X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 11 Decembrie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Noutati fiscale - sinteza celor mai importante acte normative

PortalContabilitate.ro Raspuns oferit de
PortalContabilitate.ro
contabil
Va aducem la cunostinta aparitia urmatoarelor acte normative:
1. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2531 din 11 iulie 2018 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2018 a operatorilor economici, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile (Monitorul Oficial nr. 623 din 18 iulie 2018).
2. Legea nr. 165 din 10 iulie 2018 privind acordarea biletelor de valoare (Monitorul Oficial nr. 599 din 13 iulie 2018).
3. Legea nr. 175 din 13 iulie 2018 pentru modificarea si completarea art. 291 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (Monitorul Oficial nr. 611 din 17 iulie 2018).
 
Precizari suplimentare:
1. OMFP 2531/2018 Raportare contabila la 30 iunie 2018
Operatorii economici (societatile comerciale) care in exercitiul financiar precedent (2017) au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei au obligatia sa intocmeasca si sa depuna raportari contabile la 30 iunie 2018 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, pana cel mai tarziu la data de 16 august 2018.
Raportarile contabile se depun in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic al raportarilor contabile depuse pe internet sau la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice consta intr-un fisier PDF la care este atasat un fisier xml.
 
Totodata, au fost aduse cateva modificari reglementarilor contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014, dupa cum urmeaza:
a) In Planul de conturi general cuprins la punctul 594 si in tot cuprinsul reglementarilor, denumirea contului 441 "Impozitul pe profit/venit" se modifica si avea urmatorul cuprins: "Impozitul pe profit si alte impozite".
 
b) In Planul de conturi general cuprins la punctul 594 se introduc conturile 4415 "Impozitul specific unor activitati" (P), 6231 "Cheltuieli de protocol", 6232 "Cheltuieli de reclama si publicitate" si 695 "Cheltuieli cu impozitul specific unor activitati".
 
2. LEGEA 165/2018 Biletele de valoare
 
Legea reglementeaza modul de acordare, in beneficiul angajatilor, a biletelor de valoare, in conditiile si cu exceptiile prevazute de Codul fiscal.
Biletele de valoare pot fi emise atat pe suport hartie, cat si pe suport electronic.
Biletele de valoare care pot fi acordate sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale si vouchere de vacanta.
Legea intra in vigoare la 1 ianuarie 2019.
 
TICHETELE DE MASA
Tichetele de masa sunt bilete de valoare acordate angajatilor, lunar, ca alocatie individuala de hrana, utilizate numai pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare.
Tichetele de masa pe suport hartie se distribuie de catre angajator, lunar, in ultima decada a fiecarei luni, pentru luna urmatoare. Angajatorul distribuie, pe salariat, un numar de tichete de masa corespunzator numarului de zile lucratoare din luna pentru care se face distribuirea.
Salariatul poate utiliza, lunar, un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate. Salariatul are obligatia sa restituie angajatorului, la finele fiecarei luni tichetele de masa necuvenite. Valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 15,18 lei
Din punct de vedere fiscal:
a) cheltuielile cu tichetele de masa sunt deductibile la determinarea profitului impozabil pentru platitorii de impozit pe profit;
b) tichetele de masa sunt considerate avantaje pentru salariati si fac obiectul impozitului pe salariu (10%);
c) pentru tichetele de masa nu se datoreaza contributii sociale (CAS si/sau CASS).
 
TICHETELE CADOU
Tichetele cadou sunt bilete de valoare acordate, ocazional, angajatilor, pentru cheltuieli sociale.
Tichetele cadou pot fi acordate si altor categorii de beneficiari, pentru campaniile de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate.
Valoarea nominala a unui tichet cadou este de 10 lei sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei.

Din punct de vedere fiscal:
a) cheltuielile cu tichetele cadou oferite salariatilor (ca cheltuieli sociale) sunt deductibile la determinarea profitului impozabil pentru platitorii de impozit pe profit, in limita unui procent de 5% din fondul de salarii;
b) tichetele cadou oferite salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei;
c) pentru tichetele cadou nu se datoreaza contributii sociale (CAS si/sau CASS).
 
TICHETELE DE CRESA
Tichetele de cresa sunt bilete de valoare care se acorda, lunar, angajatilor care nu beneficiaza de concediul si de indemnizatia acordate pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani.
Tichetele de cresa pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul.
Nivelul maxim al sumelor acordate sub forma tichetelor de cresa nu poate depasi suma de 450 de lei pentru o luna, pentru fiecare copil aflat la cresa. Valoarea nominala a unui tichet de cresa este de 10 lei sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 100 lei.

