Organizare evidenta contabila si operativa schela
Avand in vedere cele prezentate, societatea a hotarat sa aplice urmatoarea procedura de lucru.
Schela va fi incadrata ca mijloc fix, iar in evidentata gestionara si in contabilitate se vor da 12 numere de inventar, cate unul pentru fiecare tip de element component.
De exemplu: se va folosi urmatoarea structura de analitice la achizitie
% 404.x
2123.S.01 100 buc din elementul 1
2123.S.02 45 buc din elementul 2
2123.S.12 60 buc din elementul 12
Evidenta inchiriere schela
Documente utilizate:
- Avizul de insotire a marfii, utilizat pentru transportul elemetilor de schela de la firma catre tertii care inchiriaza, avand specificata pe el mentiunea: "Nu se factureaza, circula in regim de inchiriere"
- Proces verbal de predare - primire la locul de destinatie
- Proces verbal de montaj - demontaj, daca in contract este prevazut montajul
- Avizul de insotire a marfii, pentru returul elementilor de schela
- Proces verbal de predare - primire, la returul schelei de la beneficiar
- Factura pentru chirie
- In contabilitate se inregistreaza doar veniturile din chirii, in baza facturii
- Miscarea schelei pe santiere si la terti se urmareste in baza Bonului de miscare a mijlocului fix
Intrebari:
- Este corecta organizarea evidentei pentru inchirieri? Care este cea mai buna forma de organizare, avand in vedere cele prezentate?
- Pentru miscarea shelei pe santierele proprii este suficienta utilizarea Dispozitiei de livrare, sau trebuie intocmit si in acest caz Aviz de insotire?
- Avizele de insotire a marfii pentru schela inchiriata se opereaza in contabilitate pe clasa 8? Daca da, pe ce cont?
- In situatia in care firma mai achizitioneaza schela, de data aceasta in cadrul unui proiect din fonduri europene nerambursabile, se pot aloca aceleasi numere de inventar pentru elementii de schela identici achiztionati pe fonduri (este vorba de evidenta gestionara) sau vor trebui date numere de inventar diferite (de exemplu: elemntul 1 la schela achizitionata din surse proprii, inregistrata in contabilitate pe analiticul 2123.S.001 are numarul de invetar 100; iar acelasi element 1, achizitionat in cadrul proiectului POS - va fi inregistrat in contabilitate pe analiticul 2123.POS.001 si va trebui sa primeasca alt numar de inventar)?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 14 nov 2011.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122854 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!