PortalContabilitate.ro
Consultanta specializata
pentru CONTABILI
Cauta articol   Tip articol
 Domeniu Camp

...sau foloseste motorul de cautare avansata
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
Legislatia UE: Prin autentificare, sunt de acord cu faptul ca site-ul PortalContabilitate.ro poate seta module cookie in browserul meu.
Username:
Parola:
Tine-ma minte
 

Mareste font Micsoreaza font Font default


MFP anunta masuri de simplificare a Codului de Procedura Fiscala

PortalContabilitate.ro, 26-Mai-2016

Tags: cod de procedura fiscala, legea 207/2015


Ministerul de Finante propune, prin Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, masuri destinate sprijinului mediului de afaceri si a contribuabililor prin simplificarea administrativa.

Se creeaza premisele pentru cresterea gradului de incredere a contribuabilului in sistemul fiscal prin masuri care elimina incertitudinile cu privire la modul de indeplinire a obligatiilor sau modul de exercitare a drepturilor.

Principalele modificari propuse ale Proiectului de Lege sunt:
- exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal (având in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC);
- prelungirea unor termene in care contribuabilul trebuie sa-si indeplineasca obligatiile fiscale prevazute de legislatia fiscala, pe cale generala, ca urmare a unor motive obiective determinate de anumite situatii;
- reglementarea diferentiata a aplicarii prevederilor legale referitoare la momentul de la care incepe sa curga termenul in care contribuabilul are obligatia de inregistrare fiscale;
- reglementarea datei de la care curge termenul de indeplinire a obligatiei de declarare a sediilor secundare de catre contribuabili/platitori;
- exonerarea contribuabilului/platitorului de obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie;
- reglementarea competentei presedintelui A.N.A.F. de a stabili, prin ordin, tipurile de declaratii fiscale care urmeaza a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice;
- reglementarea expresa a faptului ca declaratiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent sunt considerate ca fiind depuse la data depunerii acestora la organul fiscal necompetent. Pe cale de consecinta, se propune totodata si reglementarea expresa a obligativitatii organului fiscal necompetent de a transmite respectivele declaratii fiscale la organul fiscal competent intr-un termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii declaratiei;
- evitarea eventualelor inechitati prin calcularea unor obligatii fiscale accesorii in cazul in care organul fiscal comunica contribuabilului decizii de impunere emise in baza unei declaratii fiscale dupa expirarea termenelor de plata prevazute de Codul fiscal sau alte legi care reglementeaza creante fiscale.

In acest sens, se propune reglementarea unui termen de scadenta special in functie de data comunicarii deciziei;
- reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial in functie de termenele de plata a impozitului pe cladiri, teren, mijloace de transport;
- stingerea obligatiilor fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii, sa se realizeze in functie de data comunicarii acestora contribuabilului platitorului pentru a se asigura o abordare unitara intre data stingerii prin plata si data stingerii prin compensare;
- includerea in sfera de aplicare a penalitatii de nedeclarare reglementata si a obligatiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisa urmare procedurii de verificare a situatiei fiscale personale. Totodata, se propune si regula de calcul a penalitatii de nedeclarare in acest caz, regula care tine cont de sfera de aplicare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale.


Sursa: www.contabilul.manager.ro
Pentru a beneficia de raspunsul la aceasta intrebare in scris, va rugam sa mentionati in campul de mai jos adresa dvs. de e-mail:





Newsletter PortalContabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Declaratia 394. Cele mai cautate 11 intrebari si raspunsuri"!
 

  Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Articole similare


     » Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru pentru anumite declaratii fiscale 
     de PortalContabilitate.ro, 09-Dec-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » TOP 5 modificari importante aduse de proiectul de modificare a Codului fiscal din 2017 
     de PortalContabilitate.ro, 18-Nov-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » Amenzi importante pentru cei care nu depun formularul 394 
     de PortalContabilitate.ro, 17-Nov-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » Declaratia 394: completare sectiuni fara erori si noile modificari de la 1 ianuarie 2017 
     de PortalContabilitate.ro, 16-Nov-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite

     » Micii agricultori ar putea beneficia de un sistem simplificat de TVA. Ce presupune acest sistem? 
     de PortalContabilitate.ro, 15-Nov-2016
     » Stiri » Taxe si Impozite » Alte taxe si impozite