Nota de receptie si constatare de diferenta. Continut minim obligatoriu
valabil la 13 Apr 2013
Intrebare: O societate comerciala neplatitoare de TVA cu activitate comert cu amanuntul completeaza nota de intrare receptie dupa modelul de mai jos. Este corect? Sau trebuie sa aiba pe formularul de pe nir obligatoriu si rubrica privind adaosul commercial. Noi trecem denumirea produsului, UM, cantitate conform facturii, cantitatea receptonata, pretul unitar cu AC (pretul de vanzare la raft), valoarea produsului (cant*pretul de vanzare). Este gresit cum procedam?
NOTA‚ DE RECEPTIE SI CONSTATARE DE DIFERENTE
Numar document Data Factura
Nr.
Aviz de insotire a marfii
Ziua Luna Anul
Subsemnatii, membrii comisiei de receptie, am procedat la receptionarea valorilor materiale furnizate de ............. ......................................... din ........................ cu vagonul auto nr. ........................................................................................ documente insotitoare .................................. delegat ......................... constatandu-se urmatoarele:
Nr. crt. Denumirea bunurilor receptionate UM Cantitatea conform documente Receptionat
Cantitate Pret unitar Valoare
Comisia de receptie Primit in gestiune
Numele si prenumele Semnatura Data Semnatura
14-3-1A t2
OMF 35122008,18502004
NOTA‚ DE RECEPTIE SI CONSTATARE DE DIFERENTE
Numar document Data Factura
Nr.
Aviz de insotire a marfii
Ziua Luna Anul
Subsemnatii, membrii comisiei de receptie, am procedat la receptionarea valorilor materiale furnizate de ............. ......................................... din ........................ cu vagonul auto nr. ........................................................................................ documente insotitoare .................................. delegat ......................... constatandu-se urmatoarele:
Nr. crt. Denumirea bunurilor receptionate UM Cantitatea conform documente Receptionat
Cantitate Pret unitar Valoare
Comisia de receptie Primit in gestiune
Numele si prenumele Semnatura Data Semnatura
14-3-1A t2
OMF 35122008,18502004
Raspuns: Potrivit prevederilor din Anexa nr.2,Norma specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, la OMFP 3512/2008, continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
- pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.
In conditiile in care nu se inscriu datele valorice in Nota de receptie si constatare de diferente, este obligatoriu ca aceste date sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
In concluzie, din aceste prevederi nu rezulta ca trebuie sa completati adaosul comercial.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Intrebari similare din categoria Contabilitatea de gestiune
29Aug2022
Reglementari contabile cu privire la activitatea de productie
de
Dana Hristu
valabil la 29 Aug 2022
Intrebare: costuri directe - materiale + manopera = 80 leicosturi indirecte - 20 lei total costuri = 100 leicheltuieli indirecte = 20/100 = 20%cheltuieli de productie = 20/80 = 25%Eu aplic la 80 lei cheltuieli de productie 25% = 100 lei costuriRezulta cheltuieli indirecte = 20/100 = 20% cheltuieli indirecteCare sunt cheltuielile de productie care se adauga la calculatia costului produsului ...
04Iul2022
Evaluarea stocurilor la data iesirii din gestiune
de
Ionut Jinga
valabil la 04 Iul 2022
Intrebare: Societatea A detine in gestiune mai multe tipuri de materiale de ambalat cu modalitati diferite de evidenta a stocului. In acelasi cont de gestiune exista sa zicem cutii carton si paleti din lemn/plastic. Cutiile sosesc ambalate pe cate un palet care are alocat un batch (numar unic de identificare) pe baza caruia se face receptia si descarcarea ulterioara pe masura ce se consuma. Evidenta ...
30Mai2022
Contabilitate macelarie
de
Gabi Popescu
valabil la 30 Mai 2022
Intrebare: Care este monografia contabila pentru o macelarie?
26Mai2022
Reducere ulterioara
de
Anca Ivanov
valabil la 26 Mai 2022
Intrebare: Societatea AA vinde la Bricostore marfa. la final de luna, Bricostore intocmeste o autofactura pe care scrie ''bonus neconditionat'', cu suma negativa. Cum inregistrez in contabilitate factura?
11Mar2022
Inregistrare bun gratuit
de
Gabi Popescu
valabil la 11 Mar 2022
Intrebare: O societate are cod CAEN 0149 "Cresterea altor animale". Administratorul detine o familie de albine pe persoana fizica. Care este procedura pentru a aduce familia de albine pe societate?
26Feb2022
Stocuri degradate. Ajustari pentru valoare
de
Elena Garofil
valabil la 26 Feb 2022
Intrebare: In urma inventarierii s-au constatat stocuri de produse finite degradate si care nu mai pot fi valorificate prin vanzare, degradarea lor fiind din cauze care nu se pot imputa personalului. Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea unui provizion pentru acestea sau care este cel mai bun tratament de aplicat? Ce tip de documente se intocmesc?