X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2017
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Timbrul auto de mediu va fi inclus in pretul carburantului

PortalContabilitate.ro Raspuns oferit de
PortalContabilitate.ro
contabil
Mai multe surse guvernamentale au anuntat ca taxa declarata ilegala de UE, si anume, timbrul auto de mediu, va fi inclusa in pretul combustibililor.

Astfel, la fiecare litru de combustibil, ar urma sa se adauge 5 bani. Sumele astfel colectate vor fi administrate de Ministerul de Mediu in conditiile in care acelasi minister trebuie sa restituie peste 1,5 miliarde de euro din aceeasi taxa.

"Curtea de Justiie a Uniunii Europene a decis in data de 9 iunie 2016 ca taxa de prima inmatriculare perceputa de Romania cumparatorilor de masini este ilegala din punct de vedere al legislatiei UE, dupa ce Romania a extins-o si la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o data condamnata.

Odata stabilita sursa de finantare, grupul de lucru va stabili si cum si in cat timp vor fi restituite sumele catre cei care le vor revendica. Guvernul ar avea de restituit peste 1,5 miliarde de euro.

Romania a introdus in 2008, in timpul Guvernului Calin Popescu Tariceanu, prima taxa ce avea ca scop limitarea importurilor de autoturisme second-hand, cu explicatia ca tara se transforma intr-un cimitir al vechiturilor poluante ale Vestului", aminteste portalul Cursdeguvernare.ro.

Taxa s-a plimbat prin legislatia romaneasca sub diferite forme, asa cum aminteste aceeasi sursa. Asa se face ca in 2006 s-a numit taxa speciala, ulterior taxa pe poluare, mai tarziu taxa pentru emisii poluante si printr-o noua ordonanta data in 2013 (OUG 9/2013), timbrul de mediu.

Iata si o parte din decizia CJUE referitoare la costurile acestei operatiuni, asa cum au fost ele estimate de Ministerul Finantelor, redata de sursa de mai sus.

"In cauza principala, in ceea ce priveste repercusiunile economice care pot decurge dintro incompatibilitate cu articolul 110 TFUE a regimului de taxare instituit prin OUG nr. 9/2013, guvernul roman a prezentat o estimare potrivit careia restituirea cu dobanda a sumelor percepute cu titlu de taxe pentru inmatricularea vehiculelor sar ridica la 6.504.429.857,47 RON (aproximativ 1.448.341 039 de euro). Restituirea unor asemenea sume ar avea drept consecina o crestere cu 0,9 % a deficitului bugetar al statului roman prevazut pentru anul 2015, care ar trece de la 1,83 % la 2,7 % din PIBul acestui stat".

Asadar, saga acestei taxe nu pare sa se mai termine, iar suma stabilita de CJUE are toate sansele sa se mareasca in viitor in conditiile in care guvernamantul actual continua sa perceapa aceasta taxa nelegala.


Sursa: www.contabilul.manager.ro
Alerta PortalContabilitate.roDescarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Totul despre anularea si redobandirea codului de inregistrare in scopuri de TVA"!

Da, doresc sa ma abonez si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

x