Normele de aplicare a ordonantei privind casele de marcat vor fi actualizate
22 Iul 2016
Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la rubrica Transparenta decizionala, a fost publicat un proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Avand in vedere ca normele nu au mai suferit modificari din anul 2009, se impune actualizarea acestora in sensul corelarii cu modificarile aduse ordonantei 28/1999 in ultima perioada.
Proiectul propune norme de aplicare a reglementarilor privind casele de marcat echipate cu jurnal electronic precum si clarificarea anumitor aspecte legate de obligativitatea utilizarii caselor de marcat:
1. Conform art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Proiectul propune clarificarea notiunii de "substitute de numerar".
Potrivit acestuia, sunt considerate substitute de numerar tichetele de masa, voucherele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, tichetele sociale, tichetul Rabla și altele asemenea, acordate potrivit legii.
2. Clarificari cu privire la comertul ocazional exceptat de la obligatia de utilizare a caselor de marcat. Conform proiectului, in sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.
Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu.
3. Clarificari privind activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
Avand in vedere ca normele nu au mai suferit modificari din anul 2009, se impune actualizarea acestora in sensul corelarii cu modificarile aduse ordonantei 28/1999 in ultima perioada.
Proiectul propune norme de aplicare a reglementarilor privind casele de marcat echipate cu jurnal electronic precum si clarificarea anumitor aspecte legate de obligativitatea utilizarii caselor de marcat:
1. Conform art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
Proiectul propune clarificarea notiunii de "substitute de numerar".
Potrivit acestuia, sunt considerate substitute de numerar tichetele de masa, voucherele de vacanta, tichetele cadou si tichetele de cresa, tichetele sociale, tichetul Rabla și altele asemenea, acordate potrivit legii.
2. Clarificari cu privire la comertul ocazional exceptat de la obligatia de utilizare a caselor de marcat. Conform proiectului, in sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.
Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu.
3. Clarificari privind activitatile care se incadreaza in exceptiile de la obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevazute la art. 2 din ordonanta de urgenta.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
11Iul2018
Punerea in aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii
de
PortalContabilitate.ro
11 Iul 2018
31Iul2017
Noile case de marcat, de implementat pana la 1 mai 2018
de
PortalContabilitate.ro
31 Iul 2017
19Mai2017
Noutati privind aplicarea impozitului specific unor activitati
de
PortalContabilitate.ro
19 Mai 2017
18Apr2017
Impozitul specific 2017: Normele metodologice au fost publicate. Cele 25 exemple de calcul!
de
PortalContabilitate.ro
18 Apr 2017
13Apr2017
Aplicare impozit specific si Legea 170/2016. Cum aflati ce tip de impozit platiti in 2017?
de
PortalContabilitate.ro
13 Apr 2017
24Mar2017
Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Proiectul de lege pentru aplicarea impozitului specific
de
PortalContabilitate.ro
24 Mar 2017