Revanzarea marfurilor catre furnizor sub costul de achizitie.TVA.Impozit pe profit
Firma noastra importa lunar piese de schimb de la acest furnizor extern din Suedia.
Ca atare facem importuri intracomunitare. Va informez ca atat firma noastra cat si furnizorul extern suntem inregistratii in registrul operatorilor comunitari.
Acum furnizorul nostru extern din Suedia a implementat un nou sistem , si anume sistemul buy back pentru piesele care se afla in stocul firmei noastre.
In acest sens lucram cu firma din Suedia pentru stabilirea procedurilor si dorim sa implementam din punct de vedere fiscal contabil aceasta actiune in cadrul firmei noastre pentru a respecta legal dpdv fiscal, impozitului, TVA-ului.
Conform proceduriilor de la furnizorul extern actiunea se desfasoara astfel:
-s-a implementat un fisier din programul nostru care este trimis furnizorului extern cu piesele de pe stocul firmei
-furnizorul extern ne face o propunere de rascumparare a unor piese prin sistemul buy back
-aceste piese pe care le rascumpara furnizorul extern se face la urmatoarea valoare: valoarea piesei din magazia noastra minus 20%
-dupa ce ajungem la un acord, furnizorul extern va face urmatorii pasi:
-emite o nota de credit pentru piesele rascumparate
-va aranja sa ridice marfa de la sediul firmei noastre
-la cererea furnizorului extern firma noastra va pregati urmatoarele documente:
-packing list
-documente de ambalare cu permisiunea de retur
-transportatorul care va ridica marfa in numele furnizorului va ridica de la depozitul nostru si va lasa un exemplar al CRM.
Pentru a putea face corect dpdv fiscal si al TVA-ului avem urmatoarele intrebari:
1).Avand in vedere ca emite nota de credit, mai este necesar sa facem o factura externa catre furnizor? Este suficient ca furnizorul va emite nota de credit care este similara cu factura storno? In acest sens nota contabila va fi:
371 – 401 “-“X
2).Avand in vedere ca sunt achzitii intracomunitare, vom aplica taxarea inversa?
4426 – 4427 “-“X
3).Este suficient documentele transportatorului care ridica marfa de la noi in numele furnizorului sa fie considerata o livrare intracomunitara?.
4).In declaratia de TVA vom raporta aceasta actiune la urmatoarele coloane:
-5 si 5.1
-18 si 18.1
Si ambele cu valorile negative – adica cu minus avand in nvedere ca se emite nota de credit
5).Asa cum am mentionat mai sus, furnizorul extern acorda o nota de credit numai in cuantum de 80% din valoarea piesei rascumparate.
In acest sens am facut o analiza si va prezint un exemplu de caz:
a). valoare piesa aflata in gestiunea noastra in acest moment: 23.56 RON
b). furnizorul propune rascumpararea piese in cuantum de 80% din valoarea piesei si anume 18.85 RON
c).avand in vedere ca valoarea de rascumparare este mai mica decat valoarea din gestiune va rog sa ne comunicati cum sa procedam corect dpdv fiscal si al TVA-ului?
Problema cu care ma confrunt eu este:
-programul nostru nu permite vanzarea, retur piese sub valoarea de achizitie
-avand in vedere ca vindem sub pretul de achizitie, diferenta de 4,71 este considerata o cheltuiala nedeductibila – care este procedura contabila pentru inregistrarea acestei note contabile?
-conform codului fiscal, vanzarea sub pretul de achizitie a diferentei rezultate trebuie facut autofactura pentru a calcula TVA la buget - care este procedura contabila pentru inregistrarea acestei note contabile?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 iul 2014.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122787 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!