Modificari ale Ordinului 1898/2013. Inregistrari contabile
Contract de finantare pentru constructie hala de productie si achizitie utilaje ( POS CCE ) 70 % nerambursabil. Sunt corecte inregistrarile contabile de mai jos? Daca nu sa imi specificati monografia contabila corecta si baza legala. 1.Valoare totala investitie 480.000 - valoare finantare nerambursabila 480.000 * 70 % = 336.000 ron .care se va incasa astfel: A. prefinantare 117.600 ron B. cerer de rambursare I = 54.600 ron C. cerer de rambursare nr II = 54.600 ron D. cerere de rambursare nr III = 54.600 ron E. cerere de rambursare nr IV = 54.600 ron Recunoastere subventie la data semnarii contractului de finantare 445 = 4752 - 336.000 ron Incasare prefinantare 5121 = 445 - 117.600 ron Incasare prima cerere de rambursare 5121 = 445 - 54.600 ron Incasare a doua cerere de rambursare5121 = 445 -54.600 ron Incasare a treia cerere de rambursare 5121 = 445 -54.600 ron Incasare a patra cerere de rambursare 5121 = 445 -54.600 ron Astfel se inchide contul 445 la ultima cerere de rambursare Pentru faptul ca noi incasam prefinantare mai repede si inca nu vom inregistra cheltuieli la nivelul prefinantarii vor mai trebui facute si alte inregistrari contabile . Trebuie inregistrat sub forma de avans ? Care este monografia contabila ? Si trebuie regularizat in fiecare luna pe masura inregistrarii cheltuielilor ? Sau e suficient cum am specificat mai sus ? Inregistrare cheltuielilor cu consultanta pentru pregatirea proiectului si consultanta pe perioda implementarii proiectului de investitii . Aceasta cheltuiala reprezinta cheltuiala a perioadei curente sau trebuie marita valoare constructiei ? % = 404 12.400 231 10.000 4426 2.400 Inregistrare proiectare pentru constructie % = 404 18.600 231 15.000 4426 3.600 Inregistrare dirigintie de santier % = 404 1.200 231 5.000 4426 1.200 Inregistrare publicare anunt un ziar de incepere a investitiei % = 401 992 623 800 4426 192 Inregistrare hala de productie executata de un constructpr % = 404 372.000 212 300.000 4426 72.000 Se totalizeaza toate cheltuielie , se mareste valoare halei de productie dupa care se calculeaza valoarea amortizarii lunare : ( 300.000 + 5.000 + 15.000 + 10.000 )25 ani12 luni = 1.100 luna 681 = 281 1.100 luna Reluare la venituri 70 % din valoarea amortizarii , deoarece este vorba de finantare nerambursabila in valoare de 70% = 1.100 * 70% = 770 ron 4752 = 758.04 770 ron luna Inregistrare achizitia de utilaje % = 404 186.000 213 150.000 4426 36.000 Se va inregistra amortizarea lunara 150.000 8 ani12 luni = 1562,50 ron luna 681 = 281 1.562,50 ron luna Reluare la venituri 70 % din valoarea amortizarii lunare 1562,50 * 70% = 1.093,75 ron 4752 = 758.04 1093,75 ron luna Reluarea pe venituri prin amortizare a halei si a echipamentelor pe parcursul anilor se va inchide si contul 4752 , astfel: - Hala de productie 770 * 12 luni * 25 ani = 231.000 ron - Utilaje = 1093,75 * 12 luni * 8 ani = 105.000 ron - 231.000 + 105.000 = 336.000 valoarea finantarii neramburabile . Legat de calculul impozitului pe profit investitia afecteaza doar din momentul in care se inregistreaza cheltuiala cu amortizarea lunara pentru cei 30 % care sut nerambursabili, deoarece pentru restul de 70 % nerambursabili in momentul in care se face amortizarea se trece si pe venituri
Insa saptamana trecuta am aflat de la firma de consultanta pentru proiectul nostru ca incepand cu anul acesta s-a modificat legislatia conf ordin 1898/2013 .
Care vor fi atunci inregistrarile corecte si in ce moment vor trebui facute ele?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 oct 2014.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!