Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 20 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Organizare evidenta contabila si operativa schela

valabil la 14 Nov 2011
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: O firma a achizitionat din surse proprii, o schela: 2500 mp la un pret de intrare de 65.000 euro. Ea este compusa de 12 elemente componente. Va fi utilizata de firma, atat pentru lucrarile proprii, cat si inchiriata la terti. In magazie va sta descompusa pe elemente componente. Pe santiere, proprii sau pentru inchiriat, va pleca in diverse combinatii ale elementelor componente, in functie de suprafata necesara a fi acoperita de scela si de inaltimea acesteia.

Avand in vedere cele prezentate, societatea a hotarat sa aplice urmatoarea procedura de lucru.

Schela va fi incadrata ca mijloc fix, iar in evidentata gestionara si in contabilitate se vor da 12 numere de inventar, cate unul pentru fiecare tip de element component.

De exemplu: se va folosi urmatoarea structura de analitice la achizitie

% 404.x

2123.S.01 100 buc din elementul 1

2123.S.02 45 buc din elementul 2

2123.S.12 60 buc din elementul 12

Evidenta inchiriere schela

Documente utilizate:

- Avizul de insotire a marfii, utilizat pentru transportul elemetilor de schela de la firma catre tertii care inchiriaza, avand specificata pe el mentiunea: "Nu se factureaza, circula in regim de inchiriere"

- Proces verbal de predare - primire la locul de destinatie

- Proces verbal de montaj - demontaj, daca in contract este prevazut montajul

- Avizul de insotire a marfii, pentru returul elementilor de schela

- Proces verbal de predare - primire, la returul schelei de la beneficiar

- Factura pentru chirie

- In contabilitate se inregistreaza doar veniturile din chirii, in baza facturii

- Miscarea schelei pe santiere si la terti se urmareste in baza Bonului de miscare a mijlocului fix

Intrebari:

- Este corecta organizarea evidentei pentru inchirieri? Care este cea mai buna forma de organizare, avand in vedere cele prezentate?

- Pentru miscarea shelei pe santierele proprii este suficienta utilizarea Dispozitiei de livrare, sau trebuie intocmit si in acest caz Aviz de insotire?

- Avizele de insotire a marfii pentru schela inchiriata se opereaza in contabilitate pe clasa 8? Daca da, pe ce cont?

- In situatia in care firma mai achizitioneaza schela, de data aceasta in cadrul unui proiect din fonduri europene nerambursabile, se pot aloca aceleasi numere de inventar pentru elementii de schela identici achiztionati pe fonduri (este vorba de evidenta gestionara) sau vor trebui date numere de inventar diferite (de exemplu: elemntul 1 la schela achizitionata din surse proprii, inregistrata in contabilitate pe analiticul 2123.S.001 are numarul de invetar 100; iar acelasi element 1, achizitionat in cadrul proiectului POS - va fi inregistrat in contabilitate pe analiticul 2123.POS.001 si va trebui sa primeasca alt numar de inventar)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 14 nov 2011.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122854 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

17Apr2024

Aparat de legatlipit banda pp-pet grupa mijloc fix

de Stan Cosmina valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: Societatea nostra a achizitionat un aparat de legat (lipit) banda pp-pet marca ZAPAK in valoare de 9191.17 ron (valoare fara TVA). As dori sa imi spuneti in ce grupa conform catalogului de clasificare a mijloacelor fixe putem incadra acest aparat.
21Mar2024

Incadrare mijloc fix in catalogul mijloacelor fixe

de Mariana Prejbeanu valabil la 21 Mar 2024
Intrebare: Un sisem Andon pentru detectarea erorilor si problemelor aparute in procesul de productie poate fi incadrat in grupa 2.1.28? Metionez ca firma fabrica mobilier.
06Mar2024

Vanzare mijloace fixe neamortizate

de Dana Hristu valabil la 06 Mar 2024
Intrebare: O microintreprindere platitoare de tva vinde un mijloc fix astfel: valoare intrare 16.800, valoare amortizata 1011.14, valoare ramasa 6.688,86, pret de vanzare 6.470 lei, desigur sumele sunt fara tva. De asemenea reevalueaza cu ajutorul unui evaluator ANEVAR un alt mijloc fix care avea o valoare de intrare de 38.000, valoarea ramasa fiind de 10.108 lei, valoarea de reevaluare fiind de 43.200 ...
27Ian2024

Amortizare mijloace fixe achizitionate din subventii

de Olguta Crevelescu valabil la 27 Ian 2024
Intrebare: In cadrul desfasurarii unui proiect POCU s-au achizitionat mijloace fixe necesare desfasurarii activitatii (laptop, imprimanta). Durata proiectului este de 1 an.Pe ce perioada se calculeaza amortizarea mijloacelor fixe? Pe durata normala de utilizare conform catalogului sau pe durata desfasurarii proiectului? Reluarea subventiei la venituri se face lunar pana la amortizarea integrala a ...
26Ian2024

Catalogul mijloacelor fixe

de Stan Cosmina valabil la 26 Ian 2024
Intrebare: Societatea X are ca investitie majora construirea unui spatiu nou care cuprinde o parte de productie si o parte de depozitare. Partea de depozitare a noii cladiri este un spatiu destinat unui depozit modern, automatizat care cuprinde rafturi, macarale, stivuitoare etc. Echipamentele pentru manipularea marfurilor aflate in acest spatiu functioneaza robotizat. Este practic un stacker crane ...
19Ian2024

Casare mijloace fixe amortizate

de Gina Popescu valabil la 19 Ian 2024
Intrebare: Cum se procedeaza daca in urma inventarierii se constata ca anumite bunuri amortizate integral nu mai sunt necesare firmei, chiar daca ele sunt inca functionale. Putem lua ca exemplu un laptop care functioneaza, dar firma doreste sa cumpere altul mai performant. Intrebarea este: se pot scoate din gestiune prin casare chiar daca nu vor fi predate ca deseuri sau distruse?
x