X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 19 Noiembrie 2017
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Implicatii fiscale

Georgeta Serban Matei Raspuns oferit de
Georgeta Serban Matei
Consultant fiscal si expert contabil
Intrebare: Cifra de afaceri a unei societati este sub pragul anului precedent. Societatea va opta sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA. La ce data trebuie sa fie depusa cererea de retragere astfel incat sa nu mai fie platitoare de TVA incepand cu 1 ianuarie 2018?

Raspuns:
Conform prevederilor art. 310 alin. (7) din Codul fiscal, retragerea din evidenta platitorilor de TVA, in vederea aplicarii regimului special de scutire, este posibila daca persoana impozabila respectiva indeplineste, cumulativ, urmatoarele doua conditii:
1) in cursul anului calendaristic precedent nu a depasit plafonul de scutire de 220.000 lei;
2) la data solicitarii retragerii din evidenta platitorilor de TVA, nu a depasit plafonul de scutire pentru anul in curs. 
 
Solicitarea se depune la organul  fiscal competent intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila respectiva, iar anularea este valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. 
Astfel, daca aveti drept perioada fiscala trimestrul calendaristic, cererea de retragere trebuia depusa pana pe data de 10 octombrie 2017, la inchiderea trimestrului III 2017, daca se doreste anularea inregistrarii in scopuri de TVA incepand cu luna ianuarie 2018. Daca perioada fiscala este luna calendaristica, cererea de retragere trebuie depusa dupa inchiderea lunii noiembrie 2017, pana pe data de 10 decembrie 2017. 
 
Anularea inregistrarii se efectueaza dupa comunicarea formularului "Decizie privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal sau a regimului special pentru agricultori prevazut la art. 315^1 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096, prevazut in anexa nr. 5 din O.P.A.N.A.F. nr. 631 din 9 februarie 2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
 
Organul fiscal competent al persoanei impozabile are obligatia de a solutiona solicitarea de scoatere din evidenta platitor de TVA cel mai tarziu pana la sfarsitul lunii in care solicitarea a fost depusa. Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de TVA cod 300 pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, chiar daca perioada fiscala aplicata pana la momentul comunicarii deciziei excludere din evidenta platitorilor de TVA a fost trimestrul calendaristic. In ultimul decont de taxa se raporteaza si rezultatul ajustarilor de taxa efectuate pentru bunurile de capital existente in patrimoniu, pentru investitiile in curs de executie, imobilizari necorporale etc. 
 
Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.
In concluzie, trecerea la neplatitor de TVA are loc numai dupa confirmarea primirii deciziei de anulare a codului de TVA si poate fi verificata din proprie initiativa, prin accesarea site-ului www.anaf.ro, sectiunea servicii online. 
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Articole similare

17Nov2017

Vanzare imobil vechi catre o persoana fizica. Regim TVA

de Dana Hristu valabil la 17 Nov 2017
17Nov2017

Depasire plafon de TVA. Regim fiscal

de Dana Hristu valabil la 17 Nov 2017
17Nov2017

Cabinet de medicina dentara. Implicatii TVA

de Dana Hristu valabil la 17 Nov 2017
x