X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 21 Noiembrie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Restituirea contravalorii pachetului de servicii turistice catre o persoana fizica

Marilena Radulescu Raspuns oferit de
Marilena Radulescu
Economist si expert contabil
valabil la 14 Oct 2017
Intrebare: Se emite prin casa de marcat un bon fiscal catre o persoana fizica pentru un pachet de servicii care se desfasoara intr-o perioada de timp (10 zile). Dupa 6 zile, clientul se razgandeste si renunta la sejur solicitand contravaloarea serviciilor neefectuate. Cum este corect sa se procedeze?
a) se emite un bon fiscal nou pentru contravaloarea serviciilor efectuate, concomitent cu anularea (stornarea) in contabilitate a inregistrarilor facute pe bonul fiscal initial, intocmindu-se dispozitie de plata in casierie pentru suma initiala si incasarea pe bonul fiscal emis a serviciilor efectiv prestate sau
b) emitere de factura de stornare a contravalorii serviciilor neefectuate si plata sumei cu dispozitie de plata din casierie? Exista o problema la D 394 daca se storneaza o suma pentru o persoana care nu figureaza la clienti (bonul fiscal emis anterior fiind nenominal)?

Raspuns: Daca atunci cand s-a emis bonul fiscal, nu s-a emis si factura, in mod normal, la restituirea sumei catre client, nu ar trebui sa se emita o factura storno. Astfel, se va emite un bon fiscal nou pentru serviciile acceptate a fi efectuate, concomitent cu stornarea inregistrarilor facute la data emiterii initiale a bonului fiscal. Se va intocmi dispozitie de plata pentru valoarea initial incasata si concomitent, se inregistreaza incasarea noului bon fiscal.

Este absolut corecta abordarea cu privire la faptul ca, daca s-ar emite o factura storno a serviciilor neprestate, atunci informatiile declarate prin formularul 394 ar prezenta neconcordante, nefiind inregistrata in perioada anterioara o factura pe numele clientului.
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x