X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 25 Noiembrie 2017
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Prestari servicii montaj tamplarie PVC. Aspecte contabile si organizatorice

Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman
Expert contabil si Consultant fiscal
Intrebare: 1. Am o microintreprindere neplatitoare de TVA care are cod CAEN 4332 Lucrari de tamplarie si dulgherie.
Activitatea consta in:
- preluarea de comenzi de la client in baza unui contract
- comandam mai departe la o firma specializata pentru confectionarea tamplariei PVC
- pe langa aceasta tamplarie mai achizitionam si de la alti furnizori diverse materiale necesare: glafuri, pervaz, panza tantari, rulouri, suruburi, etc. necesare tot pentru montajul tamplariei
- receptia acestora se fac la valoarea de achizitie fara adaos comercial
- privind factura de vanzari: cand aveam tamplaria PVC de la furnizor facturam mai departe clientului si anume, montaj tamplarie PVCconform contractului.

Pentru contabilitate avem o situatie cu materialele care intra in aceasta comanda de exemplu tamplaria si rulourile sunt inregistrate drept marfa pe contul 371 iar celelate materiale auxiliare sunt inregistrate pe contul 3021 iar diferenta intre valoarea facturii si valoare de achizitie reprezinta adaosul. Se opereaza descarcare gestiune pentru cele inregistrate pe marfuri si bon consum pentru materialele auxiliare. Fiind o societate mica gestiunea se doreste a se tine valoric nu si cantitativ dar nu am gasit o modalitate simpla si a fost necesar sa inregistrez si cantitativ pe fiecare reper, problema apare la descarcarea gesiunii.

Facturez:
- la persoane jurdice care platesc prin banca doar pentru facturile mai mici sunt incasate numerar cu chitanta.
- la persoane fizice facturez dar platesc numai prin banca (contavaloare facturii o depune direct in contul societatii).

Este corecta procedura privind incasarea de la persoane fizice? Conform art. 1 OUG 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Ne ne incadram la exceptiile de la art. 2 din OUG 28/1999?

2. Care este tratamentul privind inregistrarea facturilor de la furnizori, incadrarea ca marfa si materiale auxiliare, descarcarea de gestiune si vanzarea efectiva? Care este monografia contabila privind desfasurarea unei astfel de activitati?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 61748 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Prestari servicii montaj tamplarie PVC. Aspecte contabile si organizatorice

SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Articole similare

24Nov2017

Lipsuri la inventar, cu ocazia controlului ANAF

de Dana Hristu valabil la 24 Nov 2017
31Oct2017

Reutilizare ambalaje achizitionate. Monografie contabila

de Gabi Popescu valabil la 31 Oct 2017
04Nov2017

Inregistrare factura din anii precedenti

de Ela Dumitra valabil la 04 Nov 2017
x