Registru de casa la punctele de lucru. Reglementari contabile
Fiecare punct de lucru beneficiaza de o suma de serviciu pentru a putea da rest clientilor, suma care se introduce in fiecare zi in casa de marcat dimineata, la inceperea activitatii si se extrage seara, la inchiderea de zi. Documentul justificativ pentru aceasta suma este o dispozitie de plata, trimisa din casieria centrala pe numele sefului de magazin si inregistrata in contabilitate in contul 542-Avansuri de trezorerie. Aceasta dispozitie de actualizeaza periodic, la o luna sau mai mult, pentru a tine din scurt vechimea avansului nejustificat pe numele angajatului.
In manualul de politici si proceduri contabile este prevazut faptul ca punctele de lucru nu au organizata evidenta contabila separata, evidenta acestora fiind efectuata la sediul societatii, diferentierea pe fiecare punct de lucru efectuandu-se prin intermediul conturilor analitice si a centrelor de cost definite pe fiecare locatie in parte. Avem definita o singura casierie, casieria centrala, care functioneaza conform procedurii stabilite cu angajat cu functia de casier si in conformitate cu prevederile raportului de evaluare si tratare riscurilor la securitatea fizica.
Prezenta sumelor de lucru in magazin, in baza dispozitiei de plata insusita de catre un angajat, impune obligativitatea pastrarii Registrului de casa pe fiecare punct de lucru?
In cazul magazinelor cu colectarea a doua zi dimineata a sumelor incasate si evidentiate in raportul Z este corecta emiterea chitantei in casieria centrala la aceeasi data cu raportul Z, anterioara incasarii efective?
Registrul de casa este obligatoriu in conditiile in care sumele colectate a doua zi dimineata sunt pastrate de catre un angajat?
Monetarul este suficient ca si document justificativ pentru predarea banilor in casieria centrala in vederea emiterii chitantei de incasare?
Intocmirea Registrului de casa local, pe punctele de lucru presupune organizarea de casierii distincte supuse reglementarilor Legii 70/2015 si a unui angajat cu funcia de casier?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 mai 2018.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122846 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!