilor de plata restante catre furnizorii de bunuri, servicii si lucrari si catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;
- certificatele de atestare fiscala ale unitatilor administrativ-teritoriale/institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari. Aceste certificate se elibereaza in maximum doua zile lucratoare de la primirea solicitarii, fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprind creantele fiscale restante, exigibile, existente in sold la data solicitarii;
- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv pentru furnizorii institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local/spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala prevazute anterior. Prin aceste acorduri, furnizorii de bunuri, servicii si lucrari confirma faptul ca sunt de acord cu stingerea obligatiilor fiscale potrivit prevederilor ordonantei;
- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate potrivit prevederilor acestui act normativ.
- cerere privind introducerea unui control de tip preventiv, organizat si exercitat de Ministerul Finantelor Publice, prin structurile descentralizate, asupra operatiunilor ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale efectuate in vederea utilizarii sumelor alocate pe judete si municipiul Bucuresti, in scopul achitarii platilor restante inregistrate in contabilitatea unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local, si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale la data de 31 iulie 2013, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari ori fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Sursa: finantevalcea.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
18Feb2022
OUG nr. 11/2022. Calcul si declararea impozitului pe venitul suplimentar pentru furnizorii de energie si gaze naturale
de
Ionut Jinga
18 Feb 2022
19Iul2019
Schimbari posibile in domeniul institutiilor de credit
de
PortalContabilitate.ro
19 Iul 2019
03Iul2019
Atentie! Au fost modificate contributiile datorate de operatorii economici la Fondul pentru mediu
de
PortalContabilitate.ro
03 Iul 2019
26Iun2019
Modificarea facilitatile fiscale in domeniul constructiilor
de
PortalContabilitate.ro
26 Iun 2019
13Iun2019
Facilitatile in constructii. Proiect de Ordonanta de Urgenta a Guvernului
de
PortalContabilitate.ro
13 Iun 2019