Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Obiecte de inventar cumparate in rate

valabil la 19 Iun 2014
Dana Hristu Raspuns oferit de
Dana Hristu

Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Intrebare: Societatea noastra a achizitionat in rate obiecte de inventar in baza unui contract de vanzare produse.Contractul respectiv are un scadentar(pentru 12 luni) cu rata lunara,respectiv taxa de administrare lunara,in baza caruia furnizorul emite lunar factura de avans.

Deasemenea,furnizorul a emis avize de expeditie in baza carora s-au inregistrat obiectele de inventar.

In contabilitate s-au efectuat urmatoarele inregistrari:

A-inregistrare avize:

303=408

4428=408

603=303

B-inregistrare factrura avans:

409=401

4426=401

Conform art.din contract ,transferul dreptului de proprietate asupra produselor de la vanzator la cumparator are loc la data platii integrale a produselor respective.

Data contractului este 23.12.2013,iar cea a avizelor este februarie,respectiv aprilie 2014(data receptiei obiectelor de inventar)

Va rog sa-mi spuneti ,la finalizarea contractului,dupa ce furnizorul va storna avansul si va emite factura finala,este corecta evidentierea la acel moment a taxei de administrare,sau aceasta ar fi trebuit inregistrata lunar in baza scadentarului?

Deasemenea ,va rog sa-mi spuneti daca documentele contabiel emise in baza acestui contract au fost evidentiate corect din punct de vedere contabil,fiscal.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5229

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 iun 2014.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123122 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitatea activelor

11Apr2024

Inventariere si evaluare mijloace fixe

de Vera Constantin valabil la 11 Apr 2024
Intrebare: Suntem un operator de servicii publice de alimentare cu apa si canalizare. Conform politicilor contabile facem reevaluarea patrimoniului, de regula, la un interval de 3 ani. La data de 31.12.2023 am facut reevaluarea cu un evaluator autorizat ANEVAR, reevaluarea fiind la valoarea justa. Din pacate rezultatele raportului de reevaluare au avut un impact inacceptabil asupra amortizarii, incepand cu ...
03Apr2024

Schimb de imobile intre doua societati cu plata unei sulte. Facturare

de Carmen Adomnoaei valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: Doua societati comerciale platitoare de tva isi vand reciproc active imobilie-cladiri. Juristii sustin ca exista o procedura notariala prin care se evita intocmirea de facturi fiscale-schimb de imobile cu plata unei sulte. Eu consider ca trebuie intocmite facturi, fiecare societate inregistrand iesirile de active cu veniturile si cheltuielile corespunzatoare.1. Este legala procedura notariala ...
29Mar2024

Contract de superficie

de Gina Popescu valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: O societate a incheiat contract de superficie cu o persona fizica, astfel: contractul este pe 49 ani, s-a platit o suma fixa de 420.000 euro, iar lunar se plateste o rata de 4.000 euro, rata care se indexeaza anual cu HICP.Va rugam sa ne ajutati cu notele contabile pentru acest contract.
02Mar2024

Aspecte contabile achizitie bun mobil

de Anca Bilas valabil la 02 Mar 2024
Intrebare: Daca achizitionez un bun mobil cu valoarea de 3.000 lei plus tva, pe factura scrie inchiriere conform contract, iar in contract scrie ca bunul respectiv se inchiriaza pe termen de 1 an, cu posibilitatea ca la terminarea acelui an bunul respectiv sa se poate achizitiona la valoarea de 1% din valoarea contractului.Deci, am factura de inchiriere de 3.000 plus tva, iar dupa un an am factura pe ...
29Feb2024

Persoane afiliate. Incasari facturi in numerar

de Elena Garofil valabil la 29 Feb 2024
Intrebare: Intre doua firme afiliate (acelasi administrator) se pot face incasari de facturi in numerar in limita a 5.000 de ron?
22Feb2024

Transfer de active. Achizitie cu plata in rate sau aport la capital

de Constanta Popa valabil la 22 Feb 2024
Intrebare: In 2023 s-a facut un contract de transfer active intre societatea A si societatea noastra. Conform contractului, plata se face in mai multe transe. Activele sunt formate din mai multe utilaje. Finalizarea platii va fi in 2024, dar intre timp s-au adus o parte din utilaje in functie de platile facute. Care sunt notele contabile si cum trebuie evidentiate in contabilitate aceste transferuri? Se ...
x