Din punct de vedere fiscal:
a) cheltuielile cu tichetele de cresa oferite salariatilor sunt deductibile la determinarea profitului impozabil pentru platitorii de impozit pe profit, in limita unui procent de 5% din fondul de salarii;
b) tichetele de cresa sunt considerate avantaje pentru salariati si fac obiectul impozitului pe salariu (10%);
c) pentru tichetele de cresa nu se datoreaza contributii sociale (CAS si/sau CASS).
 
TICHETELE CULTURALE
Tichetele culturale sunt bilete de valoare acordate angajatilor, lunar sau ocazional, pentru achitarea contravalorii de bunuri si servicii culturale.
Bunurile si serviciile culturale pot fi: a) abonamente sau bilete la spectacole, concerte, proiectii cinematografice, muzee, festivaluri, targuri si expozitii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor; b) carti, manuale scolare, albume muzicale, filme, in orice format.
Nivelul maxim al sumelor acordate sub forma tichetelor culturale nu poate depasi suma de 150 de lei pentru tichetele acordate lunar, respectiv suma de 300 de lei/eveniment, pentru cele acordate ocazional. Valoarea nominala a unui tichet cultural este de 10 lei sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei.
Din punct de vedere fiscal:
a) cheltuielile cu tichetele culturale oferite salariatilor sunt deductibile la determinarea profitului impozabil pentru platitorii de impozit pe profit, in limita unui procent de 5% din fondul de salarii, in situatia in care sunt considerate cheltuieli sociale;
b) tichetele culturale sunt considerate avantaje pentru salariati si fac obiectul impozitului pe salariu (10%);
c) pentru tichetele culturale se datoreaza contributii sociale (CAS si CASS).
 
VOUCHERELE DE VACANTA
Voucherele de vacanta sunt bilete de valoare care se acorda angajatilor pentru acoperirea unor cheltuieli ocazionate de efectuarea concediului de odihna in regim de turism intern.
Nivelul maxim al sumei care poate fi acordata unui angajat in decursul unui an fiscal sub forma voucherelor de vacanta este de 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata.
Voucherele de vacanta sunt destinate acoperirii cheltuielilor cu servicii turistice, de cazare, de masa si/sau de recuperare a capacitatii de munca. Voucherele de vacanta pot fi utilizate si pentru acoperirea cheltuielilor cu servicii de calatorie si/sau de divertisment, daca se regasesc intr-un pachet turistic.
Valoarea nominala permisa pentru un voucher de vacanta pe suport hartie este multiplu de 10 lei, dar nu mai mult de 100 lei.
Voucherul de vacanta are perioada de valabilitate de un an de la data emiterii, fara a se intelege ca aceasta este perioada de valabilitate a suportului electronic, in cazul in care voucherul a fost emis pe acest tip de suport.
Se interzice unitatii afiliate acordarea unui rest de bani la voucherul de vacanta.
Contravaloarea serviciilor turistice prestate de catre unitatile afiliate peste valoarea voucherelor de vacanta se suporta de catre angajat, titular al voucherelor de vacanta.
Din punct de vedere fiscal:
a) cheltuielile cu voucherele de vacanta sunt deductibile la determinarea profitului impozabil pentru platitorii de impozit pe profit;
b) voucherele de vacanta sunt considerate avantaje pentru salariati si fac obiectul impozitului pe salariu (10%);
c) pentru voucherele de vacanta nu se datoreaza contributii sociale (CAS si/sau CASS).
 
3. LEGEA 175/2018 Modificare Cod fiscal (TVA)
- A fost extinsa categoria livrarilor care beneficiaza de cota redusa de TVA de 9% si in ceea ce priveste serviciile de canalizare.
- Modificarile tehnice au vizat:
a) modificarea art. 291 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal (livrari care beneficiaza de cota redusa de TVA de 9%), care va avea urmatorul continut: "g) livrarea apei pentru irigatii in agricultura;"
b) introducerea unei noi litere, litera i) (servicii care beneficiaza de cota redusa de TVA de 9%), cu urmatorul cuprins: "i) serviciile de alimentare cu apa si de canalizare."
- Legea intra in vigoare la 1 ianuarie 2019.


Autor: Consultant fiscal Ionut Jinga
 
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x