Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Repartizare costuri suplimentare. Cheltuieli cu marfuri

valabil la 10 Iun 2016
Olguta Crevelescu Raspuns oferit de
Olguta Crevelescu

Economist

Intrebare: Referitor la intrebarea:

Suntem o societate de distributie de medicamente si importam medicamente din Germania si le vindem in Romania. Pentru medicamente se plateste o taxa Clawback in functie de datele calculate de fondul de sanatate. Furnizorul din Germania si-a facut reprezentant fiscal in Romania doar pentru aceasta taxa clawback.

Intre societatea noastra si furnizorul din Germania este un contract de administrare a acestei taxe si datorita faptului ca ei ne vor da preturi mai mici sa intre in obligatia noastra sa achitam trimestrial aceasta taxa (prin virarea sumelor de bani direct in contul reprezentantului fiscal din Romania si ulterior la stat).

Aceste sume care ies din firma pentru a se debita contul reprezentantului fiscal pentru taxa clawback cum pot sa le inregistrez in contabilitate avand in vedere ca nu am un credit note de la furnizor pentru reducerea costului marfii? Ce documente trebuie sa existe pentru a putea realiza si indeplinii aceasta obligatie de taxa?

Completare 1:

Cum pot include aceasta taxa in costul de achizitie atata timp cat aceasta taxa este calculata trimestrial de catre FNUASS referitor la marfa deja intrata si vanduta in trimestrul respectiv? Ce inregistrare contabila fac atunci cand societatea vireaza banii din contul nostru in contul reprezentantului fiscal pentru aceasta taxa? Aceasta cheltuiala este deductibila?

Completare 2:

Pentru sumele de bani care ies din firma si se transfera in contul pentru taxa Clawback se inregistreaza in contul 607 desi in gestiune valoarea contului 607 (reprezentand costul de achizitie al fiecarui articol insumat) nu mai este egala cu valoarea contabila a contului 607 neavand cum sa repartizez aceasta taxa calculata trimestrial ulterior vanzarii marfii si descarcarii gestiunii? In momentul in care sumele de bani sunt scoase din banca voi face inregistrarea 607 = 5121.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4622

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 iun 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123020 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Proceduri fiscale

03Nov2023

Stocuri la dispozitia clientului

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 03 Nov 2023
Intrebare: O societate are urmatoarele intentii:- Am in plan sa creez o platforma dedicata industriei, pe diverse parti componente, ca de exemplu: roti dintate, pinioane, lanturi, rulmenti, cilindri hidraulici, furtune, stuturi etc.- Vom avea ca si parteneri, companii din Uniunea Europeana care produc sau importa astfel de componente.- Planul este ca aceste companii sa aiba depozite in Romania, sa ...
23Aug2023

Prestare activitati de constructii pe teritoriul UE

de Mihaela Corneanu valabil la 23 Aug 2023
Intrebare: O societate care are codul CAEN 4939. Presteaza servicii de transport calatori de tip taxi la UBER SI BOLT. Societatea are activat cod intracomunitar de TVA pentru codul CAEN 4939. Doresc sa desfasor activitati de constructii si finisari in Germania. Vreau sa aduc oameni, meseriasi din Romania si sa-i angajez in Romania pe sediul si domiciliul fiscal din Romania care vor presta munca in Germania. ...
30Dec2022

Obligatii transportator si sanctiuni privind monitorizarea transportului BRFR

de Elena Garofil valabil la 30 Dec 2022
Intrebare: Ce responsabilitati si obligatii are o societate de drept roman de transport de marfa odata cu introducerea sistemului de monitorizare fiscala RO E-transport? Ce sanctiuni poate primi?
25Iun2021

Facturare transport

de Diana Ioana Tabara valabil la 25 Iun 2021
Intrebare: Firma noastra realizeaza transport international de autovehicule. Am contractat un transport de autovehicule din Romania in Franta de la un furnizor extern, insa camionul a ramas defect. Am solicitat ajutorul unui partener x din Romania pentru a finaliza expeditia, deoarece am apucat sa transportam masinile 50 de km. Nu avem autorizatie pentru casa de expeditii. Firma x care a preluat in ...
19Mai2020

Anularea accesoriilor in cazul corectarii erorilor din deconturile de taxa pe valoarea adaugata

de Ela Dumitra valabil la 19 Mai 2020
Intrebare: In baza OUG 69 din 2020, un contribuabil in cursul anului fiscal nu a declarat taxa pe valoarea adaugata colectata la exigibilitatea acesteia, declarand obligatia fiscala in lunile urmatoare cand a si achitat obligatia de plata rezultata pentru a beneficia de scutirea la plata a penalitatilor si dobanzilor.Trebuia sa refaca deconturile de tva si sa declare obligatia de plata la data la care a ...
06Apr2020

Regim fiscal vanzare marfuri sub pretul de achizitie si depreciere marfa

de Ela Dumitra valabil la 06 Apr 2020
Intrebare: Un SRL avand ca obiect de activitate vanzarea de echipamente tehnologice (in regim de taxare inversa), vinde in anii 2018 si 2019 echipamente tehnologice unui client. Exista intre aceste societati un contract de buy back, in sensul ca beneficiarul restitue dupa utilizare echipamentele, la un pret negociat intre parti. Valoarea de vanzare a echipamentelor este 150.000 lei. Valoarea la care se ...
x