Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 19 Aprilie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Servicii de scenografie. Tratament contabil si fiscal

valabil la 19 Feb 2016
Anca Ivanov Raspuns oferit de
Anca Ivanov

Expert contabil

Intrebare: Avem o societate cu activitate de servicii de scenografie inregistrata in Romania. In baza comenzii primite de catre un client din Romania, punem la dispozitie elemente de decor personalizate pentru fiecare proiect in parte. In cadrul acestor proiecte care dureaza cateva zile si se pot intinde maximum pe o perioada de o luna se folosesc diverse materiale (obiecte de decor) achizitionate pe firma care la sfarsitul proiectului se intorc in firma (clauza contractuala).

Ca exceptie, anumite materiale pot fi distruse in timpul proiectului si clar nu se mai recupereaza. Produsele care se recupereaza se intorc in firma pe baza de proces-verbal si se pot inchiria catre alti clienti. Aceste materialele (obiectele de decor) care se recupereaza se pot afla fie in forma initiala fie intr-o forma modificata. De exemplu: se schimba culoarea, se modifica forma sau se returneaza componente din produsul initial.

Toate aceste elemente de decor achizitionate de prestator au la baza o comanda ferma pentru un proiect si valoarea totala de achizitie se recupereaza integral prin devizul atasat facturii de prestari servicii scenografie. Scopul principal al achizitioanarii materialelor il reprezinta proiectul si nu inchierea care este o activitate secundara.

Care este tratamentul contabil si fiscal al unei societati cu activitatea descrisa mai sus?

Sintetizam inregistrarile contabile pentru activitatea unui astfel de proiect.

1. La lansarea comenzii si acceptarii ofertei pentru proiect, beneficiarul plateste un avans. Acest avans reprezinta achizitionarea de catre prestator a materialelor ce urmeaza sa faca parte din proiect. Inregistrari contabile: 4111 = 419, 411 = 4427, 512 = 4111.

2. Indiferent de valoare elementelor de decor (mobilier, electrocasnice, plante, corpuri de iluminat, instrumente muzicale, biciclete, masini etc.) achizitia efectuata de prestator se inregistreaza:

302 = 401, 4426 = 401 pe considerentul ca sunt stocuri (active) generatoare de beneficii economice viitoare detinute pe o perioada mai mica de un an.

3. La momentul executarii proiectului se factureaza lucrarea efectiva in baza devizul de prestari servicii scenografie. Inregistrari contabile: 4111 = 704, 4111 = 4427 si se storneaza avansul facturat 4111 = 419, 4111 = 4427 si 602 = 302. Descarcarea materialelor facturate in cadrul proiectului.

4. Pentru stocul care se recupereaza din astfel de proiecte acesta se inregistreaza in contul 803 in afara bilantului. Pretul este calculat pe baza unei analize a pretului de achizitie a produsului nou si uzurii acestuia astfel stabilindu-se o valoare justa.

5. In cazul in care se inchiriaza aceste materiale catre terti persoane juridice se factureaza servicii de inchiriere: 4111 = 706, 4111 = 4427.

Inregistrarile sunt corecte?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: servicii scenografie

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 feb 2016.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 122846 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Inregistrari contabile

15Apr2024

Inregistrare plata furnizor in cazul unui bon fiscal pierdut

de Anca Bilas valabil la 15 Apr 2024
Intrebare: Societate de constructii a achizitionat niste materiale cu factura in data de 05.10.2023, achitata cash (valoare de 175 lei). De la acest furnizor se cumpara frecvent cu plata la termen, prin ordin de plata. La o verificare a fisei partener, s-a descoperit diferenta dintre solduri, reprezentata de factura din 05.10.2023, al carei bon fiscal s-a pierdut.Se poate inregistra plata acestei ...
14Apr2024

Plata prima de emisiune

de Anca Bilas valabil la 14 Apr 2024
Intrebare: O societate comerciala X devine asociata intr-o alta societate comerciala Y prin subscrierea a 1.000 parti sociale cu o valoare unitara de 10 lei/parte sociala, achitand in total o valoare de 10.000 lei. La momentul subscrierii, societatea achita pe langa suma de 10.000 lei si o prima de emisiune in valoare de 1.500 lei, conform AGA.Ce inregistrari contabile face societatea X pentru aceste ...
09Apr2024

Inregistrarea plati in numele unui tert

de Elena Garofil valabil la 09 Apr 2024
Intrebare: Ce inregistrari contabile trebuie sa am atat la societatea "B", cat si la societatea "C" pentru urmatoarele tranzactii? Firma A (curier) factureaza servicii de transport catre Firma B. Firma C face plata din cont catre firma A in numele lui B. Ulterior C refactureaza costul catre B (factura fiscala), B este platitor e tva si de impozit pe profit, C este neplatitor de tva si platitor de impozit pe ...
08Apr2024

Tratament contabil si fiscal aur de investitii

de Gina Popescu valabil la 08 Apr 2024
Intrebare: Compania decide in urma unei AGAE sa inchida contractele de depozit bancar aflate in derulare si sa achizitioneze aur de investitii cu sumele respective. Sumele reprezinta capital excedentar, iar actiunea si decizia are loc in decursul anului fiscal. Prima achizitie este in valoare de 500.000 lei.1. Cum se inregistreaza aurul de investitii in contabilitatea societatii2. Se impune evaluarea ...
03Apr2024

Aplicare taxare inversa in cazul unei achizitii de laptopuri

de Anca Bilas valabil la 03 Apr 2024
Intrebare: O firma SRL platitoare de TVA si impozit de profit primeste o factura fiscala de la un furnizor care contine 2 pozitii:1. Laptop ThinkPad = 3 buc x 7741,88 = 23.225,64 + 4.412,87 TVA2. Reducere comerciala, Discount = 3 x -2.855,02 = -8565,06 -1.627,36 TVATotal = 14.660,58 + 2.785.51 TVA = 17.446,09Noi consideram ca factura nu este intocmita corect, ca prima pozitie ar trebui facturata ...
02Apr2024

Inregistrare vigneta UngariaAustria

de Gina Popescu valabil la 02 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra (platitor de TVA) a achizitionat de la un furnizor din Romania, platitor de TVA, o taxa de drum pentru Ungaria / Austria. Furnizorul ne-a emis o factura in euro cu serviciul emis. Cum se declara aceasta factura in D300 si in D394? Ce inregistrari contabile putem efectua?
x