Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 25 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Repartizarea cheltuielilor comune. ONG

valabil la 28 Apr 2018
Elena Ionescu Raspuns oferit de
Elena Ionescu

Expert contabil si auditor

Intrebare: Suntem o organizatie non-profit (asociatie) avand ca scop, conform statutului:

- Ingrijirea medicala, materiala si spirituala a persoanelor ajunse aici din cauza unor stari organice si/sau psihice (cazuri speciale) avansate din cauza batranetii si sau a bolilor incurabile;

- Asistenta si protectie pentru copii aflati in dificultate, precum si pentru tineri cu probleme psihice si boli incurabile.

Pentru toate aceste activitati de asistenta sociala, asociatia este autorizata, avand certificate de acreditare ca furnizor de servicii sociale eliberate de ministerul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice.

Serviciile sociale mentionate s-au finantat din urmatoarele surse:

- donatii, sponsorizari de la persoane fizice ori juridice din tara si din strainatate;

- contributii (taxe) ale persoanelor beneficiare si/sau dupa caz, a familiei acestora.

Pentru serviciile mentionate, asociatia a incheiat contracte cu beneficiarii serviciilor prin care s-au stabilit drepturile si obligatiile partilor, precum si costurile acestor servicii. La stabilirea contributiilor (taxelor) pentru serviciile sociale prevazute in contract in urma evaluarii beneficiarului s-a avut in vedere art. 24 alin. (1) din Legea 17/2000. Aceste contributii (taxe) nu acopera cheltuielile care se fac cu fiecare beneficiar de servicii sociale, diferenta costurilor fiind acoperita din donatii si sponsorizari.

Beneficiarii serviciilor sociale mentionate sunt in total 75 de persoane, dintre care:

- 60 de persoane sunt batrani internati in regim rezidential cu care s-au incheiat contracte de prestari servicii sociale si de la care se incaseaza contributii;

- 15 persoane sunt copii care beneficiaza de servicii sociale si sunt internati tot in regim rezidential, dar de la acestia nu se incaseaza contributii, doar se incaseaza alocatia de la DGASPC.

Salariatii asociatiei au urmatoarea structura:

- Infirmieri, ingrijitori, asistenti sociali, fizioterapeuti, educatori, psihologi, maseuri, asistenti medicali, bucatari, menajere. Acest personal se ocupa exclusiv de ingrijirea celor 60 de batrani si a celor 15 copii care, cu totii, sunt internati in camin.

- Administrator, lacatus mecanic, pentru care am considerat ca salariile lor sunt o cheltuiala comuna si se repartizeaza prin cheie (raportul veniturilor din activitatea economica, total venituri).

Cum fac repartitia cheltuielilor cu salariile personalului ce are grija de cei 60 de batrani si cei 15 copii? Alocatiile pentru copii sunt considerate venituri nelucrative? Daca sunt venituri nelucrative, folosesc o cheie de repartizare, de exemplu: numar de persoane cu venituri economice (60 de batrani) numar total de persoane beneficiare de servicii (75 persoane), respectiv 6075 adica 80% = coeficient de repartizare pentru salariile personalului mai sus mentionat pentru activitatea economica?

Este corect sa folosesc aceasta cheie de repartizare a cheltuielilor cu salariile personalului ce se ocupa exclusiv de batrani si copii aferente veniturilor economice impozabile, iar pentru salariile administratorului si ale lacatusului sa folosesc o alta cheie de repartizare, fiind cheltuieli comune ale asociatiei? Care este temeiul legal in baza caruia se stabileste ponderea cheltuielilor activitatii economice in total activitate a unui ONG, daca se desfasoara si activitate economica si nelucrativa si daca legislatia permite folosirea mai multor chei de repartizare in situatia data?

Tip societate: O.N.G.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 8730

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 28 apr 2018.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123148 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

25Apr2024

Impozit pe profit. Dividende primite

de Mugur Durgheu valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Dividendele primite de catre o firma X, platitoare de impozit pe profit, de la o persoana juridica Y intra in calculul impozitului pe profit al firmei X?
25Apr2024

Prevederi fiscale privind deductibilitatea pierderilor in cazul inchiderii procedurii de faliment

de Liviu Sapunaru valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Avem urmatoarea situatie cu un client care a avut creante neincasate si pentru care am demarat procedura de executare silita:- creante neincasate de 87.440 lei;- provizion constituit in 2022 in suma de 26.000 lei (provizionul a fost considerat integral nedeductibil la momentul constituirii, deoarece nu indeplinea cumulativ cele 3 conditii prevazute la art. 26 alin. 1 lit. c;- clientul a ...
25Apr2024

Recuperare pierdere fiscala

de Mihaela Corneanu valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Suntem o societate care activeaza in domeniul HORECA. De la data de 01.01.2024 am trecut la plata impozitului pe profit.La primul trimestru societatea a iesit pe pierdere. In aceasta situatie cum trebuie sa calculam impozitul pe profit? Stabilim impozit pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri sau in aceasta situatie se incadreaza doar firmele cu CA peste 50.000.000 euro ...
25Apr2024

Calcul impozit minim pe cifra de afaceri

de Anca Bilas valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: Va rugam sa ne prezentati taxa de 1% asupra cifrei de afacere (mod de calcul, deduceri, inregistrari contabile, comparatie cu impozitul pe profit etc.). Societatea are pierdere la finele exercitiului financiar 2023.Cum se acopera aceasta in cazul unui eventual profit in primul trimestru din 2024?
25Apr2024

Pierderile fiscale anuale stabilite prin declaratia de impozit pe profit

de Vera Constantin valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: In acord cu codul art. 31 care prevede:(7) Pierderile fiscale anuale stabilite prin declaratia de impozit pe profit aferente anilor precedenti anului 2024/anului care incepe in 2024, ramase de recuperat la data de 31 decembrie 2023, se recupereaza din profiturile impozabile realizate incepand cu anul 2024, in limita a 70% din profiturile impozabile respective, pe perioada ramasa de recuperat ...
25Apr2024

Vector fiscal. Impozit microimpozit pe profit

de Daniela Manole valabil la 25 Apr 2024
Intrebare: 1. Societatea A cu codul CAEN 4321 conform cifrei de afaceri din 2023 = 1.096.847 lei, cu salariati, inregistrata din 01.01.2024 cu impozit profit, asociat unic (se va inchide in 2024).Societatea B cu codul CAEN 4321 conform cifrei de afaceri din 2023 = 364.047 lei, cu salariati, impozit micro din 07.02.2023, acelasi asociat unic.2. Societatea A, codul CAEN 6832, conform cifrei de afaceri ...
x