Salariul minim. Activitate desfasurata in strainatate.
Atasat va trimit instiintarea primita de la UNTRR referitor la introducerea salariului minim brut de 8.5 Euro Ora in Germania.
Conform prevedrilor legale care vor intra in vigoare incepand cu 01.01.2015 toti transportatorii straini ai carui angajati lucreaza in Germania trebuie sa aplice legea privind salariul minim. Toate operatiunile de transport catre, de la si chiar prin Germania sunt supuse acestei legislatii.
Angajatorul, dar, de asemenea, si clientul raspund solidar de respectarea legii salariului minim. Ambii pot primi o amenda maxima de 500.000 Euro, daca se incalca legea.
Germania introduce un salariu minim legal in valoare bruta de 8,50 Euro pe ora, de la 1 ianuarie 2015
Principalele prevederi ale noii legi privind salariul minim in Germania, din informatiile primite pana in prezent
Salariul minim se aplica pentru fiecare angajat care lucreaza in Germania. De asemenea, strainii sunt acoperiti de aceasta legislatie. Un operator de transport strain ai carui angajati lucreaza in Germania are datoria ca inainte ca acestia sa inceapa lucrul, sa transmita un raport scris autoritatilor competente, precizand cine executa lucrarea, unde si durata activitatilor.
Aceasta documentatie trebuie pastrata pentru un minim de 2 ani si prezentata la cerere. Locul in care documentatia trebuie sa fie stocata, trebuie sa fie in Germania. Pentru strainii fara un birou in Germania acest lucru inseamna ca trebuie sa numeasca un reprezentant sau un agent autorizat care locuieste in Germania. Aceasta persoana este de asemenea raspunzatoare in fata guvernului german privind aplicarea legii salariului minim. Angajatorul, dar, de asemenea, si clientul raspund solidar de respectarea legii salariului minim. Ambii pot primi o amenda maxima de 500,000 Euro, daca se incalca legea. Autoritatile Vamale germane sunt responsabile de respectarea legislatiei si monitorizare.
Consecintele pentru sectorul transporturilor
Legislatia se aplica si in sectorul transporturilor. Toate operatiunile de transport catre, de la si chiar prin Germania sunt supuse acestei legislatii. Deoarece legea intra in vigoare la 1 ianuarie 2015, ar fi fost de asteptat ca Germania sa fie pregatita de acest lucru si gata sa raspunda la toate intrebarile din sector. Nimic nu este mai putin adevarat. Asociatii profesionale din alte State Membre UE, au avut contact intensiv cu o serie de organizatii si autoritati germane in ultimele luni, desigur si vamale. Este dezolant sa se constate ca insasi autoritatea responsabila de monitorizarea si executia acestei legi (vama) nu este in masura sa dea informatii privind modul cum strainii trebuie sa aplice aceasta lege. Nu pentru ca nu ar vrea, ci pentru ca nici ei nu stiu.
Proiectele de texte de lege obtinute pana in prezent afirma, in rezumat, urmatoarele pentru sectorul transporturilor:
Spre deosebire de datoria obligatorie de raportare zilnica, angajatorii care se ocupa de activitati mobile (deci de transport) pot utiliza "Einsatzplanung" (planificare totala) in loc de "Einzelmeldungen" (rapoarte separate). Aceasta inseamna ca un angajator poate sa faca o lista totala a conducatorilor sai auto, pe care sa fie mentionate urmatoarele:
- inceputul si durata probabila a activitatilor
- soferii care probabil urmeza sa opereze transporturile
- Data de nastere a conducatorilor auto
- Date privind adresa soferilor.
Raportul se poate face pentru o perioada de cel mult 6 luni. Bundesfinanzdirektion West este responsabil de inregistrare.
In cazul in care documentele se gasesc in strainatate, o dovada trebuie sa fie adaugata pe lista, prin care se declara ca documentele, la cererea autoritatii vamale, pot si trebuie monitorizate. Nu este clar modul in care aceasta declaratie ar trebui sa arate. Posibilele schimbari ale conducatorilor auto mentionati pe lista nu e nevoie sa fie transmise in aceasta perioada de 6 luni.
Sursa: IRU
Informatii suplimentare:
Salariul minim se va aplica tuturor angajatilor, pe teritoriul Republicii Federale Germania. Indiferent daca angajatorul este stabilit in Germania sau in alta tara, angajatii in sectorul transporturilor sunt angajati in Germania in timpul perioadelor de munca executate in Germania. Astfel, dispozitiile legii se vor aplica, de asemenea si in cazurile de cabotaj si de tranzit. Pentru fiecare ora pe care lucratorul in transporturi o efectueaza pe teritoriul german, se va aplica salariul minim.
Conform Legii germane privind detasarea lucratorilor (Arbeitnehmer-Entsendegesetz), salariul minim reprezinta o rata minima de plata. Termenul de "rata minima de plata" este definit de jurisprudenta Curtii de Justitie Europene si de Curtea Federala germana pentru Dreptul Muncii. Termenul face legatura cu Directiva privind detasarea lucratorilor a Uniunii Europene, in temeiul careia salariile minime obligatorii trebuie sa fie aplicate fara discriminare pentru angajatori nationali si straini deopotriva. Legea germana privind detasarea lucratorilor transpune aceasta directiva in legislatia germana.
Autoritatile vamale germane, care reprezinta autoritatile competente pentru aplicarea conditiilor minime de munca in conformitate cu Legea privind detasarea lucratorilor care va intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2015, au publicat informatii generale cu privire la elementele de remunerare care pot fi considerate a fi parte din salariul minim conform Legii privind detasarea lucratorilor. Pagina web privind informatii suplimentare (click aici) va fi actualizata in zilele urmatoare
Ca regula generala, salariul minim se aplica tuturor angajatilor, fara exceptie. 22 din Legea privind detasarea lucratorilor prevede ca anumite grupuri reprezentand stagiari, angajati sub varsta de 18 ani in cazul in care nu au calificare in formare profesionala ("abgeschlossene Berufsausbildung"), ucenici si, in anumite conditii somerii pe tremen lung, nu au dreptul la salariu minim. In prezent, nu sunt planificate modificari in domeniul de aplicare al Legii privind detasarea lucratorilor.
In ceea ce priveste obligatia de a notifica detasarea lucratorilor in Germania (16 din Legea privind detasarea lucratorilor), care se aplica in anumite sectoare, inclusiv in sectorul transporturilor, Ministerul Federal al Finantelor a transmis un regulament care, pentru anumite grupuri de angajati, modifica obligatiile respective de notificare. Acest regulament include lucratorii mobili ai caror munca nu este legata de un singur loc de munca definit, in special in cazul transportului de marfuri.
In ceea ce priveste obligatia de a inregistra inceputul, incheierea si durata de timp de lucru zilnic a unui angajat care se aplica in anumite sectoare, inclusiv in sectorul transporturilor (17 Legea privind detasarea lucratorilor), Ministerul Federal al Finantelor a transmis un regulament care simplifica si modifica procedeul de inregistrare pentru anumite grupuri de angajati mobili. Acest regulament se va aplica, in multe cazuri, si lucratorilor mobili din sectorul transporturilor.
Sursa: Johann Friedrich Colsman, Atasat pe probleme de Transport Germania
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 09 ian 2015.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 121447 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!