Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Plata efectuata catre asociat.Aspecte contabile si fiscale

valabil la 06 Iul 2014
Irina Dumitrescu Raspuns oferit de
Irina Dumitrescu

Consultant fiscal, Expert contabil

Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca se poate realiza, din punct de vedere juridic, si ce implicatii fiscal-contabile sunt in speta urmatoare:

O persoana juridica doreste sa incheie un contract cu o persoana fizica, care presupune o plata in avans efectuata de persoana juridica catre persoana fizica in contextul in care persoana juridica doreste sa inchirieze in viitor o cladire pentru sediul activitatii economice pe care o construieste persoana fizica.Peste 1 an de zile, dupa receptia cladirii efectuata de persoana fizica, se va incheia un contract de inchiriere intre persoana fizica( proprietarul cladirii) si persoana juridica ( chirias )care se inregistreaza la administratia financiara in vederea impozitarii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor ( la persoana fizica ).

Mentionez ca:

1)persoana fizica este proprietarul terenului;

2)persoana fizica este considerata persoana afiliata, conform art.7 din Codul Fiscal, deoarece persoana fizica este asociat unic al persoanei juridice.Dar totodata consider ca organelle fiscale NU vor ajusta venitueile sau cheltuielile, conform art.11 din Codul Fiscal, deoarece intre aceste persoane se va incheia contract de inchiriere care se va inregistra la administratia financiara, iar beneficiarul venitului, persoana fizica care are calitatea si de asociat unic al persoanei juridice ii vor fi impozitate aceste venituri de ANAF, si cv chiriei va fi relativ mai mare decat pretul pietei.Care este opinia Dvs.?

Nota:Persoana juridica opteaza pentru aceasta varianta deoarece:NU realizeaza cheltuieli ulterioare pe o perioada indelungata cu amortizarea calirii;NU realizeaza cheltuieli ulterioare cu reevaluarea cladirii;NU are in patrimoniu un activ care la un moment dat trebuie sa-l vanda in urma unei operatiuni de lichidare.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 4673

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 06 iul 2014.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123113 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Constructii

24Apr2024

Desfasurare activitate sucursala romaneasca in Germania in conditiile scutirii de impozit pe profit

de Anca Bilas valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: O firma care presteaza servicii de constructii in Germania are deschis un punct de lucru; a obtinut de la Finantele de acolo un certificat de scutire impozit pe profit/venit. Odata cu aceasta inregistrare aceasta este obligata sa tina contabilitatea pentru punctul de lucru in Germania separat acolo sau in continuare contabilitatea se va tine pe firma din Romania? De asemenea, angajatii care ...
23Apr2024

Monografie contabila si declarare fiscala pentru cheltuieli cu deplasarile si masa angajatilor in cadrul unei lucrari de constructii

de Liviu Sapunaru valabil la 23 Apr 2024
Intrebare: O societate de constructii are o lucrare la 120 km de sediul social si o parte din angajati, respectiv 5 angajati pleaca de luni dimineata cu masina firmei si se intorc vineri seara. Din cei 5 angajati, unul lucreaza pentru aceasta lucrare 19 zile din luna, iar ceilalti 4 -20 zile. La sfarsitul lunii se primeste o factura in valoare de 7.137 lei, din care TVA 618 lei servicii de cazare 3.055,05 ...
17Apr2024

Facilitati fiscale in constructii

de Liviu Sapunaru valabil la 17 Apr 2024
Intrebare: O SC are activitate de 100% in domeniul constructiilor. La sfarsitul anului 2023 ramane cu servicii in curs de executie in sold. Aceste servicii se factureaza abia in luna aprilie 2024, cand se obtine PV de terminare a lucrarii. In primul trimestru 2024 nu realizeaza nici un venit. Incepand cu luna aprilie realizeaza venituri lunare din constructii.SC poate beneficia de facilitatile in ...
05Apr2024

Anulare cod de TVA la solicitare. Implicatii fiscale

de Elena Garofil valabil la 05 Apr 2024
Intrebare: O srl activitate principala 4120 - Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale cu sediul in Romania (infiintata in 2023, cifra de afaceri in 2023 de 600 de lei) presteaza servicii de constructii (mutare moloz, lucrari efectuate la demolarea peretilor si pardoselilor si diverse alte lucrari in jurul acestor servicii). Prestarile au loc doar in Italia catre persoane fizice si ...
02Apr2024

Tratament contabil si fiscal cedare teren si amenajare de teren Primariei

de Anca Bilas valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: Un dezvoltator imobiliar platitor de tva si impozit pe profit realizeaza un ansamblu de blocuri de locuinte in cadrul caruia realizeaza, pe terenul al carui proprietar este, amenajarea drumurilor de acces si aleilor dintre blocuri prin lucrari de umplere cu material de umplutura, nivelare, pavare si de asemenea realizeaza si reteaua de iluminat public. Terenul impreuna cu aceste lucrari va fi ...
31Mar2024

Alegerea intre microintreprinderi. Ghid pentru selectarea optima si proceduri fiscale

de Liviu Sapunaru valabil la 31 Mar 2024
Intrebare: Pot alege o firma din cele patru care are ca cifra de afaceri 2023 de 574.000 lei ca micro incepand cu 01.01.2024? Ce declaratii se depun in acest sens si pana cand?
x