MFP propune schimbare caselor de marcat vechi cu aparate de generatie noua pana 1 noiembrie 2017
13 Iul 2016
Ministerul Finantelor Publice continua procesul de transparenta si propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic.
Masurile propuse de catre Ministerul Finantelor Publice, prin modificarea Ordonantei de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au creat premisele inlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie, cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al ANAF.
Pentru ca activitatea operatorilor economici sa nu fie perturbata, acestia urmeaza sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale atapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017.
Masurile vin in sprijinul debirocratizarii, urmaresc reducerea evaziunii fiscale, precum si cresterea nivelului de fiscalizare si o imbunatatire a executiei veniturilor bugetare.
Principalele modificari propuse sunt:
• Stabilirea conditiilor tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;
• Implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti;
• Eliminarea obligatiei contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, documentul urmand a fi solicitat de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific;
• Majorarea termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani;
• Introducerea prevederilor privind conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, in vederea transmiterii datelor fiscale catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
Masurile propuse de catre Ministerul Finantelor Publice, prin modificarea Ordonantei de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au creat premisele inlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hartie, cu aparate de generatie noua, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale in regim online catre sistemul informatic al ANAF.
Pentru ca activitatea operatorilor economici sa nu fie perturbata, acestia urmeaza sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale atapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017.
Masurile vin in sprijinul debirocratizarii, urmaresc reducerea evaziunii fiscale, precum si cresterea nivelului de fiscalizare si o imbunatatire a executiei veniturilor bugetare.
Principalele modificari propuse sunt:
• Stabilirea conditiilor tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizarii;
• Implementarea Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti;
• Eliminarea obligatiei contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale, documentul urmand a fi solicitat de catre directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific;
• Majorarea termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani;
• Introducerea prevederilor privind conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, in vederea transmiterii datelor fiscale catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
01Feb2022
Ordinul ANAF nr. 80/2022. Modificari privind procedura de directionare a 3,5% din impozitul anual catre ONG-uri
de
Ionut Jinga
01 Feb 2022
26Sep2017
Ce declaratii trimitem obligatoriu electronic de la 1 ianuarie 2018?
de
PortalContabilitate.ro
26 Sep 2017
28Aug2017
Codul de Procedura Fiscala se modifica. Noile prevederi anuntate de Ministerul Finantelor
de
PortalContabilitate.ro
28 Aug 2017
31Iul2017
Noile case de marcat, de implementat pana la 1 mai 2018
de
PortalContabilitate.ro
31 Iul 2017
22Iun2017
Limite deductibilitate pentru unele categorii de cheltuieli in 2017. Noul Ghid ANAF
de
PortalContabilitate.ro
22 Iun 2017
21Iun2017
ANAF: Modificari ale Codului fiscal aduse de Legea nr.136/2017
de
PortalContabilitate.ro
21 Iun 2017