Prestari servicii montaj tamplarie PVC. Aspecte contabile si organizatorice
Activitatea consta in:
- preluarea de comenzi de la client in baza unui contract
- comandam mai departe la o firma specializata pentru confectionarea tamplariei PVC
- pe langa aceasta tamplarie mai achizitionam si de la alti furnizori diverse materiale necesare: glafuri, pervaz, panza tantari, rulouri, suruburi, etc. necesare tot pentru montajul tamplariei
- receptia acestora se fac la valoarea de achizitie fara adaos comercial
- privind factura de vanzari: cand aveam tamplaria PVC de la furnizor facturam mai departe clientului si anume, montaj tamplarie PVCconform contractului.
Pentru contabilitate avem o situatie cu materialele care intra in aceasta comanda de exemplu tamplaria si rulourile sunt inregistrate drept marfa pe contul 371 iar celelate materiale auxiliare sunt inregistrate pe contul 3021 iar diferenta intre valoarea facturii si valoare de achizitie reprezinta adaosul. Se opereaza descarcare gestiune pentru cele inregistrate pe marfuri si bon consum pentru materialele auxiliare. Fiind o societate mica gestiunea se doreste a se tine valoric nu si cantitativ dar nu am gasit o modalitate simpla si a fost necesar sa inregistrez si cantitativ pe fiecare reper, problema apare la descarcarea gesiunii.
Facturez:
- la persoane jurdice care platesc prin banca doar pentru facturile mai mici sunt incasate numerar cu chitanta.
- la persoane fizice facturez dar platesc numai prin banca (contavaloare facturii o depune direct in contul societatii).
Este corecta procedura privind incasarea de la persoane fizice? Conform art. 1 OUG 28/1999 operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Ne ne incadram la exceptiile de la art. 2 din OUG 28/1999?
2. Care este tratamentul privind inregistrarea facturilor de la furnizori, incadrarea ca marfa si materiale auxiliare, descarcarea de gestiune si vanzarea efectiva? Care este monografia contabila privind desfasurarea unei astfel de activitati?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 13 ian 2017.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 120818 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!