Servicii de scenografie. Tratament contabil si fiscal
Ca exceptie, anumite materiale pot fi distruse in timpul proiectului si clar nu se mai recupereaza. Produsele care se recupereaza se intorc in firma pe baza de proces-verbal si se pot inchiria catre alti clienti. Aceste materialele (obiectele de decor) care se recupereaza se pot afla fie in forma initiala fie intr-o forma modificata. De exemplu: se schimba culoarea, se modifica forma sau se returneaza componente din produsul initial.
Toate aceste elemente de decor achizitionate de prestator au la baza o comanda ferma pentru un proiect si valoarea totala de achizitie se recupereaza integral prin devizul atasat facturii de prestari servicii scenografie. Scopul principal al achizitioanarii materialelor il reprezinta proiectul si nu inchierea care este o activitate secundara.
Care este tratamentul contabil si fiscal al unei societati cu activitatea descrisa mai sus?
Sintetizam inregistrarile contabile pentru activitatea unui astfel de proiect.
1. La lansarea comenzii si acceptarii ofertei pentru proiect, beneficiarul plateste un avans. Acest avans reprezinta achizitionarea de catre prestator a materialelor ce urmeaza sa faca parte din proiect. Inregistrari contabile: 4111 = 419, 411 = 4427, 512 = 4111.
2. Indiferent de valoare elementelor de decor (mobilier, electrocasnice, plante, corpuri de iluminat, instrumente muzicale, biciclete, masini etc.) achizitia efectuata de prestator se inregistreaza:
302 = 401, 4426 = 401 pe considerentul ca sunt stocuri (active) generatoare de beneficii economice viitoare detinute pe o perioada mai mica de un an.
3. La momentul executarii proiectului se factureaza lucrarea efectiva in baza devizul de prestari servicii scenografie. Inregistrari contabile: 4111 = 704, 4111 = 4427 si se storneaza avansul facturat 4111 = 419, 4111 = 4427 si 602 = 302. Descarcarea materialelor facturate in cadrul proiectului.
4. Pentru stocul care se recupereaza din astfel de proiecte acesta se inregistreaza in contul 803 in afara bilantului. Pretul este calculat pe baza unei analize a pretului de achizitie a produsului nou si uzurii acestuia astfel stabilindu-se o valoare justa.
5. In cazul in care se inchiriaza aceste materiale catre terti persoane juridice se factureaza servicii de inchiriere: 4111 = 706, 4111 = 4427.
Inregistrarile sunt corecte?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 feb 2016.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 122846 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!