X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 17 Noiembrie 2018
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis

Tratamentul contabil si fiscal al lucrarilor efectuate de chirias la un spatiu inchiriat

Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman
Expert contabil si Consultant fiscal
Intrebare: Amenajarea unui magazin intr-un spatiu comercial luat cu chirie nu necesita lucrari de consolidare, extindere sau modificare a spatiului care sa implice eliberarea autorizatiei de construire, ci numai lucrari de amenajari interioare cu rafturi, corpuri de iluminat etc., specifice activitatii de comert en-detail, efectuate de chirias si toate cheltuielile ocazionate de aceste amenajari:

1. Se pot inregistra in contul 214, avand in vedere ca nu sunt lucrari de modernizare, consolidare, modificare spatiu?
2. Din punctul de vedere al impozitului pe cladiri, chiriasul mai trebuie sa comunice proprietarului valoarea lucrarilor de amenajare? Cum trebuie procedat in aceasta situatie? Proprietarul spatiului este tot persoana juridica.
3. Cum se amortizeaza aceste lucrari de amenajare executate intr-o perioada de 18 luni (s-au inceput in iulie 2016) si care au fost inregistrate in contul 471 analitic pe amenajari, iar punerea in functiune a magazinului s-a facut in luna ianuarie 2018, dupa ce s-au obtinut toate autorizatiile de functionare a magazinului?
4. La punerea in functiune s-a facut procesul-verbal de receptie, iar valoarea este suma inregistrata in contul 471. Cum este corect sa inregistram aceste cheltuieli? Care sunt obligatiile chiriasului fata de proprietarul spatiului? Care sunt implicatiile fiscale?

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 67690 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.

Inregistreaza-te sau completeaza campurile de login pentru a avea acces la raspunsul articolului
Tratamentul contabil si fiscal al lucrarilor efectuate de chirias la un spatiu inchiriat

SMS
ACCES INSTANT la intrebare si raspuns platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea care prezinta interes pentru dvs. platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasati butonul alaturat "Plateste prin SMS" si urmariti instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, veti putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Studii de caz"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Articole similare

15Nov2018

Reevaluare imobile. Regim fiscal

de Anca Ivanov valabil la 15 Nov 2018
12Oct2018

Monografie contabila casare. Inregistrare produse

de Ela Dumitra valabil la 12 Oct 2018
04Oct2018

Masina de tipar inchiriata tertilor. Consumabile vandute

de Dana Hristu valabil la 04 Oct 2018
x