Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Sediu secundar. Implicatii fiscale

valabil la 02 Dec 2016
Ionut Jinga Raspuns oferit de
Ionut Jinga

consultant fiscal

Intrebare: Referitor la intrebarea:

Am cumparat langa sediul societatii un teren pe care il folosim ca sediu secundar cu activitate de depozitare si manipulare. Pentru acesta am facut punct de lucru si l-am declarat sediu secundar la ANAF dupa ce au iesit actele. Am mai cumparat trei terenuri si o cladire care au aceeasi adresa ca terenul pe care am declarat punctul de lucru secundar dar au numere cadastrale diferite.

Care este procedura corecta:

- sa depunem declaratia de sediu secundar in termen de 30 de zile de la achizitie sau trebuie sa facem un punct de lucru secundar nou si la Registrul Comertului si dupa aceea sa-l declar la ANAF in 30 de zile de la declatia de mentiune

sau

- sa nu mai fac nicio declaratie deoarece noile numere cadastrale au aceeasi adresa ca punctul de lucru, sediu secundar, deja declarat?

Daca nu fac nicio declarare de sediu risc doar amenda sau si altceva?

Competare:

Avand in vedere aceste prevederi legale rezulta 2 situatii:

Daca terenurile si constructia achizitionata vor fi folosite pentru desfasurarea unei activitati diferite de cea desfasurata la sediul secundar (depozitare si manipulare) rezulta ca nu mai trebuie depus la organul fiscal declaratie de inregistrare a sediului secundar intrucat acesta exista deja declarat, iar achizitia activelor respective este efectuata in scopul dezvoltarii activitatii la punctul de lucru declarat.

Daca se vor desfasura alte activitati pe terenurile respective sau la vadirea achizitionata recent atunci punctul de lucru trebuie inregistrat la ORC si declarat la organul fiscal teritorial in termen de 30 de zile.

Nedeclararea la termenele prevazute de lege a sediilor secundare se sanctioneaza contraventional cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei potrivit art 336 alin 1 lit a coroborat cu art 336 alin 2 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscal. Care este procedura de urmat?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2221

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 02 dec 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 123096 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Proceduri fiscale

24Apr2024

Conectarea la PoUS: procedura pentru operatorii economici in tranzitul de marfuri in UE

de Liviu Sapunaru valabil la 24 Apr 2024
Intrebare: Am achizitionat ceramica din Spania. Nu pot incarca marfa din portul Constanta. Vama imi spune sa ma inregistrez in aplicatie PoUS.Puteti sa-mi spuneti mai multe detalii?
07Apr2024

Procedura si obligatiile legale pentru obtinerea codului UIT

de Liviu Sapunaru valabil la 07 Apr 2024
Intrebare: Societatea efectueaza achizitii intracomunitare, importuri si exporturi (lunar achizitii intracomunitare); pana acum nu am solicitat codul UIT prin aplicatia e-Transport, nu ne-a fost solicitat de catre nimeni. Marfa de multe ori vine la poarta sediului cu tirul iar cel care se ocupa de transport este furnizorul din UE. Avem un singur transport de care ne ocupam noi; in aceasta situatie luam ...
29Mar2024

Declarare transport international.

de Elena Garofil valabil la 29 Mar 2024
Intrebare: Avem doua situatii pe tema RO e-Transport (transport international de marfuri ce nu sunt incadrate ca bunuri cu risc fiscal):1. Factura emisa de o societate din Romania (transport rutier)Marfa se livreaza din Belgia si vine insotita de aviz emis de societatea belgiana catre firma noastra.Se comporta ca o livrarea directa. Societatea din Belgia factureaza catre societatea din Romania, iar ...
26Feb2024

Obtinerea codului UIT. Aspecte de procedura

de Ionut Jinga valabil la 26 Feb 2024
Intrebare: Societatea noastra realizeaza importuri intracomunitare, livrari intracomunitare, achizitii si livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei. 1. Obligativitatea declararii in RO e-Transport este a societatii noastre sau a societatilor de transport cu care colaboram?2. Ro e-Transport este obligatoriu si pentru achizitiile si livrarile de pe teritoriul Romaniei? 3. Marfurile de peste 500 kg sau ...
22Dec2023

Procedura de redirectionare a impozitului pe profit

de Liviu Sapunaru valabil la 22 Dec 2023
Intrebare: Ce suma putem redirectiona prin formularul 177, avand urmatoarul sumar al declaratiei 101 din 2022:Randurile din declaratia 101:41 Total impozit pe profit (rd. 41.1 + rd. 41.2), din care: 805.23241.1 Impozit aferent profitului ce se impune cu cota de 16% 805.23242 Total credit fiscal (rd. 42.1 + rd. 42.2 + rd. 42.3) 3.08042.2 Impozit pe profit scutit, din care: 3.08042.2.1 Impozit ...
04Nov2023

Declaratie privind sediul secundar

de Ionut Jinga valabil la 04 Nov 2023
Intrebare: O societate incheie un contract de inchiriere pe societate cu o persoana fizica pentru un punct de lucru (sediu secundar), fara angajati,Ce declara acesta la Anaf? Sediul va fi folosit ca si depozit si birou. Agajatii sunt inregistrati pe punctul de lucru principal.
x